Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Hehe, det er absolutt ikke en enkel metode (ta ut glødeplugg) når ting først går galt. Vanligvis har en konfigurert throttle hold (eller cut) som gjør at nitromotor går tilbake på tomgang eller stopper helt. Dersom det er en svikt et sted og den ikke virker er ofte løsningen å tette eksos, stenge bensin (hurtigklemme er lurt!) eller tragisk nok la motor gå tom for bensin! :p

Endret av ronorio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min bil har jeg bare brukt å klemme med fingrene på fuel slangen inn til forgassern. Stopper som oftest etter noen sekund da.

Men etter jeg ordna meg elektronikk som slår av gassen når den mister kontakt med styringa har jeg ikke trengt det. Er vel ofte innebygd i nyere nitrobiler.

Men skulle jeg kjøpt ny i dag ville jeg kjøpt elektrisk.. Er mere glad i å kjøre enn å skru :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Er litt artig når den først går. Skru er gøy, mem nå har jeg hatt pause lenge da ...

Uansett, kan jeg bruke denne: https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=30051

Og disse: https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=6975

Som en aktiv gløder jeg kan bruke til å få start på bilen?

Spørsmål 2: kan jeg bruke den computerladeren og disse: https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=3823

til å lade gløder?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Første gang jeg gjorde det røk stemple i motoren

Da lurer jeg nesten på hvordan du utførte den jobben.

Har selv kjørt inn flere glowmotorer i modellen, uten at de har blitt ødelagt av det.

Da jeg kjøpte den fikk jeg null info åsen jeg skulle starte den motoren da, Jeg dro i snoren i selve motoren i bilen uten skru på noe der, men det er var en gammel Kyosho rc bil trur det en Ultima ligner på den da. Det ligner på den i første bilde

Lenke til kommentar

Okay. Men nå som du vet bedre, går det helt fint å kjøre inn en motor som står i modellen. Det gjelder omtrent samme regler for innkjøring av en vanlig bil. Kjør rolig, ikke gi over halv gass, ikke harde akselerasjoner og ikke driv med hopp og kjøring på ujevn vei. Kjør en liter med fuel gjennom motoren på en parkeringsplass - det burde holde, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Okay. Men nå som du vet bedre, går det helt fint å kjøre inn en motor som står i modellen. Det gjelder omtrent samme regler for innkjøring av en vanlig bil. Kjør rolig, ikke gi over halv gass, ikke harde akselerasjoner og ikke driv med hopp og kjøring på ujevn vei. Kjør en liter med fuel gjennom motoren på en parkeringsplass - det burde holde, tenker jeg.

får ikke lov til å kjøre bil. Er gammel nok til kjøre bil men må være anfalls fri i 5 år å det å det har jeg ikke vært da, har epilepsi.

Lenke til kommentar

får ikke lov til å kjøre bil. Er gammel nok til kjøre bil men må være anfalls fri i 5 år å det å det har jeg ikke vært da, har epilepsi.

Får du lov å kjøre RC bil?

Selv tror jeg at jeg faktisk ikke har kjørt inn en eneste av bilene mine ... Alt gått fint så langt.

Lenke til kommentar

Selv tror jeg at jeg faktisk ikke har kjørt inn en eneste av bilene mine ... Alt gått fint så langt.

Det vet jeg ikke, men rc å vanlig bil er vel ikke det samme, er det.

Lenke til kommentar

får ikke lov til å kjøre bil. Er gammel nok til kjøre bil men må være anfalls fri i 5 år å det å det har jeg ikke vært da, har epilepsi.

Det vet jeg ikke, men rc å vanlig bil er vel ikke det samme, er det.

Nei, vil tro det går helt fint å kjøre rc selv om du har epilepsi. Har ikke hørt om noen tilfeller. Så du kan bare kjøpe deg en bil og begynne å kjøre den :)

Lenke til kommentar

Intern motstand i batteriet. Jo lavere jo bedre. Jo lavere den er jo høyere effekt kan du ta ut av batteriet, og du får brukt mer av effekten som er lagret på batteriet.

Når batteriet blir eldre vil motstanden øke noe som gjør at batteriet tapper seg fortere ved høy belastning, blir varmere og ikke lengre klarer å gi like mye strøm.

Hvis du har batteri med flere celler vil du helst ha så lik motstand som mulig på alle cellene.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...