Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

1. Er det mulig å ta vekk lakken fra karoseriet på en bil, der hvor karosseriet er lakkert fra innsiden, helst med noe slags kjemikalie?

Whitespirit kankje? Det jeg vasker hendene i etter at jeg har jobbet med maling.

 

Min Mini Z har plutselig sluttet å virke, det har blitt mye tregere og rattet vil ikke svinge lenger. Det er som det er noe hardt som hindrer servoen i å "rotere" men jeg har åpnet den opp, og alt ser ut som det er i orden :hmm:

Dårlig kontakt kankje, eller slitt motor (i servoen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg må ha meg en off-roader. Vet bare ikke hvilken. :)

6037689[/snapback]

 

 

Prisklasse ?

 

 

Du kan få kjøpe min hvis du vil.

Lite brukt grunnet innkjøp av andre fjernstyrte kjøretøy, samt at jeg har hatt vedlikehold av andre sine radiostyte leker.

Lenke til kommentar
Tror jeg må ha meg en off-roader. Vet bare ikke hvilken. :)

6037689[/snapback]

 

 

Prisklasse ?

 

 

Du kan få kjøpe min hvis du vil.

Lite brukt grunnet innkjøp av andre fjernstyrte kjøretøy, samt at jeg har hatt vedlikehold av andre sine radiostyte leker.

6039357[/snapback]

Hva slags bil har du da? :)

Lenke til kommentar
1. Er det mulig å ta vekk lakken fra karoseriet på en bil, der hvor karosseriet er lakkert fra innsiden, helst med noe slags kjemikalie?

Whitespirit kankje? Det jeg vasker hendene i etter at jeg har jobbet med maling.

 

Min Mini Z har plutselig sluttet å virke, det har blitt mye tregere og rattet vil ikke svinge lenger. Det er som det er noe hardt som hindrer servoen i å "rotere" men jeg har åpnet den opp, og alt ser ut som det er i orden :hmm:

Dårlig kontakt kankje, eller slitt motor (i servoen).

6036353[/snapback]

Så white sprit skal fungere? Trodde man måtte bruke litt sterkere saker :hmm:

Også Finnes det noen tegninger som forklarer form og dimensjoner på isopor fly?

Da tenker jeg på de billig leke flyene da, eller godt andre typer fly. Bare tegningene ikke er så veldig kompliserte :yes:

Lenke til kommentar
Så white sprit skal fungere? Trodde man måtte bruke litt sterkere saker :hmm:

Mulig det, men det er jo bare å prøve. Hvis det ikke funker med en gang så kan du jo prøve å smøre karosseriet med whitespirit, også la det ligge littegran. 5-10 minutter. Jeg gjetter vel og merke bare nå, men som jeg sa så er det ikke verre enn å prøve. ;)

 

Også Finnes det noen tegninger som forklarer form og dimensjoner på isopor fly?

Da tenker jeg på de billig leke flyene da, eller godt andre typer fly. Bare tegningene ikke er så veldig kompliserte :yes:

Har ikke så mye peiling på fly, så der kan jeg ikke hjelpe deg dessverre.

 

 

@ Ozelot: Skal du selge Savagen allerede? Du kjøpte den jo just!

Lenke til kommentar
@ Ozelot: Skal du selge Savagen allerede? Du kjøpte den jo just!

6041129[/snapback]

 

 

Jeg har også kjøpt meg fly og båt etter det, og ser nå at enten skal jeg gå for en FG, eller kutter jeg det ut og satser heller på å kjøpe et bensin-fly senere eller bruke litt penger på båten.

 

Er så lat, og har ikke tid til alt.

 

Får se hva jeg gjør, må montere sammen bilen først etter en oppgradering, og se hva jeg bør går for.

Lenke til kommentar
@ Ozelot: Skal du selge Savagen allerede? Du kjøpte den jo just!

6041129[/snapback]

 

 

Jeg har også kjøpt meg fly og båt etter det, og ser nå at enten skal jeg gå for en FG, eller kutter jeg det ut og satser heller på å kjøpe et bensin-fly senere eller bruke litt penger på båten.

 

Er så lat, og har ikke tid til alt.

 

Får se hva jeg gjør, må montere sammen bilen først etter en oppgradering, og se hva jeg bør går for.

6041285[/snapback]

 

 

Fyyyyy! Du bør skamme deg!

Bensinfl tilhører forrige århundre, skal du ha fly nå så skal det være elektriskt, børsteløst og drevet av lithium-baserte batterier. Da blir det kos skal du se, og de har minst like mye kraft som sine nitrodrevne slektninger.

 

Har en sånn Pico Jet Combat (helt sikkert nevnt tidligere i tråden) som flydde ganske rått og raskt med vanlig børstemotor og lithiumbatteri. Problemet var at når jeg skulle sende den så hadde den litt for lite kraft til å dra rett opp, så den måtte kastes fremover og droppe litt til den hadde fått opp farten, før jeg kunne begynne å herje med den i luften..

 

Fikk så et tilbud om børsteløs motor, en Mega 16/15/4, litt mindre enn motoren jeg hadde i utgangspunktet. Kan si det sånn, problemene med å sende den opp er borte nå, nå holder jeg den rundt nesen, gir full gass og slipper, så går den opp som en rakett, inntil jeg tar stikken og flater ut.

 

Trenger jeg si at det er utrolig gøy med så mye kraft? :dribble:

 

Kan forresten nevne at jeg var å flydde med dette flyet senest i går, var høyt oppe, kuttet motoren og stupte. Akkurat da den fløy over hodet kom det en ganske høy, skarp plystrelyd av flyet på grunn av farten. Var nesten sånn at man var litt redd der den kom imot.. :love:

Lenke til kommentar

Hva anbefaler dere av fjernstyrt helikopter til en totalt nybegynner? Prisklasse 1000-2000 kr.

 

Jeg har alltid ønsket å skaffe et helikopter, men vil selvfølgelig ikke mose det ved første forsøk. Finnes det ikke noen helikopter hvor man får med en dugelig simulator til pc?

 

Mvh. Øystein

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Det enkleste radiostyrte helikopter, også det billigste, må jo være Esky Lama. Det er helt basic, lett å fly, billig (ca 1250 kroner flyklart) og reservedelene er ikke dyre de heller.

 

Ulempen er at det ikke helt kan regnes om et ekte helikopter, det kan ikke gjøre mer avanserte manøvrer (loop, roll, fly oppned osv.).

 

Er allikevel fint å lære seg å fly med, da får du følelsen inn i fingrene.

 

Lama finner du på Norsk Aeroklubb shop.

Lenke til kommentar

Kanskje noen kan hjelpe meg. Har en snakebite bil fra kyosho med eksplosjonsmotor:). Jeg har egentlig aldri fått den til å gå skikkelig, det med å justere riktig mengde drivstoff. Enten får den for mye og kubber eller så får den for lite å strupes\kveles når den kommer litt opp i turtall.

I manualen står den at 1\2 halv omdreining fra lukket til åpen på justeringsskruen skal være nok , pluss minus noen klikk, Men jeg må nesten 1 og 1\2 skal jeg nærme meg noen som helst normal tomgang på motoren. Har dere noen råd\tips erfaringer med slike motorer?

Lenke til kommentar

 

 

Fyyyyy! Du bør skamme deg!

Bensinfl tilhører forrige århundre, skal du ha fly nå så skal det være elektriskt, børsteløst og drevet av lithium-baserte batterier. Da blir det kos skal du se, og de har minst like mye kraft som sine nitrodrevne slektninger.

 

Har en sånn Pico Jet Combat (helt sikkert nevnt tidligere i tråden) som flydde ganske rått og raskt med vanlig børstemotor og lithiumbatteri. Problemet var at når jeg skulle sende den så hadde den litt for lite kraft til å dra rett opp, så den måtte kastes fremover og droppe litt til den hadde fått opp farten, før jeg kunne begynne å herje med den i luften..

 

Fikk så et tilbud om børsteløs motor, en Mega 16/15/4, litt mindre enn motoren jeg hadde i utgangspunktet. Kan si det sånn, problemene med å sende den opp er borte nå, nå holder jeg den rundt nesen, gir full gass og slipper, så går den opp som en rakett, inntil jeg tar stikken og flater ut.

 

Trenger jeg si at det er utrolig gøy med så mye kraft?  :dribble:

 

Kan forresten nevne at jeg var å flydde med dette flyet senest i går, var høyt oppe, kuttet motoren og stupte. Akkurat da den fløy over hodet kom det en ganske høy, skarp plystrelyd av flyet på grunn av farten. Var nesten sånn at man var litt redd der den kom imot..  :love:

 

 

6041835[/snapback]

 

Vart du sint ? :D

 

Lyst til å høre fremtidsplanene mine ?

 

Jeg lyst til å bygge et A-10 lagd av balsa\tre med 2x Hyperion y-22 kv4200(eller lignende).

 

Bruker internett til å finner bilder og prøve å lage så ekte så mulig ved bruk av diverse tresorter.

 

Så frem til vi er flyttet , så blir bare skisser, og etter flyttingen, ser jeg litt på hva jeg har råd til, og om jeg fortsatt er interessert i å bygge dette.

Lenke til kommentar
Kanskje noen kan hjelpe meg.  Har en snakebite bil fra kyosho med eksplosjonsmotor:). Jeg har egentlig aldri fått den til å gå skikkelig, det med å justere riktig mengde drivstoff. Enten får den for mye og kubber eller så får den for lite å  strupes\kveles når den kommer litt opp i turtall.

I manualen står den at 1\2 halv omdreining fra lukket til åpen på justeringsskruen skal være nok , pluss minus noen klikk, Men jeg må nesten 1 og 1\2 skal jeg nærme meg noen som helst normal tomgang på motoren.  Har dere noen råd\tips erfaringer med slike motorer?

6041959[/snapback]

Er det den "nye" versionen? I så fall så tror jeg at jeg har samme i V-One S'en min. Dessverre så har jeg selv problemer med den for tiden, dessuten så er det ikke sikkert at det er samme forgasseren på min, som din.

 

 

@ Baba2: Best0 har sikkert helt rett. Det sikreste er nok å kjøpe nytt karosseri.

Lenke til kommentar

A-10 høres fett ut Ozelot ;)

Bør kanskje gå litt ned på kv'en skal du bruke GWS sine vifter, tror hverken viften eller motoren kommer til og tåle så høy strøm/turtall den kommer til og gi ved 4200kv :(

 

Nettopp bestilt noe greier fra HeliDirect, bla. en JGF-motor til Trex'en (da snakker vi ytelse!). I tillegg litt småting til halen og ett nytt batteri.

post-33224-1146814267_thumb.jpg

Lenke til kommentar
A-10 høres fett ut Ozelot ;)

Bør kanskje gå litt ned på kv'en skal du bruke GWS sine vifter, tror hverken viften eller motoren kommer til og tåle så høy strøm/turtall den kommer til og gi ved 4200kv :(

6044819[/snapback]

 

 

Jeg har ikke tenkt å bruke noe av det A-10 flyet GWS lager.

Er bare der jeg har fått ideèn fra.

 

Har ikke helt startet å lete etter deler til f.eks. viftene som skal monteres utenpå motorene(hvis det va det du mente).

 

Har du noe peiling på hvor høy kv jeg må opp i for å løfte et fly på ..la oss si maks 2 kilo ?

(tror ikke jeg overstiger det)

Lenke til kommentar
Har du noe peiling på hvor høy kv jeg må opp i for å løfte et fly på ..la oss si maks 2 kilo ?

(tror ikke jeg overstiger det)

6045607[/snapback]

 

KV er lite relevant med tanke på løftekraft. Det er hovedsakentlig farten som avgjøres av KV.

Men, vil tro at du bør ha 3-400 watt minst, for å få det til å fly godt. Tror ikke det på noe vis vil ta skade av 5-600W heller. Finn en motor med de ytelsene så er du langt på vei. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...