Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Den er veldig brutal. Den har ekstremt moment helt fra 0 rpm så den river dekka løs ganske lett. Har kjørt i sandtak med paddle-dekk. Da er det faktisk litt utfordring å holde nesa nede.

 

Kan filme når jeg skal ut og kjøre min senere, så legger jeg den ut her :)

 

Tøfft. Tror jeg har posta denne før men... her er min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du vil kjøre i 2 timer, er det jo "bare" å ha flere batterier, pluss gjerne en lader som kan kobles på 12v, så kan du lade der du er også.

Jeg kjørte selv nitro før, men lipo gjør at man kan kjøre hvor som helst, når som helst, for ikke glemme 100% pådrag ifra første sekund.

Lenke til kommentar

Hæ lang tid å lade 8S.

Regner med det dreier seg om 2x4s her og ikke engang 5000mAh pakker.

Har ingen problemer å lade mine helipakker (2x6S 2800mAh) på under timen.

Men det avhenger sågar av ladeutstyret man har.

For en billig penge har man lader og strømforsyning for dette fra Kina.

Lenke til kommentar

Hvor lenge kjører du på et sett med 2x4s-5000mah da? Hvor mange sett måtte du hatt, for å kunne kjøre og lade løpende?

Men er ikke å komme unna, at innkjøpskostnaden på elektro er høyere enn bensin gjerne, om man skal ha bra kjøretid.

2-3 kraftige lader og 3-4 sett med batteri blir fort noen tusenlapper.

Lenke til kommentar

Bruker selv en Icharger 208B som takler 350W og en 1080W 18VDC strømforsyning og et paralellbrett for lading.

Med det nevnte 8S oppsettet har man med seg 148Wh ombord så kan du med dette oppsettet fint lade på 2C og komme inn på under halvtimen på et sett batterier.

Pris lade 127$

Pris strømforsyning 134$

Pris paralellbrett 9$

Altså 270$ for et laderoppsett som lar deg lade et sett batterier til denne bilen på under halvtimen.

Alt levert fra hobbyking.

Det finnes kraftigere laderoppsett også men da koster det også mere.

Lenke til kommentar

Hvor lenge kjører du på et sett med 2x4s-5000mah da? Hvor mange sett måtte du hatt, for å kunne kjøre og lade løpende?

Men er ikke å komme unna, at innkjøpskostnaden på elektro er høyere enn bensin gjerne, om man skal ha bra kjøretid.

2-3 kraftige lader og 3-4 sett med batteri blir fort noen tusenlapper.

2x 4S 5Ah-batterier gir meg ikke stort mer enn 10-15 minutter kjøring. En ting er å lade hjemme men når man er "i felten" så blir det fort litt utfordring å skulle lade batterier med full guffe. Batteriene skal i teorien kunne lades på 5C. Det blir 25A pér batteri.

Lenke til kommentar

"skal kunne lades på 5C"

 

Betyr ikke dette mer at batteriet tar fyr om man lader på 5,1C ?

 

Jeg liker å holde meg på 1C, da flere av batteriene mine er billigbatterier også. Så slipper jeg å plutselig lade et batteri som max tåler 1C med 5C...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...