Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Bygget om min baja 5b til en 5t/5sc og satt på kraken bur:)

Motor er helt ny 32cc zenoah g320rc og dominator potte som skal settes på!

Venter på wraps jeg skal sette på dekslene skal ankomme, norskeflagget med OBR logo på :)

 

 

attachicon.gif10553380_10153022457823943_7088116487635488540_n.jpg

Hehe, var det du som kjøpte den eneste 32cc elefun hadde?

 

 

Nei, kjøpte min hos OBR-Norway jeg :)

 

Hvor lang leveringstid har dem?

 

 

Hvis varen er på lager, har du den i posten iløpet av 2-3 dager:)

 

Hvis varen står som bestillingsvare bestiller de varen fra OBR-Usa og sender deg pakken så fort de har mottatt den:)

 

Har bestilt mye fra dem, og de er ekstremt vennlige og bra service!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å stramme skruene til forgasser og eksos?

 

Kan være pakning enten mellom forgasser til motor eller eksospakning som er gåen og du får falsk luft når du prøver å starte den?

Ja har gjort det nå. Sjekket pakningen mellom eksos, så fin ut.

 

Helvete heller. Ny tennplugg nå - fortsatt ikke noe start på den!

Lenke til kommentar

Heisann!

Var ute og fløy med Quad'en min i går. La merke til noe spesielt. Kan hende det alltid har vært sånn, men oppdaget det i hvert fall for først gang i går. Normalt sett så er det ganske lett å snurre på motorene, men da jeg skulle snurre litt på dem ETTER å ha fløyet ca 10 minutter i går, så oppdaget jeg at de var mye tyngre å snurre på! Dette gjaldt ALLE motorene, ikke bare en...

 

Er dette normalt? Kan det ha noe å gjøre med at all strøm som har gått gjennom den når jeg fløy gjør at det sitter igjen litt magnetisme i motorene som gjør de vanskeligere å snurre på rett etter bruk?

 

Motorene er for øvrig SunnySky 2212/13 980Kv som kjøres på 4S batteri med 30A Afro ESC, om det skulle ha noe å si for deres svar...

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Slik er det med mine motorer også (sunnysky 2212 800kv), aner ikke hvorfor. Men kan ikke tenke meg at det har mer med esc å gjøre enn motoren. Omtrent samme motstand som når du prøver å spinne en av motorene når ledningene fra motoren er koblet sammen...

Lenke til kommentar

 

Prøvd å stramme skruene til forgasser og eksos?

 

Kan være pakning enten mellom forgasser til motor eller eksospakning som er gåen og du får falsk luft når du prøver å starte den?

Ja har gjort det nå. Sjekket pakningen mellom eksos, så fin ut.

 

Helvete heller. Ny tennplugg nå - fortsatt ikke noe start på den!

 

 

Hatt noe lignende problem før, og da snudde jeg bilen på hodet og dro i startsnora når pluggen var ute, bare dra og dra, mulig det kommer bensin ut av potta også.

 

Jeg stod i 2 minutter og gjorde dette, da startet min tilslutt :)

Lenke til kommentar

Slik er det med mine motorer også (sunnysky 2212 800kv), aner ikke hvorfor. Men kan ikke tenke meg at det har mer med esc å gjøre enn motoren. Omtrent samme motstand som når du prøver å spinne en av motorene når ledningene fra motoren er koblet sammen...

 

Takk!

Lenke til kommentar

Heisann!

Var ute og fløy med Quad'en min i går. La merke til noe spesielt. Kan hende det alltid har vært sånn, men oppdaget det i hvert fall for først gang i går. Normalt sett så er det ganske lett å snurre på motorene, men da jeg skulle snurre litt på dem ETTER å ha fløyet ca 10 minutter i går, så oppdaget jeg at de var mye tyngre å snurre på! Dette gjaldt ALLE motorene, ikke bare en...

 

Er dette normalt? Kan det ha noe å gjøre med at all strøm som har gått gjennom den når jeg fløy gjør at det sitter igjen litt magnetisme i motorene som gjør de vanskeligere å snurre på rett etter bruk?

 

Motorene er for øvrig SunnySky 2212/13 980Kv som kjøres på 4S batteri med 30A Afro ESC, om det skulle ha noe å si for deres svar...

 

Takk for hjelpen!

 

Her har det kommet en forklaring også!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Heisann!

Var ute og fløy med Quad'en min i går. La merke til noe spesielt. Kan hende det alltid har vært sånn, men oppdaget det i hvert fall for først gang i går. Normalt sett så er det ganske lett å snurre på motorene, men da jeg skulle snurre litt på dem ETTER å ha fløyet ca 10 minutter i går, så oppdaget jeg at de var mye tyngre å snurre på! Dette gjaldt ALLE motorene, ikke bare en...

 

Er dette normalt? Kan det ha noe å gjøre med at all strøm som har gått gjennom den når jeg fløy gjør at det sitter igjen litt magnetisme i motorene som gjør de vanskeligere å snurre på rett etter bruk?

 

Motorene er for øvrig SunnySky 2212/13 980Kv som kjøres på 4S batteri med 30A Afro ESC, om det skulle ha noe å si for deres svar...

 

Takk for hjelpen!

 

Her har det kommet en forklaring også!

 

Fantastisk! Typisk at den skulle komme akkurat nå også! :-)

Takk skal du ha! Ikke at jeg skjønte så mye av det, men det viser jo i hvert fall at det ikke er noe galt med motorene mine! :-)

Lenke til kommentar

 

Hvor kan jeg få tak i fuel-bensin billig? Finnes det andre butikker en RC/Hobby butikker man får kjøpt det? Evt. hvilke?

 

absolutthobby.no

elefun.no

 

Men er det ikke dyrt med frakt om man bestiller fra nettet da? Sendes jo ikke som vanlig post det, siden det er bensin, har jeg hørt. Hobbybutikker pleier å være dyrere enn andre butikker også. Men om det ikke er noen annen mulighet så, får jeg vel kjøpe der=) (Har jo handlet mesteparten fra Elefun av det jeg har, samt vært på Absolutt Hobby på Hamar å kjøpt en god del også, så jeg vet jo om dem, da. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...