Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg lurte hovedsakelig på om det er noen store forskjeller i innkjøringen av motorer i forskjellige størrelser. Jeg lurte også på om det er noe spesielt mønster å følge i begynnelsen av innkjøringen. Min stoppet  i ett sett. Noen ganger kunne motoren svive i  ett perfekt turtall, også plutselig stoppe. Så ble den vanskeligå starte igjen... huff, og huff...

Men nå begynner den å svive greit, den har fremdeles en tendens til å stoppe etter att jeg har gitt på litt, men det kommer sikkert til å ordne seg etterhvert.

5945840[/snapback]

Vil tro det er samme innkjøringsrutiner for alle nitromotorere samme hvilken størrelse de har.

Når du skriver at den stopper etter å ha gitt på litt, har du begynt å fininnstille den ?

Høres ut som den får for lite fuel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil tro det er samme innkjøringsrutiner for alle nitromotorere samme hvilken størrelse de har.

5946276[/snapback]

OK, var bare litt nyskjerrig.

Når du skriver at den stopper etter å ha gitt på litt, har du begynt å fininnstille den ?

Høres ut som den får for lite fuel.

5946276[/snapback]

For lite? Haha, nei, gir jeg den mer fuel nå så skrur jeg ut skruen. Har selvfølgelig også prøvd å gi den mindre, men det har lite eller ingen effekt.

Og nei, jeg har ikke begynt å fininnstille den enda, har prøvd litt men det kan knapt kalles fininstilling. Jeg følger oppskriften til Hobby-Huset; To og en halv tank på tomgang, to og en halv tank i lave hastigheter, så to og en halv tank i litt høyere hastigheter. Holder på med fase 2; kjøre bilen i lave hastigheter. Har kjørt ca en og en halv tank (utenom det som skal kjøres på tomgang).

Hvis jeg nøkker litt i gassen hele tiden, så stopper den ikke. Egentlig så skal jeg ikke stoppe bilen (ikke motoren) i det hele tatt under innkjøringen, jeg skal helst kjøre på et stort opent område slik at jeg kan holde gjevnt turtall hele tiden.

Får se om jeg ikke kan få til å kjøre på en eller annen skolegård eller noe.

Edit: Prøvd å gjøre det litt klarere.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Noen her med FG Ecoline?

5958422[/snapback]

Aner ikke hva der er en gang. :(

---------

Wheeee! Ferdig med innkjøringen av Infernoen! :D Detn stopper enda en stadig vekk, men det har vel bare med fininnstillingen å gjøre tenker jeg. I alle fall; Den går som et uvær! Drar den opp i topphastighet på grusveiene her... fy balle... :w00t:

Min far har et videokamera, skal se om jeg kan få filmet litt hvis noen er intereserte.

Lenke til kommentar
Mekket sammen en liten onboard flyfilm jeg. Ikke verdens beste kamera, men det duger no :p

http://psykolefse.jorgis.com/fly/sport%20spree.wmv

5963593[/snapback]

Synes det var både bra musikk og flyving jeg.

Litt vinglete noen ganger, men slik er det vel med små el-fly.

Apropo små elfy, hvilket vil du anbefale til en nybegynner ?

Har litt lyst til å kjøpe et Bee-Gee 3D fly siden det så billig, men har litt lyst til å fly litt ute også(og da regner jeg at depron-fly ikke egner seg så godt).

Har forresten en kv1530 motor(børsteløs) som jeg handla fra qxl som jeg kan supplementere med.

Edit:

Hvilket kamera var det forresten ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Noen her med FG Ecoline?

5958422[/snapback]

Aner ikke hva der er en gang. :(

---------

Wheeee! Ferdig med innkjøringen av Infernoen! :D Detn stopper enda en stadig vekk, men det har vel bare med fininnstillingen å gjøre tenker jeg. I alle fall; Den går som et uvær! Drar den opp i topphastighet på grusveiene her... fy balle... :w00t:

Min far har et videokamera, skal se om jeg kan få filmet litt hvis noen er intereserte.

5963551[/snapback]

1:5 On-Road bil med vanlig bensinmotor på ca 3 hestekrefter. :cool:

Markussen_b6.jpg

Lenke til kommentar
1:5 On-Road bil med vanlig bensinmotor på ca 3 hestekrefter.  :cool:

Markussen_b6.jpg

5964692[/snapback]

Heftig! :w00t:

Fort går den da?

Synes det var både bra musikk og flyving jeg.

Musikken er vel OK hvis du liker slik, men det er ikke helt min stil. ;)

Det var jo stikk motsatt  :tease: 

Synes du? Hmm, er da altid slik jeg pleier å lande. :hmm:

:p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Noen som her peiling på motorer? Jeg har letet etter info om en av motorene til Kyosho, den som sitter i Infernoen, men jeg finner ingenting. Noen som kan hjelpe?

5968229[/snapback]

Finn din nærmeste, ring og spør de.

Edit:

Eller bla deg nederst til hit og velg din bil.

Hvilken Inferno er det du har ?

5968258[/snapback]

Linken funker ikke, dessuten vil jeg ikke snakke med noen, jeg vil se offisiel data. ;)

Bilen jeg har er en Kyosho Inferno MP 7.5 Sports II.

Lenke til kommentar
Optic 6 leveres for bruk på 35Mhz-båndet. Dette båndet er beregnet for modellfly/helikopter, men det er ingen som arresterer deg hvis du bruker den på en båt :p

Verre er det hvis du bruker ulovlige frekvenser, som 72MHz.

edit: Hvis du vil kan du bytte ut 35MHz-modulen med en på 27Mhz når du skal kjøre båt, men det er unødvendig. Kjekt er det dog hvis du f.eks skal reise til Japan og fly. Istedet for å kjøpe ny kontroll, bytter du bare ut sendermodulen med en på 72MHz.

Bilde er av min 35MHz-modul, med krystallen jeg bruker oppå.

4177582[/snapback]

Ehh håper ikke du flyr på samme sted som meg :S

Har du testa spektra modulen til Optic6 ?

Skaffet netopp

1 Stk Hitec Optic6 Kanal 68.

1 Stk Kyocho Calmato Trainer.

+++++++++++++++++++ Masse dildall.

Har og en F27 Stryker fra Parkzone :S

post-4895-1145734470_thumb.jpg

post-4895-1145734498_thumb.jpg

post-4895-1145734444_thumb.jpg

I hovedsak så "leker" jeg mest med Large Scale 1/5 og 1/6 biler da.

Så fly er bare for å teste, Fjernstyrt herjer helt vilt.

Har og en ElBåt :S

Endret av JonV
Lenke til kommentar
Er det Kanai Edition 2 du har ?

Nei, det er en Sports II, nyeste Inferno ReadySet.

Edit:Hva med denne siden ?

Den siden nevner ikke den .21 motoren som sitter i i bilen min, også tror jeg bare det er download av manualen der, den delen av manualen som hører til motoren. Og nei, det står ingenting om motoren i mine manualer. :thumbdown:

Fetteren min påstod at det ytet 3.5 HK, men det kan umulig være riktig, det er bare en .21 motor. Senere påstod han at den ytet 3 HK, tror ikke det heller er riktig.

Selv tipper jeg på litt under 2 HK, men jeg kunne tenke meg å finne ut nyaktig hva som er riktig.

Var ute å kjørte litt tidligere i dag med den, måtte jo prøve å hoppe med den også, det endte opp med att spoileren knakk. Skulle vel bare mangle, jeg kjører som en gris. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...