Merko Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Det var imponerende stabilitet, ikke langt unna stilbilder når det står i hoved og filmer på samme sted. jepp, veldig fornøyd med resultatet. Ligger et godt stykke unna de andre gimballene jeg har hatt tidligere (hovedsaklig til GoPro kameraer). Jeg kunne faktisk ha låst kameraet i yaw-aksen også, noe jeg igrunnen ikke tenkte på før i etterkant, da hadde det nok blitt en liten smule bedre. Alt i alt så er jeg fornøyd. Vil teste om jeg kan få noen kule bilder med litt lengre lukketid på sikt, så se hvordan den håndterer det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Filmklipp fra bildene like over. Hvorfor høres så klare stemmer på videoen selv om du er høyt oppe? Eller står du på duekniben e.l. Og flyr lavt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Tipper separat lydopptager på bakkenivå. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Filmklipp fra bildene like over. Hvorfor høres så klare stemmer på videoen selv om du er høyt oppe? Eller står du på duekniben e.l. Og flyr lavt? Lyden er lagt på i etterkant. Ellers så hadde man egentlig bare hørt during fra motorene. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Noen som har vært borti dette flyet? http://elefun.no/p/prod.aspx?v=28009 Aldri flydd fly før og så at prisen ikke var så ille for en rtf pakke. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hvor trygg er du på å fly? Jeg ville IKKE valgt en stor 2M motorseiler som første fly, hvis du ikke kan å fly i det hele tatt. Hvis du skal lære å fly, er dette et mye bedre valg - http://elefun.no/p/prod.aspx?v=24986 Ellers skjønner jeg godt at du vil ha noe som ser ut som et fly og alt det der, men ja...jeg anbefaler en nybegynnermodell som første flymaskin. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jo, det er vel et mer fornuftig valg. Vil ikke si jeg er helt ukjent med å fly, hatt et par av disse til 3-400kr og lekt en del i r/c simulator, så jeg skjønner jo konseptet. Var litt mer ute etter kvaliteten på det seilflyet, men utifra diverse youtubefilmer ser det ut som at det er en grei inngang til seilflyverdenen. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Heisann, har en gammel Kyosho 1/10 elektrisk bil. Den fungerer dårlig og vurderer å oppgradere den med noen billige nye deler. Nokon som har tips til kva eg kan kjøpe evt kor? Tenkte ny motor/styring og mottaker. edit: http://www.ebay.com/itm/HP-60A-ESC-Brushless-Speed-Controller-9T-4400KV-Motor-1-10-1-12-RC-Car-/251126978634?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a7855984aVil noe sånt fungere? Endret 5. mai 2015 av Goranlol Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 https://www.kickstarter.com/projects/1600545869/yeair-the-quadcopter-of-the-future-from-1399/comments Fremtidens Quadrocopter? Snublet over denne i går, virker som et spennende prosjekt. - Hybridløsning, bensin og elektrisk motor - 60min flygetid - 5kg payload - Max 100km/t Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Det der har jeg ikke veldig tro på. Jeg har flydd glow-motorer en god stund, og vet veldig godt hvor mye som skal til for å få en sånn motor til å starte og å gå pent. Det er ikke lett. Men klart, all honnør til de om det får det der til å bli stabilt og pålitelig. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Jeg er også ganske skeptisk til bensinmotor, men de mener at de har en løsning. Forstår ikke helt hvordan det fungerer, men virker som elektromotoren "finjusterer" hastigheten på propellene. https://www.youtube.com/watch?v=wCGIctmymts&feature=youtu.be Ser jo overaskende presis ut da... https://www.youtube.com/watch?v=nxtaoMh41R8 I denne filmen ser det også ut som hele ramma gir etter når motoren endrer hastighet, ser egentlig ganske ustabilt ut. Endret 29. mai 2015 av GreenRay Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Forstår det som at det er en slags direkte aggregat-løsning - bensinmotor skaper poweren, men den går via en passthrough-lader til batteri som driver en el-motor på rotorene? Altså egentlig en onboard bensindrevet lader. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Forstår det som at det er en slags direkte aggregat-løsning - bensinmotor skaper poweren, men den går via en passthrough-lader til batteri som driver en el-motor på rotorene? Altså egentlig en onboard bensindrevet lader. Men hvorfor er det isåfall 4 bensinmotorer? og ikke en stor? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg har inggen tro på at en quad med 4 nitro motorer kommer til å revolisjonere noe som helst. Den eneste fordelen den har er omtrent dobbelt så lang flytid som en batteri drevet quad i samme størrelse. Elektromotorer er sterkere, mere presis og bråker betydelig mindre en dette skaberakket gjør. I tillegg om man skal dra rundt på en payload er hexa eller octo enda bedre ettersom man da kan fly om en eller 2 motorer skulle feile. En hver som har vært på ei modelldlystripe og hørst et nitro helikopter har en viss peiling på hvordan dette vil låte, bare enda høyere ettersom det er 4 motorer og ikke bare en. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Er det nitro eller bensinmotorer den har? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Har noen servomotorer, "Hitec Deluxe HS-422", tror det er en ganske vanlig type, men 2 av 6 har problemer, er dette et produkt som vanligvis har ræva kvalitet? Og kan jeg regne med å få tak i samme type motor i byens hobby-butikk? AtW Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Er det nitro eller bensinmotorer den har? For meg ser det ut som og låter på ene videoen som 2 takts glow motorer. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Har en hpi blitz flux jeg vil gradvis oppgradere, noen som kan anbefale meg en grei servo? Er til en 2ws short course truck, 1/10, helst ikke over tusenlappen, med mindre det er verdt det:) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Finn deg en passende hobbyking servo, de funker faktisk. Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Er det nitro eller bensinmotorer den har? For meg ser det ut som og låter på ene videoen som 2 takts glow motorer.Det nevnes i kampanjen at den går på "vanlig mc-/mopedbensin". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå