Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Da er det vel PowerLab 8 du bør vurdere Merko.

Ellers er det en grei lader for hva den gjør Itek.

Og man går gjerne for større batteripakker, over flere mindre batterier, for å spare vekt.

Denne f.eks, http://elefun.no/p/prod.aspx?v=27687 , gir 16000 mah, veier 1900g.

Kan lades på 5c, som er ganske brutalt på en 16000mah pakke.

Gjerne billigere også å kjøpe store pakker, i stedet for mange små.

Alt kommer an på hva man skal bruke ting til.

Jeg skulle ønske jeg viste hva jeg vet i dag, når jeg første startet med multikopter.

Hadde blitt innkjøp av litt annet utstyr, stor quad, med lav kv motor og store props, på stort 6s batteri pack.

Synd man får igjen så lite for å selge sitt gamle utstyr.

Hm ok. Trodde man "sparte" vekt om man hadde et stor batteri, isteden for flere små.. Men ikke gjort noe særlig research ang. det.

Edit: Leste litt fort. :)

PowerLab 8 har jeg vurdert, men jeg heller mer over på HYPERION EOS 0720I SUPER DUO 7S 16N CHARGER. Men må nok gjøre litt research rundt det.. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du multimeter eller annet verktøy for å sjekke faktisk volt per celle? For overlading er en av de tingene som gir størst risiko for lipo brann.

Jeg hadde nok valgt Hyperion laderen selv Merko, Liker at den har 2 uavhengige ladere i et hus. Og begge er kraftige.

Men kommer nok til å holde meg til de gamle laderne jeg har en stund til.

Lenke til kommentar

Har du multimeter eller annet verktøy for å sjekke faktisk volt per celle? For overlading er en av de tingene som gir størst risiko for lipo brann.

Jeg hadde nok valgt Hyperion laderen selv Merko, Liker at den har 2 uavhengige ladere i et hus. Og begge er kraftige.

Men kommer nok til å holde meg til de gamle laderne jeg har en stund til.

Takker, skal sjekke den i morgen, men det er litt rart når laderen sier at den er på ca 12.3 volt ved 3000 mah.

3041_sml.jpg

Fikk denne laderen ny av en kompis som ikke ville ha den. Hva trenger en for å kunne bruke denne utenom å koble til bilbatteri? Powersupply eller noe? Ladere har jeg liten peiling på.

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=21363

Ser ut som at du trenger powersupply på 800 watt eller mer? Hobbyking selger noen for rundt 140-170 dollar

Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg en ny lader:

Noen som har testet denne?

Har fått den i posten.

Appen fungerer ikke (samsung galaxy s3) og jeg hadde på en eller annen finurlig måte forstått det slik at jeg kunne lade 6 batterier på 80w og ikke 1x6s på 80W ...

Tenker jeg returnerer laderen til elefun :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...