Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Ozelot: Takk for linken.

5354274[/snapback]

Er det en monstertruck du har ?

Kanskje en slik?

950.jpg

Gidder du å ta noen bilder av den ?

(hydrauliske dempere, og uavhengig hjuloppheng hørtes spennende ut)

Edit: eller vent litt; hydrauliske dempere er vel det samme som oljefylte dempere..eller ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det en monstertruck du har ?

Kanskje en slik?

5354901[/snapback]

Det er en Impreza jeg har, men jeg tror det er samme bilen, bare med andre hjul etc. Jeg mener at jeg bestilte et sånn karosseri og hjul, men det ble aldri noe av det. Skal se om jeg får tatt noen bilder.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få til en pakke på 2000kr?

Da med alt, det skal være en bil som kan kjøre offroad!!

Eller hva bør jeg gi for å få en døds kul pakke med en døds kul bil?

5357115[/snapback]

Jeg betalte rett i overkant av 5000,- for å få en slik en :

3575.jpg

Men hva skal du bruke bilen til ?

Kjøre offroad, hoppe og krasje bilen(les:bashing) eller kjøre på bane med andre(også offroad) ?

Du kan også få denne til 4000,- alt inklusiv(unntatt fuel)

3381.jpg

ELLER....

Bestill fra utlandet og spar penger(prat med noen som kan litt rc, så kan de hjelpe deg å velge en god bil).

RCmart.com sender som pakke(alltid) så du slipper det med toll og moms.

Brukt går også an å kjøpe.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Ozelot: det var mye pæng ass :dontgetit:

Hadde tenkt å kjøre litt for meg selv, ute på et jorde om sommern og på veien om vintern...

Men det kan lønne seg å kjøpe fra utlandet?

Hva er utlandet? Tyskland, hong kong, danmark?

Vet noen hva prisene på R/C er i nabolandene våre (danmark eller sverige)?

Takker for svar

Endret av hansakebab
Lenke til kommentar

3580.jpg

Hvordan er denne??

raxxas Rustler RTR med batterier og lader

I denne pakken følger det med alt som skal til for å kjøre

Dette følger med:

Traxxas Rustler 1:10 stadiumtruck RTR

3000mAh Dynomax/RCS NiMh batteri

Piranha Lader for 12V kilde, denne lader batteriet på under 1 time!

8 AA 1,5V batterier til kontrollen

Ønsker du lader med mulighet for 220V kilde så vil det koste 250,- i tillegg.

Koster 2595,-

Så jo ganske kul ut da.....

Eller hva med denne?

hpi_10443_2.jpg

Link her

Koster $295,90 på www.rcMart.com

Eller hva anbefaler dere?

Det skal være en bil som det er litt futt i og den skal kunne kjøre i litt røft terreng.. er de to bilene der fine da?

Og bør jeg satse på batteri som første bil eller går det greit med fuel?

Lenke til kommentar
Og bør jeg satse på batteri som første bil eller går det greit med fuel?

5358807[/snapback]

Det kommer litt an på om du tør å ta sjansen tror jeg.

Vel den siste der, HPI'en den er ikke ferdigbygget, men du kan få en helt lik en med en litt mindre motor, som er ferdig bygget:

mt2_1.jpg

Du trenger kun batterier til mottaker og sender også "bensin" for å kjøre. Jepp, denne er også "bensin" ;)

Her er en link til HPI's hjemmeside.

Edit: Selv går jeg får denne:

chassisen.jpg

Men denne er i "Kit" version, altså du må bygge selv, men det finnes mange forskjellige versioner av denne, en med ATV karosseri.

Savage .25 RTR

Savage ATV RTR

Savage .25 Limited Edition.

Savage 4.6

Savage 3.5

Så du ser det er litt å velge mellom om du vil ha monstertruck, noe jeg vil annbefale fordi du kan kjøre over alt med en slik.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Går de no fort a?

Men er det vanskelig å bygge sin egen?

Jeg lærer drit fort og har sans for å bygge med sånne ting :D har bygget mest data og med Tekno (sånn lego), det gjorde jeg helt fra jeg var 7år...

Og hva mener du med å ta sjansen på "bensin"?

Edit: mye koster den du skal kjøpe da?

Jeg har begrenset med penger.. har sirka 4000kr hvis jeg selger Gitaren min + forsterker...

Endret av hansakebab
Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering fra min side :whistle:

Har endelig skaffet mottaker/krystall til F-5'en, så fikk gjort den ferdig idag.

Den endte på rundt 250g, litt mer enn jeg hadde håpet på, men tror det går bra uansett. Satser på bra vær imorgen, og jomfrutur, men vi får se.

Hvis den flyr bra (eller flyr i det hele tatt :p ), skal jeg legge litt mer tid i den for å få den pen og fin :D

post-33224-1135966902_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Går de no fort a?

Men er det vanskelig å bygge sin egen?

Jeg lærer drit fort og har sans for å bygge med sånne ting  :D har bygget mest data og med Tekno (sånn lego), det gjorde jeg helt fra jeg var 7år...

Og hva mener du med å ta sjansen på "bensin"?

Edit: mye koster den du skal kjøpe da?

Jeg har begrenset med penger.. har sirka 4000kr hvis jeg selger Gitaren min + forsterker...

5359004[/snapback]

Da jeg startet med seriøs RC, hadde jeg kun erfaring med Lego og lingnende selv.

Ikke bare det, jeg lærer også relativt fort :thumbup:

Så sånn sett så er det bare å fyre løs, men "bensin" biler er ofte litt, og bare litt vanskeligere, det hardeste er å stille inn motoren, også bør du tørke godt av bilen for olje sprut og lingnende.

Er litt usikker på pris på den siste der, men hvis du allikavel skal selge gitaren din, så er det ganske god sjanse for att du har råd. Men det er ikke sikkert at du vil nyte bilen så mye som du tror, og da vil du kanskje angre på salget av gitaren.

Selv starte jeg med en elektrisk bil så en "bensin" bil også ett par båter, elektrisk og så "bensin".

Nå har jeg litt erfaring med bilene jeg har, men jeg synes ikke det er vanskelig selv.

En fordel vil være og snakke med folkene på den lokale(ste) hobby foretningen hos deg, da disse vil gi masse info, normalt sett.

Lenke til kommentar

Hansakebab:

Å bygge RC er stort sett det samme som Lego. Man har en tegning som viser hva som skal hvor og ofte står det hvilke deler som skal brukes i dette trinnet i en boks. Akkurat som når du bygger Tekno / Lego.

Jeg mener nå at fuel er mye morsommere enn elektro. Elsker å lukte olje og nitro når dagen er omme. :love: Faktiskt, om du står lenge i slik røyk fra en dude som prøver å starte motoren sin og ikke får det til, blir du nesten brisen etterhvert. :wee: (var en dude fra TCTD som klarte å starte motoren sin feil vei, han hadde montert enveislageret feil vei, han brukte vel 1-2 timer)

Om du velger elektro: HPI er bra saker.

Lenke til kommentar
Hansakebab:

Å bygge RC er stort sett det samme som Lego. Man har en tegning som viser hva som skal hvor og ofte står det hvilke deler som skal brukes i dette trinnet i en boks. Akkurat som når du bygger Tekno / Lego.

5359339[/snapback]

Kan du lese Lego tegninger, kan du lese RC tegninger.

:thumbup:

Jeg mener nå at fuel er mye morsommere enn elektro. Elsker å lukte olje og nitro når dagen er omme. :love:

Om du velger elektro: HPI er bra saker.

5359339[/snapback]

Det går også mye fortere å fylle tanken enn å måtte inn å lade betterier(30-60min).

Det er ingen tvil, det er skam tøft med fuel biler, tråkker gassen i bånn, ser bilen akser fra 0-70 på 4-5sec(utrimmet) mens du hører motoren hyler på 35,000 rpm :love:

Lenke til kommentar

Så dere anbefaler Fuel da? :p

anyway, jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle angre? jeg spiller ikke bass lengre, så den står bare og samler støv...

Har en phet gård på toten med et mega jorde og veien som går over åsen (for de som skjenner til det) må jo bare være drit kul!!

Jeg kunne også tenke meg å melde meg inn i en klubb hvis det er mulig, vet ikke om det er noen rundt her jeg bor (i ski)...

Men å justere motoren? finns det ingen guide til det?

Og det med å tørke av for olje sprut og diverse er jo bare sånn man koser seg med etter en lang dag med kjøring :D

Håper jeg får overtalt mamma sånn at jeg kan kjøpe en :p

Lenke til kommentar
Men å justere motoren? finns det ingen guide til det?

Håper jeg får overtalt mamma sånn at jeg kan kjøpe en  :p

5359419[/snapback]

Å jada, det følger med en instruksjons bok hvor det står hvordan man stiller inn motoren's grund setting, så må du sakte men sikkert skru ned "bensin nålen", fordi når du kjøre inn motoren så skal den ha ekstra "bensin", og ut derfra må du stille inn motoren. Husk att Fuel til RC koster ca 100,- literen, altså ti(10) ganger så mye som bensin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...