Ozelot Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Har regnet ut total pris nå. Blir ca 4800 for bilen med alt nødvendig utstyr. Mye penger, men er nå verdt det 5762245[/snapback] Hvor i allverden er det du kjøper den ? Hvis det er uten frakt, så ville jeg heller lagt på 90 usle kroner, og fått en savage x med alt du trenger. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Har regnet ut total pris nå. Blir ca 4800 for bilen med alt nødvendig utstyr. Mye penger, men er nå verdt det 5762245[/snapback] Hvor i allverden er det du kjøper den ? Hvis det er uten frakt, så ville jeg heller lagt på 90 usle kroner, og fått en savage x med alt du trenger. 5762346[/snapback] Regnskapet: Bilen, Savage 3.5 3800,- Batteri til mottaker og servo - 300,- Lader - 200,- Gøder med lader - 250,- Drivstoff 1liter - 100,- Fylleflaske - 60,- Kryssnøkkel - 70,- totalt - 4780,- Hvor får du kjøpt savage x til 4000,-?? den koster 4800 der jeg kjøper 3.5'en Hvilken butikk\nettbutikk er dette? Ikke ment som kritikk altså. Bare nysgjerrig, hvis det er en nettbutikk som selger billigere, så er det jo en fordel å handle der. Endret 16. mars 2006 av Lefse Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) De har visst et pakketilbud på elefun.no. Komplett nil med utstyr for 3990,- billig men tror jeg kjøper i den butikken jeg hadde tenkt å kjøpe, uansett, de har eget verksted og god kunnskap om RC der nemlig. God service også Endret 16. mars 2006 av Lefse Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Lefse, du må handle minst en liter "bensin" til, to liter i alt, det går nesten en liter til innkjøringen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 De har visst et pakketilbud på elefun.no. Komplett nil med utstyr for 3990,- billig men tror jeg kjøper i den butikken jeg hadde tenkt å kjøpe, uansett, de har eget verksted og god kunnskap om RC der nemlig. God service også 5762774[/snapback] Var der jeg mente ja. Hvor handler du din fra ? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 De har visst et pakketilbud på elefun.no. Komplett nil med utstyr for 3990,- billig men tror jeg kjøper i den butikken jeg hadde tenkt å kjøpe, uansett, de har eget verksted og god kunnskap om RC der nemlig. God service også 5762774[/snapback] Hvis det er for servicen sin del så tviler jeg på at du finner noen som er bedre enn Elefun. Har handlet derfra selv, og har sett veldig mange andre som har fått hjelp hvis de har fått feil på deler. I tillegg er de jo utrolig raske. Bestilte en mottaker og endel helikopterdeler derfra på mandags kveld. Onsdagen lå alle delene i postboksen! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 I tillegg er de jo utrolig raske. Bestilte en mottaker og endel helikopterdeler derfra på mandags kveld. Onsdagen lå alle delene i postboksen! 5766119[/snapback] Så det ikke bare meg som oppfatter de som raske ?.. ok. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Er nok ikke bare deg nei, bestilte noe greier tirsdagskveld, fikk varene på torsdag. Elefun og mosshobby eier på kundeservice og leveringstid, ikke tvil om det Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Okei. Har Elefun eget verksted? Virket fristende å kjøpe derfra. Kjøper jeg derfra, kan jeg kjøpe en måned før Tror jeg må kikke litt mer på denne nettbutikken ja. takk for all hjelp forresten Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har du peiling på fly kaffelefse ? Har et fly hjemme som brodern har ødelagt litt, og trenger den "girutveksingen" som er rett bak propellen(den holder også motoren). Peiling på hvor jeg kan skaffe noe slikt ? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Okei. Har Elefun eget verksted? Virket fristende å kjøpe derfra. Kjøper jeg derfra, kan jeg kjøpe en måned før Tror jeg må kikke litt mer på denne nettbutikken ja. takk for all hjelp forresten 5766916[/snapback] Det har de sikkert, men de befinner seg i grimstad(kanskje litt for langt vekk ?). "Hvem er elefun ?" Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har du peiling på fly kaffelefse ? Har et fly hjemme som brodern har ødelagt litt, og trenger den "girutveksingen" som er rett bak propellen(den holder også motoren). Peiling på hvor jeg kan skaffe noe slikt ? 5766917[/snapback] Girbokser finner du flere plasser, men du må vite hvilken utveksling det er på den, og hvilken motorstørrelse den skal brukes på. ELLER Du kan kjøpe en fet børsteløs motor, så slipper du å ha girboks. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Okei. Har Elefun eget verksted? Virket fristende å kjøpe derfra. Kjøper jeg derfra, kan jeg kjøpe en måned før Tror jeg må kikke litt mer på denne nettbutikken ja. takk for all hjelp forresten 5766916[/snapback] Er nå slik at det er jo en hobby og du må jo helst skru litt selv, er jo liksom litt av poenget. Er jo ikke så vanskelig å skru selv, eneste litt plundrete å få motoren ordentlig innkjørt og stilla. Greit å få med seg, fuelmotor Endret 17. mars 2006 av curtiis Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Du kan kjøpe en fet børsteløs motor, så slipper du å ha girboks. 5767060[/snapback] Har du tips til hva jeg burde se etter ? Og finnes egne ..uh...fester\holdere for børsteløse motorer ? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Du kan kjøpe en fet børsteløs motor, så slipper du å ha girboks. 5767060[/snapback] Har du tips til hva jeg burde se etter ? Og finnes egne ..uh...fester\holdere for børsteløse motorer ? 5767232[/snapback] Hvilket fly er det snakk om da? Noe som skal gå fort eller noe som skal gå sakte? Hvor stort er det? Noe sånn som dette kanskje?. Den motoren ser ut til å ha festeplate som du skrur rett i "brannveggen" fremme på flyet. En passe stor propell vil da gikk masse kraft uten girboks, som igjen gir fetere lyd og mindre effekttap. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Aner ikke hvilket fly det er. Ble kjøpt for en 1-2 år siden på en kyosho-butikk, og siden har de ikke hatt det inne. Har ikke eksakte mål på det, men har et bilde av det. Til det oppsettet må jeg vel ha en regulator, og etter det jeg har lest om regulatorer kan velge en 28 turns regulator(eller?). Endret 17. mars 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Til det oppsettet må jeg vel ha en regulator, og etter det jeg har lest om regulatorer kan velge en 28 turns regulator(eller?). 5767653[/snapback] Hvor mange turn motoren har har lite og si på hvilken regulator du trenger. Det at det står 26 turns betyr at motoren er viklet 26 ganger rundt hver "hammer". Når du skal velge regulator må du se på strømtrekket, og siden den er børsteløs må regulatoren også være børsteløs (dvs med 3 ledninger til motoren, ikke 2 som en vanlig børsteregulator) Til den motoren som explorer linket til holder det nok med en børsteløs regulator på 15-20A, som f.eks denne: http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...A&kategoriID=42 Hvis du vet hva flyet heter, eller har litt specs på det (vekt, vingespenn) kan vi sikkert finne ett bra oppsett til deg Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hvis du vet hva flyet heter, eller har litt specs på det (vekt, vingespenn) kan vi sikkert finne ett bra oppsett til deg 5768693[/snapback] Hvis vi tar utgansgpunkt i et annet fly som er ganske likt, så blir målene: 66 cm lengde 94cm vingespenn (muligens litt mindre) 480gram (original batteriet skal byttes lipo hvis flyet er noe å satse på). Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Skal si det skjer lite her... For fylle ut litt info om hva som har hendt her hos meg da. Har kjøpt/fått en Kyosho Inferno MP 7.5 Sports II. Det var delvis en bursdagspresang, men siden den kostet så mye som den gjorde, kastet jeg in en del av summen selv. Har såvidt begynt inkjøringen. Skal begynne med å kjøre to og en halv tank på tomgang, så skal jeg kjøre seint to og en halv tank, så skal jeg kjøre to og en halv tank i litt høyere hastigheter. Når alt det er gjort, så er det bare å brenne av! Dessverre så har jeg ikke kjørt en halv tank på tomgang enda, det har vært så utrolig kalt ute de siste dagene. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Skal si det skjer lite her... For fylle ut litt info om hva som har hendt her hos meg da. Har kjøpt/fått en Kyosho Inferno MP 7.5 Sports II. Det var delvis en bursdagspresang, men siden den kostet så mye som den gjorde, kastet jeg in en del av summen selv. Har såvidt begynt inkjøringen. Skal begynne med å kjøre to og en halv tank på tomgang, så skal jeg kjøre seint to og en halv tank, så skal jeg kjøre to og en halv tank i litt høyere hastigheter. Når alt det er gjort, så er det bare å brenne av! Dessverre så har jeg ikke kjørt en halv tank på tomgang enda, det har vært så utrolig kalt ute de siste dagene. 5817147[/snapback] Drit fet bil! Hadde vert gøy å prøve den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå