Beyma Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Arghhh. Har klart å bende alle motorene når jeg festa på propellene. Jaja, bare vente nye tre uke på nye. Skjønner Ilke helt hvordan jeg skal klare å ikke bende på motorstanga når jeg fester propeller Endret 15. april 2015 av Beyma Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Ikke ta i så hardt? Du bruker verktøy når du fester dem? 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 som lain sier, ikke ta dem på så hardt.. bare ta dem på til de sier stop, så et lite ekstra tak. ikke noe voldsomt. Hvilke prop \ motor er det snakk om? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Heisann! De ser slikt ut: http://www.ebay.com/itm/191555390315?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Tror kanskje jeg gjorde feil ved å feste propellene på quaden. Det gjorde det litt vrient å stramme. Skal feste proppellen først neste gang. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Tror kanskje jeg skal ta epoxy og permanent feste den nederste delen på de nye motorene. Du skal skru en mutter så hardt på normalt at den nederste delen blir klemt på stangen. Dette er vanskelig å få til uten å bende på stangen. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Det er snakk om småelektronikk her - kan ikke forestille meg at noe som helst krever at du klemmer eller bender ting til de nærmest går i stykker. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Det er snakk om småelektronikk her - kan ikke forestille meg at noe som helst krever at du klemmer eller bender ting til de nærmest går i stykker. Tja, vi snakker kinadeler her. Første gangen jeg bare strammet slik du tenker forsvant både propell og feste av motoren. Men som sagt vil nok den nye måten å feste de på fungere bra. Lenke til kommentar
retningslinjene Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Kjappt spm (mulig dumt spm) ang killswitch noe her kanskje kan svare på? Jeg har en killer bee kill switch som er påmontert min motor. Jeg har nå ikke radio der denne killswitchen er kobla på siden jeg venter på en ny radio/mottaker. Får jeg testfyra motoren selv om killswitchen ikke er kobla på mottakeren til radioen? Nå henger den bare å "dingler".... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 En stund siden jeg holdt på med min bil med killswitch men, mener å huske når radio var avslått skrudde killswitchen seg inn, derfor den slår inn når radio dauer eller mister signal. Så å fyrt den opp uten signal til bilen blir vel vanskelig. Er det ikke mulighet til å koble den av? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Min plan om å feste nederste delen av propellfeste med epoxy fungerte veldig bra. Nå var det mye enklere å skru en mutter fast og feste propellen. Trengte heller ikke å ta i noe særlig heller. Tips til nestemann Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Vet noen hvor man får kjøpt "foam board"? Aner ikke hva det heter på norsk. Sånn som disse gutta lager flyene med: depron kan brukes. Jeg kjøpte hos byggmakker. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Balsaplater, går det også an? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Ser ingen grun til at det ikke skulle gå. Mulig vekt kan bli et problem men den som prøver få se. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (endret) Vet noen hvor man får kjøpt "foam board"? Aner ikke hva det heter på norsk. Sånn som disse gutta lager flyene med: [YT link] depron kan brukes. Jeg kjøpte hos byggmakker. depronen hos megaflis (3mm og 6mm) har jeg funnet ut at er god til å bygge med. Jeg har også hørt at selvklebende folie er fint å laminere depronen med, slik at den kan bøyes uten at den knekker... One three foam (?) slik de bygger med i flitetest, får man ikke tak i her til lands.. Endret 19. april 2015 av Itek Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Lite bilde fra idag. Den sto stille like godt etter smellet mao. 1 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Vet noen hvor man får kjøpt "foam board"? Aner ikke hva det heter på norsk. Sånn som disse gutta lager flyene med: [YT link] depron kan brukes. Jeg kjøpte hos byggmakker. depronen hos megaflis (3mm og 6mm) har jeg funnet ut at er god til å bygge med. Jeg har også hørt at selvklebende folie er fint å laminere depronen med, slik at den kan bøyes uten at den knekker... One three foam (?) slik de bygger med i flitetest, får man ikke tak i her til lands.. Depron fungerte bra, men for å få til de kuttene som var 50% for så å fjerne litt og feste resten sammen ble jeg nødt til å teipe baksiden først eller så rakner delene fra hverandre. Det papiret på hver sin side er ikke like sterkt som det de gutta bruker. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Filmklipp fra bildene like over. 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Det var imponerende stabilitet, ikke langt unna stilbilder når det står i hoved og filmer på samme sted. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 En godt kalibrert 3-axis gimbal med demping for å fjerne småvibrasjoner ifra motorene osv vil gi et sånt resultat. Er ikke så vanskelig å få til, men koster gjerne noen lapper. Og prisen øker fort etterhvert som du går opp i kvalitet/størrelse kamera. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 En ting er kamerafestet men quaden skal også holde seg på samme stedet på himmelen for å få det til og som alle vet, det er aldri vindstille der opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå