Mar1us Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Ja, det er kanskje like greit at det er flere måter å komme inn i modellflyving på. Tror vi to kommer fra forskjellige miljøer, og det var ikke meningen å utelate alle de som kun vil ha noe å gjøre i hagen en herlig lørdag. Jeg ønsket i stedet å komme med en oppfordring til å bli med ut med andre, og utnytte miljøet og erfaringene som er der. Jeg mener det er større sjanse for at man fortsetter med et smil om munnen dersom man gjør det, og man treffer likesinnede. Hadde du villet hoppe fallskjerm for eksempel, eller lært deg å fly ordentlige fly, ville du vært ansett som gal om du kjøpte en skjerm og hoppet i det, uten kurs. Jeg mener at strekket ikke er veldig langt mellom modellflyving og for eksempel fallskjermhopping, dersom man ønsker å ha det som hobby. Grensen går kanskje heller mellom lek og hobby, hvor modellflyving til en viss grad passer inn i begge, mens fallskjermhopping ikke gjør det. "WARNING: This is not a toy!" Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Har et spørsmål her.. Har et 2 kanals Europris fly. Kosta 250kr, så er egentlig ikke så farlig med det, men kunne tenkt meg og flydd litt mere. Her om dagen så knakk jeg vinga på hver sin side av kroppen på flyet.. Prøvde igår og støtte opp vinga med og brukte depron på oversiden og undersiden av vinga, men det blei for tungt. Forslag til åssen jeg kan lage en lett nok vinge av depron? Skulle også hatt en ny propell.. er to motors fly. Takk for all hjelp isåfall;) Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 og vet noen hvor en kan få tak i ett fly til ca 250kr som har propellen bak? Eller vet dere om ett fly vi kan kjøpe uten elektronikk som vi kan bruke to 360 motorer på? altså ett lett fly. Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Noen som om en butikk i Norge som selger Yokomo driftingbiler? De er sinnsykt kule http://video.google.com/videoplay?docid=12...=yokomo&pl=true Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Er vel bare til å skaffe seg en 1/8-10 bil med drifting dekk Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 vet ikke om det er blitt postet lenger bak eler i engen tråd men jeg lurer på om det er noemulighet for å fly modellfly ved hjelp av joystick og pc, tenkte sånn at flyet hadde et lite kamera på seg som sendte bilde til pc skjermen, og at joysticken var koblet til pcen og kontrollerte flyet. noen som vil komme med innspill/si at det er umilig? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det enkleste er nok bare ett bra kamera og sitte forran pc-en med en fjernkotroll som du mekanisk lager en joystickløsning på. Finnes det ingen ferdigløsning så tror jeg at du må være flink med strøm og programering får å få pc stikka til å gå via pc-en og inn på fjernkontrollen. Lage servoer på fjernkontrollen og koble disse til pc-en i serie port elns og deretter lage program som setter strøm på sakene,,, Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Er vel bare til å skaffe seg en 1/8-10 bil med drifting dekk 5861215[/snapback] Og kanskje en stiver diff bak... tenkte jeg skulle prøve det med V-one'n jeg har, men jeg er for opptatt med å kjøre inn Infernoen. Tar så vannvittig lang tid, den har en tendens til å svive på et greit turtall, også plutselig stoppe. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Fått bygget opp den fly/båt prosjektet en slik lobster, ska prøve det på hytta i påsken. Men er nå jalla fjernkontroll, det blir en ny data kontroll når æ får bestilt snart fra elefun. Får bare håpe den holder så jeg får testa det ut litt. fly/båt en slik ikke den beste utgaven men er nå spent. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Ozelot, hvordan går det med båten? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Ozelot, hvordan går det med båten? 5907414[/snapback] ... eh...siden vi er på flyttefot og jeg måtte skaffe en liten del til akslingen har det ikke gått så altfor bra. Foretrekker å starte den ute, og det har ikke vært så altfor fint vær her borte(da har jeg enten vært for lat til å gå ut, eller for opptatt med andre ting). Ser for meg mye kjøring av både båt og bil så snart vi begynner å flytte, da den nye eiendommen er litt over 30 mål og har et vann i enden. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Ozelot, hvordan går det med båten? 5907414[/snapback] ... eh...siden vi er på flyttefot og jeg måtte skaffe en liten del til akslingen har det ikke gått så altfor bra. Foretrekker å starte den ute, og det har ikke vært så altfor fint vær her borte(da har jeg enten vært for lat til å gå ut, eller for opptatt med andre ting). Ser for meg mye kjøring av både båt og bil så snart vi begynner å flytte, da den nye eiendommen er litt over 30 mål og har et vann i enden. 5907696[/snapback] Høres kjempe koselig ut, lykke til med bil, båt og flyttingen. By the way, er du ferdig med å kjøre inn Savagen? Hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Imotsetning til Honey Bee er den ett CP-helikopter (variabel pitch). Da justerer du høyden ved og øke/minske pitchen på rotorbladet, mens rotoren holder ett fast turtall.Og en simulator er nok den beste investeringen du kan gjøre 5566781[/snapback] Hvordan er vanskelighetsgraden med CP i forhold til FP? Honey Bee CP2 koster ikke mange lappene ekstra. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Noen som vet om et sted der de selger 9.6v batterier til en rimlig penge? Helst over 3000mah.. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Batteryshop.no har endel batteripakker fra GP i den størelsen, om de har 9,6V vet jeg ikke. Ellers er CheapBatterypacks.com en butikk med stort utvalg av batterier. Fikk faktisk idag en 8 cellers NiMH-pakke med GP3300-celler i. Tung som en murstein, men den tåler mye juling, og kan hurtiglades mye mer enn LiPo-batteriene. Pakken jeg kjøpte ville vel kostet 5-600 kroner ny, ga rett over 200 for den. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Høres kjempe koselig ut, lykke til med bil, båt og flyttingen. By the way, er du ferdig med å kjøre inn Savagen? Hvordan gjorde du det? 5912016[/snapback] Vil anta savagen er ferdig innkjørt, men tror jeg var litt rask med å stille på LSN og HSN (high speed og low speed needle). Vil tro det finnes mange måter å kjøre inn en motor på, og vil anbefale deg å kikke på radiostyrt.no forumet, der de vet litt mer om temaet enn meg(jeg husker dessuten ikke helt hva som var beste innkjøringsmetode, så jeg vil ikke gi noen feilaktige tips). Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Batteryshop.no har endel batteripakker fra GP i den størelsen, om de har 9,6V vet jeg ikke. Ellers er CheapBatterypacks.com en butikk med stort utvalg av batterier. Fikk faktisk idag en 8 cellers NiMH-pakke med GP3300-celler i. Tung som en murstein, men den tåler mye juling, og kan hurtiglades mye mer enn LiPo-batteriene. Pakken jeg kjøpte ville vel kostet 5-600 kroner ny, ga rett over 200 for den. 5944821[/snapback] Var litt dyrt der gitt... En kompis kjøpte 9.6V 3800Mah for 450kr i Oslo... Trenger priser rundt der. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Vil anta savagen er ferdig innkjørt, men tror jeg var litt rask med å stille på LSN og HSN (high speed og low speed needle). Vil tro det finnes mange måter å kjøre inn en motor på, og vil anbefale deg å kikke på radiostyrt.no forumet, der de vet litt mer om temaet enn meg(jeg husker dessuten ikke helt hva som var beste innkjøringsmetode, så jeg vil ikke gi noen feilaktige tips). Jeg lurte hovedsakelig på om det er noen store forskjeller i innkjøringen av motorer i forskjellige størrelser. Jeg lurte også på om det er noe spesielt mønster å følge i begynnelsen av innkjøringen. Min stoppet i ett sett. Noen ganger kunne motoren svive i ett perfekt turtall, også plutselig stoppe. Så ble den vanskeligå starte igjen... huff, og huff... Men nå begynner den å svive greit, den har fremdeles en tendens til å stoppe etter att jeg har gitt på litt, men det kommer sikkert til å ordne seg etterhvert. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Imotsetning til Honey Bee er den ett CP-helikopter (variabel pitch). Da justerer du høyden ved og øke/minske pitchen på rotorbladet, mens rotoren holder ett fast turtall.Og en simulator er nok den beste investeringen du kan gjøre 5566781[/snapback] Hvordan er vanskelighetsgraden med CP i forhold til FP? Honey Bee CP2 koster ikke mange lappene ekstra. 5918411[/snapback] Når det kommer til flyegenskaper er somregel CP lettere og fly. Du har bedre respons på pitch (opp og ned), noe som er en stor fordel hvis det blåser litt ute. Ett CP-helikopter er også mer stabilt, og du har samme respons på roll/pitch uavhenging om helikopteret går opp eller ned. Men når det kommer til oppsett er CP endel mer komplisert enn hva FP er. Men det finnes drøssevis av gode guider for oppsett av dette på nettet, kan også hjelpe deg hvis du trenger det Ja, en annen ting, en krasj med CP-helikopter koster mer enn ett med FP-helikopter, da høyere turtall og mer komplisert mekanikk ikke mikser bra med asfalt EvenruD: Kan dette være noe? http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...6V&kategoriID=2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Begynner å nærme seg nå Skulle helst vært over 3000 mah da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå