Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Det var imponerende stabilitet, ikke langt unna stilbilder når det står i hoved og filmer på samme sted.

jepp, veldig fornøyd med resultatet. Ligger et godt stykke unna de andre gimballene jeg har hatt tidligere (hovedsaklig til GoPro kameraer).

Jeg kunne faktisk ha låst kameraet i yaw-aksen også, noe jeg igrunnen ikke tenkte på før i etterkant, da hadde det nok blitt en liten smule bedre. Alt i alt så er jeg fornøyd.

Vil teste om jeg kan få noen kule bilder med litt lengre lukketid på sikt, så se hvordan den håndterer det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmklipp fra bildene like over.

Hvorfor høres så klare stemmer på videoen selv om du er høyt oppe? Eller står du på duekniben e.l. Og flyr lavt?

Lyden er lagt på i etterkant. Ellers så hadde man egentlig bare hørt during fra motorene. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jo, det er vel et mer fornuftig valg. 

Vil ikke si jeg er helt ukjent med å fly, hatt et par av disse til 3-400kr og lekt en del i r/c simulator, så jeg skjønner jo konseptet. 

Var litt mer ute etter kvaliteten på det seilflyet, men utifra diverse youtubefilmer ser det ut som at det er en grei inngang til seilflyverdenen. 

Lenke til kommentar

Heisann, har en gammel Kyosho 1/10 elektrisk bil. Den fungerer dårlig og vurderer å oppgradere den med noen billige nye deler. Nokon som har tips til kva eg kan kjøpe evt kor? Tenkte ny motor/styring og mottaker.

edit: http://www.ebay.com/itm/HP-60A-ESC-Brushless-Speed-Controller-9T-4400KV-Motor-1-10-1-12-RC-Car-/251126978634?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a7855984a
Vil noe sånt fungere?

Endret av Goranlol
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det der har jeg ikke veldig tro på. Jeg har flydd glow-motorer en god stund, og vet veldig godt hvor mye som skal til for å få en sånn motor til å starte og å gå pent. Det er ikke lett.

Men klart, all honnør til de om det får det der til å bli stabilt og pålitelig.

Lenke til kommentar

Jeg er også ganske skeptisk til bensinmotor, men de mener at de har en løsning. Forstår ikke helt hvordan det fungerer, men virker som elektromotoren "finjusterer" hastigheten på propellene.

https://www.youtube.com/watch?v=wCGIctmymts&feature=youtu.be

Ser jo overaskende presis ut da...

https://www.youtube.com/watch?v=nxtaoMh41R8

I denne filmen ser det også ut som hele ramma gir etter når motoren endrer hastighet, ser egentlig ganske ustabilt ut.

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Forstår det som at det er en slags direkte aggregat-løsning - bensinmotor skaper poweren, men den går via en passthrough-lader til batteri som driver en el-motor på rotorene? Altså egentlig en onboard bensindrevet lader.

Lenke til kommentar

Forstår det som at det er en slags direkte aggregat-løsning - bensinmotor skaper poweren, men den går via en passthrough-lader til batteri som driver en el-motor på rotorene? Altså egentlig en onboard bensindrevet lader.

Men hvorfor er det isåfall 4 bensinmotorer? og ikke en stor?

Lenke til kommentar

Jeg har inggen tro på at en quad med 4 nitro motorer kommer til å revolisjonere noe som helst.

Den eneste fordelen den har er omtrent dobbelt så lang flytid som en batteri drevet quad i samme størrelse.

Elektromotorer er sterkere, mere presis og bråker betydelig mindre en dette skaberakket gjør.

I tillegg om man skal dra rundt på en payload er hexa eller octo enda bedre ettersom man da kan fly om en eller 2 motorer skulle feile.

En hver som har vært på ei modelldlystripe og hørst et nitro helikopter har en viss peiling på hvordan dette vil låte, bare enda høyere ettersom det er 4 motorer og ikke bare en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...