Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med så mye plastdeler jeg har måtte bytte på denne bilen så langt kunne jeg nok fort rettferdiggjort innkjøp av en 3D printer ja, har sett litt på det å printeklare 3d modeller til nærmest alt av plastdeler på hele bilen er tilgjengelig gratis på nettet, men å brenne 10K+ på en 3d printer tillater ikke budsjettet helt enda. Hadde dog vært digg å kunne printer deler og reparere bilen samme dagen skaden skjedde  :dremel:

Lenke til kommentar

Med så mye plastdeler jeg har måtte bytte på denne bilen så langt kunne jeg nok fort rettferdiggjort innkjøp av en 3D printer ja, har sett litt på det å printeklare 3d modeller til nærmest alt av plastdeler på hele bilen er tilgjengelig gratis på nettet, men å brenne 10K+ på en 3d printer tillater ikke budsjettet helt enda. Hadde dog vært digg å kunne printer deler og reparere bilen samme dagen skaden skjedde  :dremel:

Hehe ja.

 

Er jo også veeldig mange andre nyttige ting man kan bruke den på da. Alt som er av plast som går i stykker tenker jeg at jeg kan reparere selv nå :p  var absolutt verdt pengene.

 

Du får jo gode varianter til rundt 5000kr +- også da. :) alternativt kan du vel utsette betalingen (som flere butikker tilbyr), så betale litt pr mnd eller vente til feriepenger\skattepenger kommer ;) Men ja, du har sikkert mange andre ting forran som er høyere prioritert, men jeg angrer ikke på mitt kjøp hvertfall :)

 

Så kan du jo alltids selge smådeler til bekjente eller ukjente via finn feks.

Lenke til kommentar

En for se hva det blir til, jeg har en tendens til at når noe blir satt i hodet på meg ender det fort opp med å bli noe av. 3D printing har jeg dog så langt klart å hatt litt is i magen rundt i avvente av at det skal bli litt mer mainstream og billigere, men om en får gode 3d printere ned i 5000 kroner begynner det jo å nærme seg noe :)

Lenke til kommentar

Med så mye plastdeler jeg har måtte bytte på denne bilen så langt kunne jeg nok fort rettferdiggjort innkjøp av en 3D printer ja, har sett litt på det å printeklare 3d modeller til nærmest alt av plastdeler på hele bilen er tilgjengelig gratis på nettet, men å brenne 10K+ på en 3d printer tillater ikke budsjettet helt enda. Hadde dog vært digg å kunne printer deler og reparere bilen samme dagen skaden skjedde :dremel:

Kan en sånn printer lage deler i karbonfiberarmert plast?

Dersom ikke spørs det hvor holdbare delene blir.

Lenke til kommentar

En for se hva det blir til, jeg har en tendens til at når noe blir satt i hodet på meg ender det fort opp med å bli noe av. 3D printing har jeg dog så langt klart å hatt litt is i magen rundt i avvente av at det skal bli litt mer mainstream og billigere, men om en får gode 3d printere ned i 5000 kroner begynner det jo å nærme seg noe :)

 

http://www.clasohlson.com/no/FlashForge-Finder-3D-skriver/38-7720

 

9505181204510.jpg

 

Jeg bruker storebroren som heter "FlashForge Dreamer". Har litt større printevolum, og har 2 printe dyser og oppvarmet plattform.

 

Jeg har selv ingen erfaring med den jeg linket til, men der har du iallefall en litt rimligere en. Men man bør gjøre litt research ol før man går til innkjøp. Man kan fort gjøre et bomkjøp om printeren ikke kan printe X  type plast ol.

 

 

Edit: Man kan printe i mye forskjellige materialer. også carbon.

eks.

http://www.3dxtech.com/carbonx-carbon-fiber-filament/

 

Kan til og med printe i tre, som er litt kult. både føles og lukter som tre når printet er ferdig. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Noen som har handlet fra rpphobby eller rcmart? Lurer på om dem har grei kundeservice.

 

Edit: Måtte legge ut noen bilder av min Serpent Cobra E-Truggy. Mente det var noen som spurte for en stund siden om bilen. Har kjørt den en del nå og den er helt rå. Går som et skudd på 6S og virker solid. Har ikke knekt noe enda, men det kommer vel som med alle andre tenker jeg etter hvert.

 

post-128023-0-26865000-1490119433_thumb.jpgpost-128023-0-96183700-1490119570_thumb.jpg

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar

Med så mye plastdeler jeg har måtte bytte på denne bilen så langt kunne jeg nok fort rettferdiggjort innkjøp av en 3D printer ja, har sett litt på det å printeklare 3d modeller til nærmest alt av plastdeler på hele bilen er tilgjengelig gratis på nettet, men å brenne 10K+ på en 3d printer tillater ikke budsjettet helt enda. Hadde dog vært digg å kunne printer deler og reparere bilen samme dagen skaden skjedde :dremel:

Trenger ikke svi av 10k.

https://www.monoprice.com/mobile/product/details/15365?maincategoryid=107&categoryid=10724&subcategoryid=1072403&cpncd=

 

Nermere 3500kr med toll og frakt. Testvinnende printer som lager sykt gode prints.

Kommer en V2 i april som jeg selv skal bestille.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm skal se om jeg finner noe.

 

Uansett, begynte å skru i fra. Jeg kommer ikke lengre:

 

imaged5ab9.jpg

image1b87b.jpg

imagec9bff.jpg

 

Får ikke løs disse fire skruene. De sitter helt utrolig. Har prøvd flere skrujern, men alle glipper ...

 

Kan jeg spraye WD-40 oppi der med glødepluggen?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...