toth Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Det stemmer. Den er universal og det følger trolig med enda flere skiver og armer.Supert Er det ellers standarder innenfor størrelser/festemåte av selve klossen også, så man vet man får skrudd den på plass? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Pleier å være standard størrelser. Har vært det på alle jeg har kjøpt. Edit: Med unntak av de som innlysende er forskjellige. Som microservoer og sånne til 1:5-biler. Endret 2. november 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Etter å ha kjørt beltevogna mi noe (Kyosho Blizzard SR) har det vokst fram et ønske om å gjøre noe med presisjonen på denne. De medfølgende ESCene er ikke så gode på krypekjøring at det gjør noe og i den forbindelse frister det å konvertere til børsteløs i samme slengen. Det som følger med er 28 turn 370 børstemotorer som i og for seg er både sterke og raske nok men de trekker ulikt på full gass. Problemet jeg ser ved konvertering til BL er å finne motorer med lav nok KV for dette kjøretøyet er kjemisk rensket for kulelagre, kun plastforinger i hjulene og ikke det engang i drivverket så raske motorer vil kun spise opp drivverket unødvendig fort. Jeg har konvertert 2 stykker HPI mini Recon til børsteløs oppsett med 4600KV motorer i og de hadde en 21turn 380 motor som fulgte med. BL konverteringa økte toppfarta fra 25 til 45 km/t så en 4500-4600KV motor er tydeligvis en motor med altfor mye turtall sammenlignet med en 28 turn børstemotor. Alternativert er å bruke børstemotorene som de er og bytte til mere presise ESCer. Nå har jeg 2 stykker HPI RSC-18 ESCer fra to BL konverterte HPI Mini Recon biler og de ESCene hadde ingen problemer med krypkjøring. Så i første omgang, hvilken KV BL motor tilsvarer en 28 turn 370 motor? Endret 11. november 2014 av perpyro Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Blir håpløst å sammenlikne gamle børstemotorer med nyere børsteløse. Bedre å finne noen andre som har et børsteløst oppsett på deres blizzard, for deretter å kopiere eller gå etter de samme specsa. Hvorfor kan du ikke ha bl motorer med kulelagere? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg kan godt ha BL motor med kulelagre, det er ikke problemet, problemet er at drivlinja i kjøretøyet ikke har kulelagre så å utsette plast tannhjul tredd på en stålaksling for høye turtall vil slite de ned fortere en nødvendig. Derfor er jeg interresert i å finne en børsteløs motor med tilsvarende specks. Eldre utgaver av Blizzard kom med en 540 motor med bremser til hvert belte og det er disse som konverteres til kvasse BL oppsett. SR modellene jeg har sett moddet så langt er med kvassere børstemotorer og bedre ESCer. Et annet alternativ er å telle tenner på tannhjulene, regne ut giringen og regne meg bakover til motorturtall basert på ønsket toppfart. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Etter litt enkel telling av omdreininger på motor ser dte ut som giringen er ca. 27:1 og OD på tannhjulene som driver beltene 33mm så da er det bare for meg og regne. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Jeg tror beltevogna blir veldig mye bedre å kjøre bare ved å få rivd ut kyosho elektronikken og få satt i hpi esc'ene som har kvalitet. Har en kyosho båt som ikke klarer å multitaske på visse punkter som tomgangskjøring og full sving til venstre Bare ved å bytte til Traxxas motor med samme specs, så ble den merkbar bedre å kjøre. Endret 11. november 2014 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Sett inn en sensorbasert børsteløs motor. De er så presise at det er skummelt. En crawler-motor er kanskje passende? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Har en kompis som har bygget seg crawler etter tegninger og den er meget presis. Vi kjørte litt i lag i går kveld og crawleren har ingen problemer i det hele tatt å følge etter beltevogna, og den gjør det meget elegant. Men med hobbyking ESCene jeg hadde tengt å bruke er ikke cogging noe nevneverdig problem og de funker fint til krypkjøring med HPI bilene så derfor i utgangspunktet sensorløse motorer. Problemet med Kyosho ESCene er at de drar løs med et rykk, noe som passer dårlig med ei beltevogn om jeg skal finmanøvrere. Nå ser det ut som jeg må jakte motorer i rett størrelse med 2500-3000 KW med motoaksling på 2-2,3mm. Outrunnere er ikke noe problem for alt ligger rent og pent under egne deksler så jørme og skitt kommer ikke til. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Heimlaga jet, motoren krenger flyet litt. Var vanskelig å gi full gass samtidig som jeg holdt flyet, så er kanskje halvgass på videoen.Flykroppen er laget i depron, og limet med pattex. 24timers tørketid. Tips til hurtiglim som er sterk?Elektronikk, skruer og servostag kjøpt på hobbyking. Ca pris med kontroller tror jeg er på 6-700kr http://youtu.be/MJpwY-fYado http://youtu.be/CCj7wN23hoM Endret 24. november 2014 av morgan_kane Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Heimlaga jet, motoren krenger flyet litt. Var vanskelig å gi full gass samtidig som jeg holdt flyet, så er kanskje halvgass på videoen. Flykroppen er laget i depron, og limet med pattex. 24timers tørketid. Tips til hurtiglim som er sterk? Elektronikk, skruer og servostag kjøpt på hobbyking. Ca pris med kontroller tror jeg er på 6-700kr /LINK /LINK http://youtu.be/MJpwY-fYado http://youtu.be/CCj7wN23hoM Bruk smeltelim, holder bedre enn depronplatene. Endret 24. november 2014 av Itek Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Husker faktisk ikke om jeg har spurt dette spørsmålet før, men skitt au. Jeg har en DJI Phantom v 1, siste generasjon. Jeg kjøpte for en kort tid siden oppheng for ekstra batterier i karbonfiber, men har sålangt ikke testet å ha på flere batterier. Spørsmålet mitt er, hvor store batterier kan jeg henge på, og hvor mye ekstra flytid får jeg? Tenker på at take-off vekta stiger jo større batteriene er, men det er jo snakk om kanskje 100 gram fra eller til. Noen med erfaring? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 I dag snør det godt ute og det stor 0 på graderstokken så tengte det var perfekt føre å teset ut beltevogna i løssnø, men dengang ei. Selv etter å ha hatt den i garasjen til temperering i en times tid ender det opp med tettpakkede drivhjul etter kun få meter. Skikkelig kladdeføre med andre ord. Har testa den ute i minusgrader og litt snø, noe som fungerer utmerket, også lett skareføre så gledet meg til å få sett løssnøegenskapene men det får vente til det blir litt kaldere. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 I dag snør det godt ute og det stor 0 på graderstokken så tengte det var perfekt føre å teset ut beltevogna i løssnø, men dengang ei. Selv etter å ha hatt den i garasjen til temperering i en times tid ender det opp med tettpakkede drivhjul etter kun få meter. Skikkelig kladdeføre med andre ord. Har testa den ute i minusgrader og litt snø, noe som fungerer utmerket, også lett skareføre så gledet meg til å få sett løssnøegenskapene men det får vente til det blir litt kaldere. Var ute og testa min i dag og, samme problem som deg. Har tenkt å skaffe meg Sabertooth 2x12RC og kraftigere motorer. Har allerede stål-belter. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Funker det bedre med stålbelter i forhold til klabbing og tar de bedre på is? Bedre motorer ser jeg ikke på som et must for drivverket tåler det neppe men ligger og lurer på å bestille Turnigy 3000KV outrunner motorer til min og trackstar 25A ESCer. ESCene har fungert fint med både outrunner og inrunner motor på andre biler. Dette er jo 29T børste motorer og er usikker på hva det blir i tilsvarende KV men tror det skal ligge rundt 2000-2500 et sted. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg er på jakt etter en plastikkdel som skal inn i en diff på en bensin-rc naboen min har. Har ikke modellnummer eller noe som helst dokumentasjon. Har kun noen bilder å gå etter. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Er det disse? http://www.rc-shop.no/products/mv24023-centre-dogbone-joint-cup-2-pcs-blackout-mt EDIT: Er det en Maveric Monster Truck? Endret 16. desember 2014 av JoseCuervo Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Funker det bedre med stålbelter i forhold til klabbing og tar de bedre på is? Bedre motorer ser jeg ikke på som et must for drivverket tåler det neppe men ligger og lurer på å bestille Turnigy 3000KV outrunner motorer til min og trackstar 25A ESCer. ESCene har fungert fint med både outrunner og inrunner motor på andre biler. Dette er jo 29T børste motorer og er usikker på hva det blir i tilsvarende KV men tror det skal ligge rundt 2000-2500 et sted. Synest stålbeltene griper bedre på alle underlag, men litt klabbing får jeg på kram snø. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Er det disse? http://www.rc-shop.no/products/mv24023-centre-dogbone-joint-cup-2-pcs-blackout-mt EDIT: Er det en Maveric Monster Truck? Aner ikke om det er en Maveric - står ikke noe spesifikt på den. Men delene du linker til ser vertfall riktig ut! Hjertelig takk! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Funker det bedre med stålbelter i forhold til klabbing og tar de bedre på is? Bedre motorer ser jeg ikke på som et must for drivverket tåler det neppe men ligger og lurer på å bestille Turnigy 3000KV outrunner motorer til min og trackstar 25A ESCer. ESCene har fungert fint med både outrunner og inrunner motor på andre biler. Dette er jo 29T børste motorer og er usikker på hva det blir i tilsvarende KV men tror det skal ligge rundt 2000-2500 et sted. Synest stålbeltene griper bedre på alle underlag, men litt klabbing får jeg på kram snø. Her har du en fyr som virkelig har moddet denne skikkelig og hans opplevelser etterpå med stålbelter og 540 crawler motoropsett. Var ingenting som klabbet der etterpå på tross av nullføre. Dette er da en byggelogg. http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=65501 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå