Ozelot Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Har du noe peiling på hvor høy kv jeg må opp i for å løfte et fly på ..la oss si maks 2 kilo ?(tror ikke jeg overstiger det) 6045607[/snapback] KV er lite relevant med tanke på løftekraft. Det er hovedsakentlig farten som avgjøres av KV. Men, vil tro at du bør ha 3-400 watt minst, for å få det til å fly godt. Tror ikke det på noe vis vil ta skade av 5-600W heller. Finn en motor med de ytelsene så er du langt på vei. 6045712[/snapback] hmm...*tenke tenke* Så hvis mine elektronikk-kunnskaper er i orden, så trenger jeg 2 motorer på ca 20 A/11.1 V ? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) En 2-kg A-10 er rimelig heftige greier, to Y22-motorer har nok ikke store sjansen for og fly den. Tror du skal prøve og få den på rundt kiloet skal den bli noelunde rimelig. Men seff, er ikke penger ett problem, go for it Elektroteknikkkunskapene dine stemmer det. Men dette blir veldig teoretisk, virkeligheten er desverre en annen. Skal være forsiktig med og anbefale en setup til deg, ta deg heller en tur innom jet-forumet på www.rcgroups.com og se etter folk med lignende fly på samme størrelse (tror det ligger en A-10 der også) Endret 5. mai 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
kdog Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Så hvis mine elektronikk-kunnskaper er i orden, så trenger jeg 2 motorer på ca 20 A/11.1 V ? 6045930[/snapback] Nå vet ikke jeg helt hvor lenge elektrofly skal fly, men med 40A trenger man 20 Ampere-timer (20 000mAh) for å fly en halvtime. Det blir litt av et batteri ... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Så hvis mine elektronikk-kunnskaper er i orden, så trenger jeg 2 motorer på ca 20 A/11.1 V ? 6045930[/snapback] Nå vet ikke jeg helt hvor lenge elektrofly skal fly, men med 40A trenger man 20 Ampere-timer (20 000mAh) for å fly en halvtime. Det blir litt av et batteri ... 6047179[/snapback] Vis meg et fly som kan fly en halvtime, så skal jeg kjøpe det! (eller vurdere det) Regner nok med at jeg skal fly ca 10-15 min, og dette er ikke på full guff hele tiden. Så et batteri på denne størrelsen burde vel holde ? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Joda, en halvtime var vel mye. Regnestykket er fremdeles ganske drøyt. 2500mAh vil si 2,5 Ampere i en time 40 A er (40/2,5) 16 ganger mer enn 2,5 A 60 minutter / 16 = 3,75. 3 minutter og 45 sekunder på full guffe. 7,4 volt batteri gir kun 296 W med 40 A. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 jeg gikk utifra 11.1 volt, da jeg slipper å kjøpe så kraftig fartsregulator. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hvordan styrer man et fjernstyrt helikopter egentlig? Kan noen forklare meg prinsippet bak dette. Hva brukes f.eks. høyre og venstre stikk til? Hvordan øker man turtall, tilter helikoptere framover osv. Prøver bare å danne meg et inntrrykk av dette før ev. kjøp. Mvh. Øystein Lenke til kommentar
kdog Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Høyre stikke styrer tilt forover/bakover og sidelengs. Venstre styrer pådrag/pich(bladvridning) og rotasjon (halerotor). De billigste ferdigpakkene koster en tusenlapp, så inngangssummen er betraktelig lavere enn det det var for noen år siden. Prøv Flying model simulator Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hvor får man kjøpt rimelige bensin biler på nett ? Trenger ikke være no proffisionell greie, er bare ute etter litt guttekos Prøver å fikse min gamle, den går på batteri da. Men jeg finner ikke kontrollern Så der er vel alt håp ute. Endret 6. mai 2006 av Neppe Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hvor får man kjøpt rimelige bensin biler på nett ? Trenger ikke være no proffisionell greie, er bare ute etter litt guttekos Prøver å fikse min gamle, den går på batteri da. Men jeg finner ikke kontrollern Så der er vel alt håp ute. 6051724[/snapback] Finn deg en brukt! Det er mange svært rimelige, gode RC-biler på markedet. Er det forresten en glødemotordreven eller en bensinmotordreven bil du skal ha? Endret 6. mai 2006 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvor får man kjøpt rimelige bensin biler på nett ? Trenger ikke være no proffisionell greie, er bare ute etter litt guttekos Prøver å fikse min gamle, den går på batteri da. Men jeg finner ikke kontrollern Så der er vel alt håp ute. 6051724[/snapback] Finn deg en brukt! Det er mange svært rimelige, gode RC-biler på markedet. Er det forresten en glødemotordreven eller en bensinmotordreven bil du skal ha? 6051751[/snapback] Hva er forskjellen ? Jeg vil ikke ha en som går på batteri. Batterier koster mye Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Batterier må du ha uansett. Skaff deg oppladbare, så blir det billigere i lengden. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvor får man kjøpt rimelige bensin biler på nett ? Trenger ikke være no proffisionell greie, er bare ute etter litt guttekos Prøver å fikse min gamle, den går på batteri da. Men jeg finner ikke kontrollern Så der er vel alt håp ute. 6051724[/snapback] Finn deg en brukt! Det er mange svært rimelige, gode RC-biler på markedet. Er det forresten en glødemotordreven eller en bensinmotordreven bil du skal ha? 6051751[/snapback] Hva er forskjellen ? Jeg vil ikke ha en som går på batteri. Batterier koster mye 6051806[/snapback] "Glow", eller "fuel" som det og heter, brukes som regel i det litt mindre bilene. (1:10 og 1:8) Biler med bensin motor pleier som regel å være litt større. (1:6, 1:5 og 1:4) Fuel motorer bruker "fuel" ikke bensin. Fuel koster ca 100 literen. Fuel motorer jobber også på ekstremt høyt turtall. (25.000 til 45.000 omdreininger i minuttet) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 "Glow", eller "fuel" som det og heter, brukes som regel i det litt mindre bilene. (1:10 og 1:8) Biler med bensin motor pleier som regel å være litt større. (1:6, 1:5 og 1:4)Fuel motorer bruker "fuel" ikke bensin. Fuel koster ca 100 literen. Fuel motorer jobber også på ekstremt høyt turtall. (25.000 til 45.000 omdreininger i minuttet) 6054211[/snapback] Siden du startet, fortsetter jeg litt: Fuel motorer er og mer effektive per kilo kontra bensinmotorer, men har mindre bunndrag ved lavt turtall. Fuel-motorer er(vil jeg si) lettere å starte men må(bør, hvis du vil ha best mulig resultat) tunes hvis det er temperatur forandringer. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Kanskje noen kan hjelpe meg. Har en snakebite bil fra kyosho med eksplosjonsmotor:). Jeg har egentlig aldri fått den til å gå skikkelig, det med å justere riktig mengde drivstoff. Enten får den for mye og kubber eller så får den for lite å strupes\kveles når den kommer litt opp i turtall. I manualen står den at 1\2 halv omdreining fra lukket til åpen på justeringsskruen skal være nok , pluss minus noen klikk, Men jeg må nesten 1 og 1\2 skal jeg nærme meg noen som helst normal tomgang på motoren. Har dere noen råd\tips erfaringer med slike motorer? 6041959[/snapback] Er det den "nye" versionen? I så fall så tror jeg at jeg har samme i V-One S'en min. Dessverre så har jeg selv problemer med den for tiden, dessuten så er det ikke sikkert at det er samme forgasseren på min, som din. @ Baba2: Best0 har sikkert helt rett. Det sikreste er nok å kjøpe nytt karosseri. 6044521[/snapback] Vet ikke hvilken motor eller forgasser det er Bilen er veldig skitten, men legger ut noen bilder i håp om å kunne identifisere motoren. Det står GS og bilen er kjøpt ny for 3 år siden. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Endret 7. mai 2006 av regga Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det er nok samme motoren som jeg har. Den ser i alle fall helt lik ut, og min heter også GS(15R). Men som jeg nevnte tidligere så har jeg selv problemer med insstillingene. Men hvis noen kan gi meg grunninnstillingene på forgasseren, så ville jeg blitt utrolig glad. Da mener jeg alle tre skruene, ikke bare fuelnålen. Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg forsøkte å kjøre litt med Inferno-en min i dag, men hadde litt motorproblemer. I ny og ne stoppet motoren (GX-21) brått, og jeg fant aldri ut hvorfor. Den kunne kjøre i perioder problemfritt, men så stoppet den abrupt. Er det noen som kan tenke seg til hvorfor den stoppet slik? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hvor mye effekttap har man med en slik kjølevifte (på bildene av GS15-motoren)? Jeg ser selfølgelig hensikten, men i forhold til toppfart blir det en ulempe. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvor mye effekttap har man med en slik kjølevifte (på bildene av GS15-motoren)? Jeg ser selfølgelig hensikten, men i forhold til toppfart blir det en ulempe. 6058532[/snapback] på en sånn "langt utenfor bane og vei bil" som jeg har, er det bedre med en litt kjøligere motor enn en raskere motor. Ingen har behov for å kjøre i 110 km\t inni granskauen :!: Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvor mye effekttap har man med en slik kjølevifte (på bildene av GS15-motoren)? Jeg ser selfølgelig hensikten, men i forhold til toppfart blir det en ulempe. 6058532[/snapback] på en sånn "langt utenfor bane og vei bil" som jeg har, er det bedre med en litt kjøligere motor enn en raskere motor. Ingen har behov for å kjøre i 110 km\t inni granskauen :!: 6060588[/snapback] og da burde det være nok kjøling hvis karosseriet er lagd slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå