Matsemann Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Er det der sånn standard byggesett med karbonfiber? Selve riggen, altså. Noen som tar samme fag som meg som har et haxacopter som ligner veldig på det der. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Nice, lyst på octo selv, eller, x8. Hva slags oppsett er det? Flytid osv? Er en DJI S1000 med rundt 15-20min flytid avhengig av batteri. Blir nok 2x9000mAh batterier jeg kjører på. Ellers kan det løfte 11kg totalt. Er det der sånn standard byggesett med karbonfiber? Selve riggen, altså. Noen som tar samme fag som meg som har et haxacopter som ligner veldig på det der. Er et slags byggesett ja. Er dette helikopteret: Lenke til kommentar
Itek Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Så, hvor laster du opp videoene dine? Du må jo ha en del video!!? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Så, hvor laster du opp videoene dine? Hovedsaklig Youtube og Vimeo, men frem til nå (eller neste måned), så er det hovedsaklig GoPro kamera som er brukt, noe som ikke egner seg for profesjonelle sammenheng. Blir dette kameraet så fort det kommer på markedet (Sannsynligvis neste måned): http://www.japanphoto.no/panasonic-lumix-gh4-hus Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Nice, lyst på octo selv, eller, x8. Hva slags oppsett er det? Flytid osv? Er en DJI S1000 med rundt 15-20min flytid avhengig av batteri. Blir nok 2x9000mAh batterier jeg kjører på. Ellers kan det løfte 11kg totalt. Er det der sånn standard byggesett med karbonfiber? Selve riggen, altså. Noen som tar samme fag som meg som har et haxacopter som ligner veldig på det der. Er et slags byggesett ja. Er dette helikopteret: Faen for en kul sak. Kan jeg spør hva du skal bruke den til? Er det jobb eller hobby? Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Fått på nytt karosseri på bilen idag! Full karbon deksler håndlaget i Australia ? 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Faen for en kul sak. Kan jeg spør hva du skal bruke den til? Er det jobb eller hobby?Det blir begge deler. Men er hovedsaklig for jobb sammenheng. Men er VELDIG mye papirer som må fylles ut før alt blir godkjent. Men blir nok moro. Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Du har planer om eget firma? Eller blir det å bli leid inn på oppdrag over vanlig konsulent kontrakt du satser på? Eiendomsmeglere f.eks, kan ansette deg på kontraktsbasis, hus for hus, så slipper man eget firma styret. Eneste kjipe er mindre betalt, da eiendomsmegler må ta seg av endel kostnader med staten. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Fått på nytt karosseri på bilen idag! Full karbon deksler håndlaget i Australia image.jpg image.jpgimage.jpg Den der var mektig feit Blir oppgradering på min og etter hvert. Min ss er vel noen uker gammel, må herje litt før den får mer pynt. edit..hvor fikk du tak i krom felgene? Endret 19. mars 2014 av JoseCuervo Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Fått på nytt karosseri på bilen idag! Full karbon deksler håndlaget i Australia image.jpg image.jpgimage.jpg Den der var mektig feit Blir oppgradering på min og etter hvert. Min ss er vel noen uker gammel, må herje litt før den får mer pynt. edit..hvor fikk du tak i krom felgene? Ja du må jo kjøre med den før du pynter, nå tør jeg omtrent ikke ta ut min lengre, redd for steinsprut og det som verre er! Kjøpte dekk og felg fra ebay, asfalt dekk ROAD TARMAC TIRES 8 SPOKE WHEELS CHROME by MadMax Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Du har planer om eget firma? Eller blir det å bli leid inn på oppdrag over vanlig konsulent kontrakt du satser på? Eiendomsmeglere f.eks, kan ansette deg på kontraktsbasis, hus for hus, så slipper man eget firma styret. Eneste kjipe er mindre betalt, da eiendomsmegler må ta seg av endel kostnader med staten. Blir eget firma. Husmeglere osv, kan ikke leie meg inn uten at jeg har papirene i orden. For at jeg skal ha alt av papirer så må jeg ha et firma \ enkeltmansforetak, slik at papirene fra luftfartilsynet + forsikringer er i orden. Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Forsikring er største problemet med å ikke ha eget firma ja. Blitt endel ekstra jobb og papirarbeid om sånt skulle ordnes via meglerne. Like greit å ha alt i orden selv, da vet man at alt er i orden, og hva man har å forholde seg til. Hvordan gjør du det med forsikring, nå som QBE avslutter forsikringene sine i norden. Er vel ikke så mange alternativ for de som driver kommersielt. Edit: Ser ut som at GH4 får veldig bra kritikk Merko Endret 19. mars 2014 av lain Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Forsikring er største problemet med å ikke ha eget firma ja. Blitt endel ekstra jobb og papirarbeid om sånt skulle ordnes via meglerne. Like greit å ha alt i orden selv, da vet man at alt er i orden, og hva man har å forholde seg til. Hvordan gjør du det med forsikring, nå som QBE avslutter forsikringene sine i norden. Er vel ikke så mange alternativ for de som driver kommersielt. Edit: Ser ut som at GH4 får veldig bra kritikk Merko Mikrotronic.no tilbyr ansvars forsikring http://www.mikrotronic.no/products/forsikringer GH4 har god kritikk så langt ja.. Kan filme 4K også som kan være litt spennende, iallefall fremtidsrettet. Nå venter jeg egentlig bare på at DJI skal komme med en GH4 kompatibel kameragimball. Så må jeg skrive en 20-30+ sider med papirarbeid til luftfarttilsynet.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Nice. *bookmarked* Men gimbalen de bruker på eksempel videoen kan vel brukes f.eks, og det finnes jo endel andre speilrefleks gimbals som vil takle GH4 fint. Regner med at du skal ha 3-axis, selv sett på å kjøpe det til min gopro, da jeg ikke tror det blir aktuelt med noe Nex kamera i år. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Nice. *bookmarked* Men gimbalen de bruker på eksempel videoen kan vel brukes f.eks, og det finnes jo endel andre speilrefleks gimbals som vil takle GH4 fint. Regner med at du skal ha 3-axis, selv sett på å kjøpe det til min gopro, da jeg ikke tror det blir aktuelt med noe Nex kamera i år. DJI er litt teite når det kommer til sine egne gimballer.. De har har én DJI Zenmuse til Nex 5 \ 7, én til Canon 5D Mark II, én til Mark III, én til BlackMacgic Design, én til Panasonic GH3 osv. GH3 gimballen skal i teorien fungere med GH4, da den fysiske størrelsen er ca. identisk, så er det bare 10 gram forskjell i vekt, men GH3 har mini hdmi, mens gh4 har mikro hdmi, så er ikke samme kontakt. må evt ha noe adapter. Uansett, så går det rykter om at DJI viser frem ny GH4 kompatibel gimbal rundt april under "NAB" messen. Da er det stor sannsynlighet for at Gimballen kan overføre HDMI via ringene (slik at man ikke behøver kabel, dermed beholder man 360grader styring på kameraet). Nåværende gimbal har kun analogt. (etterhvert skal jeg ha HD downstream, da er det litt kjekt om jeg begynner nå med prosessen) Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Nice. *bookmarked* Men gimbalen de bruker på eksempel videoen kan vel brukes f.eks, og det finnes jo endel andre speilrefleks gimbals som vil takle GH4 fint. Regner med at du skal ha 3-axis, selv sett på å kjøpe det til min gopro, da jeg ikke tror det blir aktuelt med noe Nex kamera i år. DJI er litt teite når det kommer til sine egne gimballer.. De har har én DJI Zenmuse til Nex 5 \ 7, én til Canon 5D Mark II, én til Mark III, én til BlackMacgic Design, én til Panasonic GH3 osv. GH3 gimballen skal i teorien fungere med GH4, da den fysiske størrelsen er ca. identisk, så er det bare 10 gram forskjell i vekt, men GH3 har mini hdmi, mens gh4 har mikro hdmi, så er ikke samme kontakt. må evt ha noe adapter. Uansett, så går det rykter om at DJI viser frem ny GH4 kompatibel gimbal rundt april under "NAB" messen. Da er det stor sannsynlighet for at Gimballen kan overføre HDMI via ringene (slik at man ikke behøver kabel, dermed beholder man 360grader styring på kameraet). Nåværende gimbal har kun analogt. (etterhvert skal jeg ha HD downstream, da er det litt kjekt om jeg begynner nå med prosessen) Hvordan har du planlagt HD downstream? 4G overføring? Kjekt å gå originalt DJI forsåvidt, men gjerne ganske dyrt. Men så klart, det blir en ganske heftig rigg av det. Du får ta noen bilder når du får alt bygd og airready. Tror jeg skal holde meg på hobby nivå en stund til, FY680 builden min ble dyr nok som den ble (og muligens enda dyrere om jeg skal ha 3-axis nå). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Hvordan har du planlagt HD downstream? 4G overføring? Kjekt å gå originalt DJI forsåvidt, men gjerne ganske dyrt. Men så klart, det blir en ganske heftig rigg av det. Du får ta noen bilder når du får alt bygd og airready. Blir via det nye systemet til DJI. WiFi går det vel over. Har en rekkevidde opp til 1.7km, eller 5km med rettningsstyrte antenner. Det som også er greit med det systemet er at den også kan sende radio-signalene via samme boks. Så da kan jeg fjerne mottakeren på multikopteret så bare bruke DJI Lightbridge (som det systemet heter). Men det er noe dyrt enda, så jeg skal vente litt med det. Systemet kommer ut i slutten eller i begynnelsen av april måned. Men 1080p, 30fps 80ms delay vil absolutt hjelpe. Tror jeg skal holde meg på hobby nivå en stund til, FY680 builden min ble dyr nok som den ble (og muligens enda dyrere om jeg skal ha 3-axis nå).Hehe, ja. solgte min FY680 for 6200kr - Det fungerte veldig bra da. Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Holy crap, den var nice. Og dyr. Godt å se at teknologien tar noen hopp fremover. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 helgen blir det montering av bremser! hydrauliske bremser foran og bak så burde vel få bilen til å stoppe greit da! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Da begynner vi å snakke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå