Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Hva tror dere om dtte flyet som førstefly ? Synes dette flyet ser litt kult ut (i tillegg til at A-10'en er mitt favoritt-fly i bf1942) og jeg har funnet et par hyperion børsteløse motorer jeg skal kjøpe etterhvert. Edit: Eneste ulempen(eller?) er at flyet er lagd i isopor, noe som betyr at deler kan bli vanskelig(om ikke umulig) å skaffe. 5980012[/snapback] Delene er desverre umulig og få fatt i, og flyet i seg selv flyr ikke så veldig bra. Den ser bra ut i luften, det skal den ha. Men ett nybegynnerfly, neppe! Du sikter nok litt for høyt Ozelot Forresten, A-10 i BF 1942? Er ikke Desert combat du mener? Gå heller for en GWS Estarter, Pico-stick, Easystar eller Magistar Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Forresten, A-10 i BF 1942? Er ikke Desert combat du mener? 5981443[/snapback] Jo, såklart. Bomma litt der. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Da er nytt fly kjøpt inn ! (hva skal jeg med alle disse rc-"lekene" ) Har lenge lurt på hva jeg skulle ha meg, og var nesten fast bestemt på å ha meg en A-10 , og kjøpe et par nye børsteløse motoren til den slik at farten gikk litt opp. MEN, etter å vurdert litt ville jeg ikke kunne trene med dette, og siden det er laget av isopor, ville det sikkert se ut som et diger lim-klump til slutt(krasj-lime-krasj-lime). Så da var det videre etter et nytt fly og da var det igrunn to ting som gjaldt for meg: At det kunne fly sakte. At det kunne fly lenge. Siden jeg er litt nykommer på dette området, tok jeg sjansen på å basere begge disse kriteriene på en ting, nemlg "wing loading". Håper jeg har forstått det rett i at jo lavere denne "wing loading" er , jo tregere kan det fly, og jo mer flytid får jeg. Valget falt dermed på dette flyet: Accipiter Badius Karo Air Et seilfly med motor og propell som legger seg sammen hvis den ikke er i gang(greit å kunne lande uten å brekke propellen) Håper jeg får flyet på lørdag.... Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 da var det igrunn to ting som gjaldt for meg:At det kunne fly sakte. At det kunne fly lenge. Siden jeg er litt nykommer på dette området, tok jeg sjansen på å basere begge disse kriteriene på en ting, nemlg "wing loading". Håper jeg har forstått det rett i at jo lavere denne "wing loading" er , jo tregere kan det fly, og jo mer flytid får jeg. Jeg hopper fallskjerm og kan bekrefte det med wingloading og sakteflyving.. Når det kommer til modellfly tror jeg dog det kommer mye an på om du gasser på med motoren.. Det er en faktor til, og det er høyden på vingen. Desto høyere vinge, desto saktere går den. Har du en vinge som ikke går langt ut på flyet vil det også gå fortere, så lengden luftstrømmen har å gå betyr egentlig ikek så mye for noe annet enn stabiliteten. Løftet kommer av høyden på vingen og vingespenn. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Fikk flyet igår og klarte såvidt å fly før jeg måtte slutta bytte til ny propell. En ting er sikkert, jeg skal aldri prøve å kaste det utenfor et stup flere ganger. Vinden tok det, og etter noen minutter løping her og der fant jeg det igjen nær et lite vatn . Flyet funket fint etterpå, men måtte montere det igjen..hehe. Litt artig å se at det tåler såpass(eller skal jeg si så lite ?) Har henta det fra trær 3 ganger, dradd det opp fra bakken 1 gang(stodd loddrett ned i bakken), og siste gang delte det seg i 4 (!) deler, så jeg tar med noe lim idag og ser om jeg kan fikse det litt mer. Bilder kommer ikveld. Endret 30. april 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Noen som her peiling på motorer? Jeg har letet etter info om en av motorene til Kyosho, den som sitter i Infernoen, men jeg finner ingenting. Noen som kan hjelpe? 5968229[/snapback] Jeg har spesifikasjoner på motoren som sitter i Kyosho Inferno MP 7.5 Sports RDS, GX-21, ettersom jeg har spurt kyndige om dette før (jeg har denne modellen selv): Capacity : 3.46ml (.21 cu. in)Bore : 16.6mm(.654in) Stroke : 16mm (.630in) Max RPM : 30000 1.8HP/28000rpm Weight 420g Var det denne motoren du mente? Var dataene til hjelp? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Noen som her peiling på motorer? Jeg har letet etter info om en av motorene til Kyosho, den som sitter i Infernoen, men jeg finner ingenting. Noen som kan hjelpe? 5968229[/snapback] Jeg har spesifikasjoner på motoren som sitter i Kyosho Inferno MP 7.5 Sports RDS, GX-21, ettersom jeg har spurt kyndige om dette før (jeg har denne modellen selv): Capacity : 3.46ml (.21 cu. in)Bore : 16.6mm(.654in) Stroke : 16mm (.630in) Max RPM : 30000 1.8HP/28000rpm Weight 420g Var det denne motoren du mente? Var dataene til hjelp? 6018462[/snapback] Du. Er. Genial! Tusen takk! Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) En dag på Klepp med min FG Ecoline Av OMartin Bilder sier ... ... mer ... ... enn 1000 ord! Endret 2. mai 2006 av OMartin Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Likte chassiet ditt, du der oppe. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nei, er ikke ødelagt den. Bare rengjor den litt idag. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Faen! Fikk lyst til å kjøre nå. Skal vist få hoveddrevet og vingen til Infernoen nå til torsdag. *gleder seg* Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hvilken Inferno har du? 6031965[/snapback] Inferno MP 7.5 Sport II ReadySet. Fin bil, men den kunne godt vært litt sprekere. Fine bilder du la opp der foresten. Spesielt fin bane. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 [skrytemodus] Noen her inne som slår min gs storm pro r-editon? Er lissom buggy da? [/skrytemodus] Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 [skrytemodus]Noen her inne som slår min gs storm pro r-editon? Er lissom buggy da? [/skrytemodus] 6032263[/snapback] Slår din buggy i hva da ? Fart eller sandtak-kjøring ? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 [skrytemodus]Noen her inne som slår min gs storm pro r-editon? Er lissom buggy da? [/skrytemodus] 6032263[/snapback] Slår din buggy i hva da ? Fart eller sandtak-kjøring ? 6032268[/snapback] Tenker hen mener i det hele tatt. Selv har jeg aldri hørt om en slik før. Hva med bilder? Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei! Jeg har to spørsmål: 1. Er det mulig å ta vekk lakken fra karoseriet på en bil, der hvor karosseriet er lakkert fra innsiden, helst med noe slags kjemikalie? 2. Finnes det noen tegninger på nettet av radio styrte isopor fly? Har klart ødelege mitt fly, så det hadde verdt kjekt og det fantes noen enkle tegninger som beskriver dimensjoner til såkalte "leke" flyene? (Altså ikke de dyre for dem er temmelig avanserte) Min Mini Z har plutselig sluttet å virke, det har blitt mye tregere og rattet vil ikke svinge lenger. Det er som det er noe hardt som hindrer servoen i å "rotere" men jeg har åpnet den opp, og alt ser ut som det er i orden TAkk hvis kunne bare hjulpet meg litt:D Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg tenker bane kjøring... hmm, ja kanskje ta noen bilder ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå