Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

jeg har og prøvd det. Er ganske bra bilde, men rekkevidda er ikke så lang.

Batterilevetiden og og ganske kort.

Om du vil bruke annet batteri en 9v standar, så pass på pluss og minus.

Der gjorde jeg feil, den store er minus tenkte jeg men det er på 9v batteriet den store er minus. på kamera er den store plus.

Dette er jo en selvfølge, men jeg var litt ivrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har prøve de minikameraene de har på elefun ?

Har litt lyst til å kjøpe et(når neste lønning kommer) men skulle gjerne likt  å se kvaliteten fra en litt mer nøytral part først.

5342926[/snapback]

Jeg har prøvd det, laget tilogmed en film av det :D

http://psykolefse.jorgis.com/fly/trexonboard.wmv

5343247[/snapback]

Så ut til å være litt lav frame rate.

:hmm:

Lenke til kommentar
Noen som har prøve de minikameraene de har på elefun ?

Har litt lyst til å kjøpe et(når neste lønning kommer) men skulle gjerne likt  å se kvaliteten fra en litt mer nøytral part først.

5342926[/snapback]

Jeg har prøvd det, laget tilogmed en film av det :D

http://psykolefse.jorgis.com/fly/trexonboard.wmv

5343247[/snapback]

Så ut til å være litt lav frame rate.

:hmm:

5345118[/snapback]

Er ikke kjempekvalitet nei. Men kvaliteten på bildet ble også påvirket mye av støy fra motoren. I tillegg er ikke kamera'et beregnet for å bevege seg, men for å stå iro, så er endel feil med fokus og slikt også. Men hey, 700 kroner for ett trådløst kamera er ikke gale :thumbup:

Bare sørg for at du kjøper den versjonen med manuell vri-tuner, og ikke den med knapper, da man ofte måtte rekalibrere tuneren for å få bra bilde...

Lenke til kommentar
Går det ann å få tak i kameraer spesifikt til RC?

5346227[/snapback]

Vil vel egentlig ikke tro det fordi alle biler og fly osv er bygd så forskjellig. Det vanlige er vel å kjøpe et lite spionkamera som sender video til en basestasjon trådløst og feste dette til bilen med litt fantasi?

Nå tenker jeg på "onboard" kameraer. ;)

Lenke til kommentar
Ay caramba! Overlevde det?

5345089[/snapback]

Nei tror ikke det. det som blei ødelagt var det greiene som er inni kontakten til kameraet,, og ikke det inni kameraet.

Så jeg klipte av denne for å gjøre strøm direkte.

Det virka en stund men etterhvert blei bildet mørkere og mørkere og etterhvert blei kameraet varmt.

Jeg har ikke sjekka hva som blei varmt enda.

Lenke til kommentar
Ay caramba! Overlevde det?

5345089[/snapback]

Nei tror ikke det. det som blei ødelagt var det greiene som er inni kontakten til kameraet,, og ikke det inni kameraet.

Så jeg klipte av denne for å gjøre strøm direkte.

Det virka en stund men etterhvert blei bildet mørkere og mørkere og etterhvert blei kameraet varmt.

Jeg har ikke sjekka hva som blei varmt enda.

5348415[/snapback]

Har åpnet opp ett slikt ett før. Det du grillet var spenningsregulatoren, som regulerer spenningen fra 9V til 5V før den sender den inn på kameraet eller senderen (ikke sikker). Den andre delen fikk orginal spenning, dvs 9V.

Lenke til kommentar

Noe av det jeg la spesielt merke til når jeg så den "how-to" videoen fra Hpi, var at man aldri skulle ha full gass i mer enn 1-2- sekunder(under innkjøring vel og merke).

Dette har tydeligvis ikke brodern fått med seg!

Måtte le høyt når jeg forstod hvorfor rotorstarten ikke passet lenger :!:

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Broren min har fått min Sintech GT8 som jeg ikke har brukt på år og dag. I den anledning har jeg et par spm.

-Jeg har som sagt ikke brukt bilen på lenge, og har glemt det lille jeg kunne. Er det noen som har linker til "bruksanvisninger" for fuelbiler, altså tips til forgasserjusteringer etc?

-Finnes det noen gode bruktmarkeder for RC? Jeg finner ikke fjernstyringa, og vil helst ikke kjøpe ny.

Lenke til kommentar
Broren min har fått min Sintech GT8 som jeg ikke har brukt på år og dag. I den anledning har jeg et par spm.

-Jeg har som sagt ikke brukt bilen på lenge, og har glemt det lille jeg kunne. Er det noen som har linker til "bruksanvisninger" for fuelbiler, altså tips til forgasserjusteringer etc?

-Finnes det noen gode bruktmarkeder for RC? Jeg finner ikke fjernstyringa, og vil helst ikke kjøpe ny.

5354103[/snapback]

Er vel bare til å prøve å finne manualen på internett og se om du finner noe der.

Evnt. kan du dra deg bort til Radiostyrt.no og besøke forumet de har der.

Masse folk som kan ting!

+ at du har en plass å selge\kjøpe\bytte hvis du skulle ønske det.

Lenke til kommentar

5354103[/snapback]

RC-marked :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...