Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaringer med ArduPilot-kontrolleren?

Jeg bruker ardupilot mega 2.5 og er godt fornøyd med det. Hvis du har planer om å gjøre modifikasjoner på software ville jeg nok anbefalt et annet kort da jeg tror apm 2.5 bruker det aller meste av cpu-kraft og minne tilgjengelig fra før. Men hvis du planlegger å styre helikopteret ved å generere feks pwm-signaler fra beagleboard, vil jeg tro det kan være godt egnet.

Lenke til kommentar

Ikke jeg som har printet HP. Jeg kjøpte dem av han som lagde de originalt, kostet ikke så mye for to sett akkurat.

Her er posten med link til stl filen, om du ønsker å lage dine egne. http://fpvlab.com/forums/showthread.php?20081-DJI-450-leg-extensions-for-TBS-Disco-Pro&p=337763&viewfull=1#post337763

Fikk prøvd å fly i dag da, ble opphold midt på dagen, med sol og greier. Ikke at det hjalp, er noe feil som ikke er riktig, aka, jeg klarte ikke komme i luften.

Mulig at jeg satte på props feil i mitt stressa forsøk på å få flydd litt. Har sjekket motorer m.m. nå, så får se om jeg får tatt en ny test runde en dag senere.

Har også planer om å ta av gopro så lenge, vet at den er litt på den tyngre siden av anbefalt sånn den er på bildet.

In other news. Fikk telemetri huben til hexaen i dag, så nå blir det både høydemåler, fart og batteri info rett på radioen.

Må bare programmere litt først, så alt kommer opp riktig, fint med mange muligheter, men det gjør at det er litt ekstra å sette seg inn i også.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med ArduPilot-kontrolleren?

Jeg bruker ardupilot mega 2.5 og er godt fornøyd med det. Hvis du har planer om å gjøre modifikasjoner på software ville jeg nok anbefalt et annet kort da jeg tror apm 2.5 bruker det aller meste av cpu-kraft og minne tilgjengelig fra før. Men hvis du planlegger å styre helikopteret ved å generere feks pwm-signaler fra beagleboard, vil jeg tro det kan være godt egnet.

Hehe. Nei tror ikke jeg kommer til å kjøre CV på en mikrokontroller. :p

Tenker det blir kontroll-signaler fra BeagleBone via i2c.

Lenke til kommentar

Da var børsteløs konvertering med helimotor gjort.

Nå går det unna som aldri før.

Kommer inn etter en liten halvtimes kjøretur med mye fullgasskjøring for å se om motoren blir varm.

Tror ikke den har runna 30 grader enda.

Både krypkjøring på plena og full gass opp og ned oppkjørselen gir samme resultat, såvidt lunka motor.

Også så mye lengere batteriet varer.

Børsteløsoppsett er i hvertfall noe denne bilen trenger og fint tåler også.

0.5 mod drev fra hobbyking passet også helt perfekt.

Så nå kan guttungen spinne på isen til krampa tar han.

post-49175-0-75582500-1392232881_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jalla drittvær, jeg vil ut og fly.

attachicon.gifDeadcat-Legs 02.jpg

Stillige legs på den ja.

Kanskje printe ut noen selv til min F550 når jeg får printeren. Den støver egentlig bare ned, nå som jeg har Tarot, men må jo holde den vedlike :)

Trengte bare noe som gjorde at den ikke landet på batteriet. Blir nok mest tarot flyving på meg også fremover, bare det blir varmere. Men greit å ha noe å fly idiot med også.

Ikke det at den flydde ved test nå her om dagen, men har fjernet gopro med hus for å gjøre den endel lettere, og satt opp kk2 på nytt, så kanskje tingen tar av om det blir fint vær på søndag.

Synd det koster så mye å leie en av hallene her nede, kunne tenkt meg å justert ting i et vindstille miljø :p

Jalla drittvær, jeg vil ut og fly.

attachicon.gifDeadcat-Legs 02.jpg

Noe av det samme jeg har planer om å bygge, men hvordan mater du LED'en med strøm? Jeg har planer om 4S batteri, og det blir kanskje litt mye for disse LED'ene???

Jeg bruker bare 3s, så jeg har koblet de rett inn på powerboardet jeg har. 4s blir litt i overkant, så da ville jeg nok tatt strømmen via en ubec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...