pmax Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Hei! Jeg har hatt en HPI Vorza Flux HP (eldre utgave uten vanntett ESC) i noen år nå, men i fjor sommer bestemte den seg for å "stoppe" midt under kjøring på sand (noe jeg vet egentlig er "fy-fy" i følge HPI). ESCen starter, men alle ledlysene blinker ( rød, oransje og grønn ). Har lest at det har vært tilfeller hvor ESCen har "brent opp", men ser ikke dette som et problem ettersom viften starter i ca ett sekund ved oppstart (før blinkende ledlys og pipingen overtar). Har vært inne på tanken med at det kan være mangel på kontakt mellom receiveren og kontroller og/eller motor, men har ingen måter å teste dette på eller bekjente/butikker i nærheten. Etter ett år borte fra kjøringen følte jeg på lysten til å kjøre igjen, og ønsker derfor å finne ut hva som er problemet. Er jo tross alt lagt ned noen kroner i bilen. På forhånd takk! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Da tar du og finner fram manualen til ESCen og ser hva blinke/pipe kodene betyr. Når det blinker og/eller piper er detge ofte en feilkode. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Dette er kanskje rette tråden: Jeg har fått beskjed om å kjøpe en fjernstyrt bil til en 7-åring. Budsett "rundt 1000,-". Noen som har forslag? Finnes det noe som minner om en bil i denne prisklassen? (Les - bytte deler relativt billig osv.) Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Dette er kanskje rette tråden: Jeg har fått beskjed om å kjøpe en fjernstyrt bil til en 7-åring. Budsett "rundt 1000,-". Noen som har forslag? Finnes det noe som minner om en bil i denne prisklassen? (Les - bytte deler relativt billig osv.) Kanskje en av disse? https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=20711 https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=32366 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Takk! Det blir en Mini Recon! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Bære vær obs på at Mini Recon har kulediffer som vil smelte om bilen kjører seg fast og blir stående å spinne på 2 hjul. Om det blir et problem kan du ta en ny diff, rengjøre den for fett og lime den sammen, det kurerer den i hvertfall for det problemet. Har 2 sånne til ungene hjemme. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Hvor lang tid bruker den deltapeak laderen? Ser nå som jeg ikke sitter på telefonen at den lader med 2-3,5-5A mens 300mA er det som er beskrevet på pakken. Husker ikke, men mener det tar 2 timer ++. Kan man stoppe nitromotor ved å ta ut glødepluggen? Tenker på hvis den skulle gå amokk. Ikke alltid å tette til eksosen hjelper. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Jeg skjønner ingenting!! Jeg får ikke på slangen som fører fra tank til eksosen: Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) Ser ut til at slangen har revnet, så du må fjerne det som henger igjen på tanken. Endret 19. april 2017 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Kan man stoppe nitromotor ved å ta ut glødepluggen? Tenker på hvis den skulle gå amokk. Ikke alltid å tette til eksosen hjelper. Om du tar ut/løsner pluggen mister motoren kompresjon og vil stanse ja. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 er det trygt å gjøre om den ruser seg? Ser ut til at slangen har revnet, så du må fjerne det som henger igjen på tanken. Jaa så sånn ut men er ikke det, jeg byttet ende på slangen, så nå kom den på Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Husker ikke, men mener det tar 2 timer ++.Da lader deltaladeren din medover 1A på batteriet ditt så en computerlader vil ikke gjøre noe bedre jobb der. Kan man stoppe nitromotor ved å ta ut glødepluggen? Tenker på hvis den skulle gå amokk. Ikke alltid å tette til eksosen hjelper.I heliverdenen er det noen som rigger til ei fjær på throttle som er sterk nok til å stenge forgasseren med en strømløs servo på slep for å slippe den berømte kyllingdansen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Hahaha chicken dance. Sikkert litt komplisert å montere det på en liten 1/10 bil. Men okay. Fikk fint start på bilen etter den har stått noen år! Men batteriet til gløderen er et slikt: https://www.amazon.co.uk/Sanyo-2400-RC2400-High-Batteries-Soldering-Z-Shaped/dp/B00445WOTC Lot den være i laderen én time, og sjekket at volten lå på rundt 1.2-1.3V. Men det gikk meget kjapt tomt! Fikk noen starter mem thats it, så sjekkee jeg at den hadde falt ned på 0.8-0.900V. Ladet den opp litt og da kom den opp igjen til 1,3V men falt ned igjen etter en start. Er det dårlig batteri eller må jeg bare la laderen stå i lengre? Bruker denne laderen: Står output 3V men lengre nede der står det "1.2V NiCd / NiMh -> 500mA". Det er en NiCd batteri jeg har. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 1 time vil bare gi deg ca. 500mAh kapasitet. Har du et batteri på f.eks. 3000mAh så må den lade i ca. 6 timer hvis batteriet er helt flatt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 1 time vil bare gi deg ca. 500mAh kapasitet. Har du et batteri på f.eks. 3000mAh så må den lade i ca. 6 timer hvis batteriet er helt flatt. Aha takk! Fant ut av det var noe slik ja. Kan jeg lade den kjappere om jeg kjøper meg en computerlader? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Kjappere enn den 500mA-laderen. Men neppe særlig kjappere med den andre du posta tidligere (delta-peak-laderen). Den kunne lade på 2, 3.5 eller 5A. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) Ja skjønner. Men så er det jo slik at jeg kan jo ikke bruke hvilken som helst lader når det er snakk om gløderen, siden det finnes kun en type der du stikker den i enden haha. Glemte det helt. Kanskje investere i LiPo gløder. Skal visst være gromme greier, om det er verdt 450kr vet jeg ikke. Men kanskje kjøpe et nytt NiCd/NiMh batteri til gløder å ha i reserve. Bare synd på nettsider at frakten er dyrere enn batteriet ... Så da tenker jeg for tiden å kjøpe: IR termometer, nytt batteri og computerlader. Off merker det ble dyrt å begynne på igjen ja ... Endret 19. april 2017 av Lami Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 For ikke å snakke om deler som trenges etterhvert. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 En stor fordel med computerladere er at det er lett å feilsøke batterier. Du får hele tiden opp hvor mye strøm du lader inn på batteriet og kan dermed raskt konkludere med om batteriet er OK eller ikke. Hvis du f.eks. har et 5000mAh-batteri, kjører det flatt og setter det på lading så vet du at du skal ha ca. 5000mAh inn på det igjen når du lader. Hvis laderen stopper etter f.eks. 800mAh så vet du at det er klart for resirkulering. Noen ladere har også funksjon for måling av intern motstand i batteriet. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) Ja, deler. Tell me more about it ... Har heldigvis fått laget en del deler selv i karbonfiber. Hm. Frister mer med computerlader. Meget greit å sjekke tilstand da!. Den på elefun virker grei men er så dritt at det er dyr frakt på elefun!! 100kr for å sende noe til 399. Ser ut som det går på vekt den frakten óg. Ser ut til at slangen har revnet, så du må fjerne det som henger igjen på tanken.Må bare beklage ... Du hadde faktisk helt rett! Jeg brydde meg ikke mer om det siden jeg fikk den på til slutt, men så falt den av igjen, og faren min så det med en gang at det var slangebit på der, akkurat sånn som du trodde og. Endret 19. april 2017 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå