sedsberg Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Da bruker man skumfilter med stålspiral inni. Det hadde jeg før. Du må også unngå de med deksel i enden og bruke et som har skum rundt hele. Motoren jeg har er denne. Neu 2028: Bilen er en Baja 5b Flux. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Aaaah, en elmotor ja, det forklarer kreftene. Har en kompis som er fryktelig glad i elektriske RC biler som skulle ha meg til å kjøpe det, men synst personlig at halve morroa er å ha en stor tung og bråkete 2 takts bensiner i bilen Det er en viss sjarm med all mekanikken som foregår, men en blir nok lei av det og etterhvert. Endret 14. februar 2017 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Her er min baja 5b ss. Litt oppgradert, zenoah G320, ddm dominator pipe og WT-990 Carburetor. Kjører på hostile dekk som er utrolig gode dekk. 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Rå bil JoseCuervo! Ser noe mer strøken ut enn min vertfall, flytter vel greit på seg og kan jeg tenke meg. Hadde meg en lite bestilling fra Elefun nå i dag med blant annet noen Hostile bakdekk og 2 sett med felgringer, samt en SFL-30MG Digital Servo og en Sanwa MT-4 2,4 ghz radio. Orginalservoen (SF-10) klarer jo såvidt å vri på hjulene og i litt ulet terreng føler jeg at jeg har null kontroll på bilen, kan faktisk ikke forstå at forge eier ikke har oppgradert denne før. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Har savox servo i min. Tror den drar 35 kilo. Har forresten killswitch i min og. Kan være nyttig å ha hvis elektronikken streiker. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Orginalservoen drar 6,5 kilo etter hva jeg er istand til å lese, SFL-30MG skal dra 18 kilo uansett vinkel så bør jo være en grei oppgradering. Ja killswitch må jeg få meg etterhvert, hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Spektrum DX4S radioen men droppet den etter å ha lest litt rundt på diverse forum som sier at den ikke vil være istand til å aktivere en killswitch grunnet AVCen. Nå så basher jeg bare rundt på grusbaner og gressenger uansett så AVC er ikke noe viktig for meg. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Det er meldt bare grisevær de neste dagene så tenkte jeg kunne starte å demontere å gå over bilen og gjøre den klar for delene jeg forhåpentligvis får på fredag, samt gjøre den skikkelig ren da den var sykt skitten når jeg mottok den og det har ikke akkurat blitt noe renere av at jeg har herjet rundt me den de siste 5 dagene. En kan jo si at tidligere eier av denne nok ikke synst vedlikehold var noe særlig, merket en del gress strå som stakk opp fra hullet til pluggen i varmeskjoldet på sylinderen, bestemte meg for å plukke av dette å fjerne gresset, det var ikke fint lite som hadde samlet seg opp der, dette var synet som møtte meg . Kunne ikke gjøre så mye annet enn å le, etter en del fikling med et tynt skrujern innimellom finnene Kan være morsomt å kjøpe slikt brukt avogtil Endret 15. februar 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Oj! Der var det mye gress ja. Så ikke ut til at det var noe særlig med olje og annen smøring da. Lett og rengjøre gress. Du får ta den med deg til en strand, og bruke Phantom 4'en til og filme. Vet ikke om active track vil fungere på noe så "lite" og kjappt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Savner å kjøre as. Ble bare så drittlei av å mekke på disse nitrobilene. Jeg har i dag to nitroer og en bensin. Prøver å selge den ene som dele men ikke lett. Den andre nitroen er asfaltbil. Sykt vanskelig å finne noe flatt asfalt rundt om kring ... Må på bane da men det er stress. Bensinbilen er bare styr med. Men skulle gjerne hatt en bil og lekt med til ellers. Baja virker fete. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Oj! Der var det mye gress ja. Så ikke ut til at det var noe særlig med olje og annen smøring da. Lett og rengjøre gress. Du får ta den med deg til en strand, og bruke Phantom 4'en til og filme. Vet ikke om active track vil fungere på noe så "lite" og kjappt. Hadde vært kult å fått til noe med Phantomen ja, misstenker at active track vil miste den relativt kjapt, men det finner en jo ikke ut før en prøver. Dessverre meldt regn og sludd ut neste uke så ser mørkt ut for at det blir mye kjøring den neste uken Bensinbilen er bare styr med. Spør da jeg er nysgjerrig, hva er mer styr med bensinbiler? Selve motorene er jo relativt simple konstruksjoner som ikke er allverden å reparere om noe skulle streike, for Baja 5b sin del er det og latterlig lett å finne deler. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Bare min bil da. Har en kinesisk bil med 3hk. Er en del problemer med den, blant annet at den ikke starter, får ikke bensin osv. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Min Schumacher Cat K1 Aero jeg kjøpte for ett år siden har enda ikke rullet en meter. Ferdig bygget, mangler å sette på plass elektronikken og lakke karosseriet. Tror ikke det blir gjort - kanskje man bare skulle solgt den. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Har og en Schumacher bil, ikke den versjonen da men Nanda Swift II. Der røyk motoren så har ingen kompresjon lengre ... Den Cat versjonen du har ser fet ut. Fette umulig å få solgt RC bil/deler. Har lagt ut en delebil flere måneder for en billig penge. Likevel ingen. Endret 15. februar 2017 av Lami Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Ja, jeg ble litt inspirert av RC VM offroad i 2015, så gikk for et impulskjøp av CAT K1 Aero med competition grade motor og ESC og full pakke. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Uerlige selgere er en flott ting... Bajaen jeg kjøpte ble beskrevet som at det ikke var noe galt med den og strøken med untak av at motoren ikke startet. Etterhvert som jeg har demontert i kveld har jeg kommet over først at han på mirakuløst vist har klart å knekt ene aluminiumsplaten som ligger øverst i forstillingen som var limt sammen med noe epoxy av noe slag fra undersiden samt ellers fult av knekte og halveis sammenlimte plastdeler deler i forstillingen, ser ut som jeg kommer meg unna med en ny aluplate og et front bulkhead set, men det koster jo noen kroner... Pluss jeg tvilsomt får bilen kjøreklar med det første nå... Uff dette minner meg litt på hvorfor jeg helst ikke kjøper brukt... Endret 15. februar 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Sjekk f.eks. eBay og davesmotors.com når du leter etter deler. Søk opp delenummerne i delekatalogen du laster ned på HPI sine sider. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Ja, jeg ble litt inspirert av RC VM offroad i 2015, så gikk for et impulskjøp av CAT K1 Aero med competition grade motor og ESC og full pakke. Haha digg! Kostet det mye tilsammen? Hvor selger dere RC ting? Har prøvd Facebook men lite hell der. Fungerer Finn.no? Endret 16. februar 2017 av Lami Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 12.000,- tror jeg det kom på til slutt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Sjekk f.eks. eBay og davesmotors.com når du leter etter deler. Søk opp delenummerne i delekatalogen du laster ned på HPI sine sider. Har snakket litt med selger og komt frem til at han skal betale for de delene han ikke informerte om på forhånd at var knekte og ellers defekte. Så det meste ble bestilt fra min nærmeste hobby butikk rcbutikken.no, hele regningen endte på i overkant av 1500,- dette inkludert en ny batteripakke da nickel-cadmium pakken som sto i varte i 10 minutter før den døde. Her sa selger seg villi til å betale tilbake 1000 kroner, noe som jeg synst var helt greit da jeg regnet med å måtte legge ut litt for å få denne bilen i god stand. Så totalt sett er jeg ganske fornøyd i dag Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 12.000,- tror jeg det kom på til slutt. Dyyyrt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå