Merko Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Men det virker jo som noen av de som har kommentert ikke engang har kalibrert ESC'ene, og det er jo en veldig elementær prosess som må gjøres før man begynner å fly en ny doning! Er jo en del ESC'er som ikke behøver kalibrering. feks DJI sine. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Fått på nytt motordeksel nå, ble ikke så ille! 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg har 3st batterier (Zippy 4S 20C 3.000mAh). Får 10-15 minutter flyvning per batteri. Lader opp alle tre før jeg drar hjemmefra, og klarer meg fint med 30-45 minutter flyvning per session. Hvert batteri tar 45-60minutter å lade når jeg lader på 1C (3A), som er det som skal være best for batteriet. Om du vil investere i bedre/raskere lader eller flere batterier er selvfølgelig helt opp til deg! Men ja, de fleste anbefaler å flashe ESC'er med SimonK firmware... Selv kjøpte jeg ESC'er med dette ferdig installert så jeg slapp den prosessen... Men det virker jo som noen av de som har kommentert ikke engang har kalibrert ESC'ene, og det er jo en veldig elementær prosess som må gjøres før man begynner å fly en ny doning! Kan jeg flashe hovedkortet enkelt, med seriekabel? Og hvordan flasher man ESC'ene? Du har mer peiling, så jeg spør heller deg enn å lese feil svar på google. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Du har mer peiling, så jeg spør heller deg enn å lese feil svar på google. Kanskje denne vil gi deg et svar: 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Begynner å ligne noe, dette prosjektet vårt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Begynner å ligne noe, dette prosjektet vårt. Nice prototype Du får komme med flere klipp fortløpende. Slikt er interessant. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Du har mer peiling, så jeg spør heller deg enn å lese feil svar på google. Kanskje denne vil gi deg et svar: Samme verktøy du trenger for å flashe FlightController (KK2.0/KK2.1). IKKE vanlig seriell-kabel, men et USB-verktøy. Enten kjøper du det på HobbyKing (om de for en gangs skyld har på lager) eller så kjøper du på Ebay (som jeg gjorde), men pass på at du får med 10 til 6-pins adapter. Det gjorde ikke jeg, så bestilte det separat. Ble ikke mange dollars totalt uansett... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Men det virker jo som noen av de som har kommentert ikke engang har kalibrert ESC'ene, og det er jo en veldig elementær prosess som må gjøres før man begynner å fly en ny doning! Er jo en del ESC'er som ikke behøver kalibrering. feks DJI sine. Jeg foretrekker nok å kjøpe en "ferdig" pakke, og bare legge til batterier og lader. Og ikke skifte ut ESC osv. Men så er det jo, at folk klager. Men jeg regnerm ed det er folk som har mye erfaring, og ikke newbs som meg. Regner med det blir en Turnigy SK450, men med så mye batteri som mulig Endret 8. april 2014 av Ted Bundy Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Når jeg balanserer et LiPo-batteri, lades det også? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Du må lade det med balansering, så du lader alle celler likt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Du må lade det med balansering, så du lader alle celler likt. Så balansering er også lading? Når batteriet er ferdig med balansering, kan jeg da bruke det eller skal jeg kjøre det på lading? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Hvis du bruker lader, og lader med balanseringsprogram, er det klart til bruk etterpå. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Da har jeg bestilt et 16000 mAh batteri til min multi. Håper jeg får det før påske. Blir nok 2x 8000-9000mAh etterhvert. Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Hvor har du bestilt ifra? De nye de har tatt inn på elefun? Syntes det var dyrt, men kanskje greit å betale litt ekstra, om det sikrer god kvalitet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Hvor har du bestilt ifra? De nye de har tatt inn på elefun? Syntes det var dyrt, men kanskje greit å betale litt ekstra, om det sikrer god kvalitet. Jepp, fra elefun. Stiv pris, men Gens Ace er et solid merke. Koster faktisk 2300,- direkte fra http://www.gensace.de/tattu/lipo-6s.html Det er uten mva og frakt.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Etter å ha flydd Kinabatteri siden 2009 så har jeg ingen planer om bytte til dyre merker. Har Turnigy og Zippy flightmax pakker fra 2011 som fortsatt er i aktiv bruk på en Trex 450 med 4S oppsett og en Logo 500 med 12S oppsett. I disse tilfellene vil jeg kalle det billig og bra. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Etter å ha flydd Kinabatteri siden 2009 så har jeg ingen planer om bytte til dyre merker. Har Turnigy og Zippy flightmax pakker fra 2011 som fortsatt er i aktiv bruk på en Trex 450 med 4S oppsett og en Logo 500 med 12S oppsett. I disse tilfellene vil jeg kalle det billig og bra. Sant nok, men når jeg har ting til over 50.000kr i lufta, så bruker jeg noen hundre kroner ekstra på ordentlig kvalitet Men vet av erfaring at både Turnigy og zippy batterier har fungert fint for min del tidligere på andre multier jeg har flydd. feil kan jo forsåvidt komme på alle merker. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Er det tannhjulet som går i fra mellomakslingen og til diffen en svakhet på Savage Flux? Altså dette: Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Aner ikke med savage. Men hos meg (traxxas summit) er det ballene fra kulelageret som løsner og går inn i diffen som ødelegger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå