Hotel Papa Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Noen som har erfaring med Team Lozi 8 nitrobil? Holdbart? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 8ight'en er en av de mer holdbare bilene den. Hvilken versjon er det snakk om? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Nei, den som hadde visst det. Jeg finner ikke annonsen, det er helt håpløst å bruke sånne kjøp/salg/bytte sider på Facebook.. Lå ute til 1500kr med alt man trenger, pent brukt. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Selger enn del utstyr, har veldig mye RC ting til quad, hex, inkludert battarier, radio, sendere. Det meste er nytt. Se mer her: http://fpv.no/vbulletin/showthread.php/5816-S-Mye-nytt-og-lite-brukt-utstyr-til-salgs er det noe du er på jakt etter er det bare å sende PM Lenke til kommentar
Meesh Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Har dere noen erfaringer med å bruke gopro som fpv kamera? Har en hex og vurderer sterkt å gå til innkjøp av fpv utstyr. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Jada, jeg bruker GoPro. Veldig hendig å slippe mer enn 2 kameraer ombord! Den største ulempen er nok at gopro har forholdsvis lav følsomhet på lys... Endret 11. mars 2014 av Itek Lenke til kommentar
Meesh Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Har sett at noen klager på forsinkelser med goproen i forhold til ccd kameraer, er dette merkbart? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Høh, ikke noe jeg har tenkt på... Har ikke kjempelang erfaring med å bruke gopro som fpv kamera, men kan ikke si dette er merkbart... Endret 11. mars 2014 av Itek Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Har sett at noen klager på forsinkelser med goproen i forhold til ccd kameraer, er dette merkbart? Neh. ikke noe du bør tenke på. Jeg har iallefall ikke lidd noe av det.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Har et prosjekt for tiden på universitetet som er ganske artig. Består av to kameraer, oculus rift og quadcopter. Målet er at riften viser bildene, og hodebevegelser snur på kameraene slik at det føles ut som om man flyr selv. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Har et prosjekt for tiden på universitetet som er ganske artig. Består av to kameraer, oculus rift og quadcopter. Målet er at riften viser bildene, og hodebevegelser snur på kameraene slik at det føles ut som om man flyr selv. Moro det ja. Evt kan man kjøpe Fatshark briller som har innebygd Headtracking. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__19445__FatShark_Dominator_3rd_Generation_modular_FPV_System.html Da kobler man bare på 2 servoer, så følger den hodebevegelsene.. Edit: Selv ser jeg frem til Occolus rift med full HD, slik at jeg kan få benyttet meg av HD oppløsning på helikopteret.. Endret 11. mars 2014 av Merko. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Vel, vi ønsker å bruke to kameraer for ekte 3D når man flyr nærme objekter, slik at man ser avstander bedre (prosjektet er sponset av statoil, prototype til bruk i forskjellige situasjoner der mennesker ikke kommer til). Og Oculus rift dekker hele synsbredden, FatShark brillene ser du egentlig bare en skjerm foran deg inni brillene. Endret 11. mars 2014 av Matsemann Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Er uansett for rævva kvalitet med Occolus rift (Dev kit). Må nesten ha 1080p når skjermen er så nærme øyet Men sikkert moro med eksperimentering.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jepp, så det blir bare en prototype. Uansett veldig artig, aldri drevet med slikt før, så lærer masse. Bygger egne kretskort med mikrokontrollere vi progger og slikt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Høres moro ut ja. Holder på med RPAS-OM og NSM utfylling jeg.. det er ikke moro hvertfall! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Har nettopp fått meg en ny lader: Noen som har testet denne? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hm nei. Er på jakt etter ny lader selv ,men tror den der blir noe liten da jeg skal lade opp 10-15000mAh batterier. Kjekt at man kan bruke telefonen til instillinger \ sjekke status etc. da. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Har du virkelig batterier som er så store? O.o Jeg hadde nok delt dem opp. feks 3 batterier på 4000Mah. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Har du virkelig batterier som er så store? O.o Jeg hadde nok delt dem opp. feks 3 batterier på 4000Mah. Hvorfor det? Uansett, så blir det nok 2x 10.000mAh batterier sammen. En lader som gir ut mye amp + mulighet for dual charging er noe jeg ser etter. Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Da er det vel PowerLab 8 du bør vurdere Merko. Ellers er det en grei lader for hva den gjør Itek. Og man går gjerne for større batteripakker, over flere mindre batterier, for å spare vekt. Denne f.eks, http://elefun.no/p/prod.aspx?v=27687 , gir 16000 mah, veier 1900g. Kan lades på 5c, som er ganske brutalt på en 16000mah pakke. Gjerne billigere også å kjøpe store pakker, i stedet for mange små. Alt kommer an på hva man skal bruke ting til. Jeg skulle ønske jeg viste hva jeg vet i dag, når jeg første startet med multikopter. Hadde blitt innkjøp av litt annet utstyr, stor quad, med lav kv motor og store props, på stort 6s batteri pack. Synd man får igjen så lite for å selge sitt gamle utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå