Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var første delen av min winterbuild i orden også.

 

post-86587-0-51628900-1384462890_thumb.jpg

 

Quadframe 200mm understell med RCtimer sin "Nex" gimbal.

Gimbalen er vektet av pga jeg bruker gopro per i dag. Vekter beregnet på mc hjul, så sitter av seg selv.

Borrelås pga jeg akkurat hadde de på før test, bare sånn i tilfelle, med tanke på at det ble noen i høyden.

 

Bildet er tatt med strøm av på gimbal, så godt fornøyd med hvor balansert den ble.

Lenke til kommentar

Akkurat det der skjønner jeg ikke et kvekk av... :p

Hvis en motor har for eks. 1000W effekt og har en virkningsgrad på 85%, så er det 150W som går til varme... Sånn jeg har forstått det så er virkningsgraden konstant (tror jeg). Hvordan er det mulig å få mer effekt ut på akselen ved å fjerne varmen? :huh:

 

Dette bildet vil nok gi et brukbart hint :cool:

TCS-330%20(Large%20radiaitor).jpg

Lenke til kommentar

Løsner magneten er det som regel lett å lime den fast igjen. Har hatt en BL-motor selv hvor magneten løsna. Litt araldite gjorde susen.

 

Om du har kraftig kjølesystem så betyr ikke det at det går mindre energi med til varme, bare at du kvitter deg med varmen fortere. Du kan da gire opp for litt høyere fart.

 

Gal utveksling er noe som kan knekke en el-motor ganske raskt. Blokkert rotor kan knekke den enda raskere. :p

Lenke til kommentar

Fart har jeg nok av og så får jeg ikke gira den høyere heller :p

 

 

Har studert, regna, plasset, vridd, og bretta på dette systemet teoretisk i et par uker nå og har kommet fram til at vekta på hele systemet hvertfall ikke veier mer enn 200gram. Og det er da ingenting i forhold til å drasse med 2kg med faenskap på vintern :evil:

post-181245-0-38531200-1327608543_thumb.

 

Her er det noen som har testet ut et komplett kjøpesett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skulle ikke bruke mere penger på RC i år. Men klarte ikke holde meg unna, når himodel fikk inn Frsky Taranis.

http://www.himodel.com/radios/FrSky_2.4G_Taranis_X9D_16CH_Telemetry_Transmitter_open_source.html

 

Min gamle radio, JR XG7, har enkelt og greit ikke nok kanaler til hva jeg ønsker, og Taranis har fått veldig god kritikk over alt jeg har sett.

16 kanaler burde holde en stund, og kommer med telemetri og mulighet for moduler m.m. Så den kan forhåpentligvis brukes i flere år.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp mine Tarot 2814/700KV motorer - de passer ikke til motor mounts (den greija under motoren treffer plastikken under) og bare føles ikke riktig med å ha props så langt unna motoren...

 

Så skal kjøpe nye motorer, og da lurer jeg på om de her er ett godt valg:

Turnigy Multistar 3508-640Kv 14Pole Multi-Rotor Outrunner

 

Jeg har 12" carbon props så de vil jeg gjerne bruke, sammen med 30A HobbyWing ESC. Framen min er Tarot TY680. Men ser at jeg kan kun bruke 2 hul for å motere motorer eller ser jeg feil?..

 

post-7631-0-77002400-1386080893_thumb.jpg

 

Slikt ser mine motor mounts ut - 16MM/19MM/25MM/27MM hul på plata.

 

Eller er det andre motorer som hobbyking har som kunne passet bedre?..

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Akkurat det der skjønner jeg ikke et kvekk av... :p

Hvis en motor har for eks. 1000W effekt og har en virkningsgrad på 85%, så er det 150W som går til varme... Sånn jeg har forstått det så er virkningsgraden konstant (tror jeg). Hvordan er det mulig å få mer effekt ut på akselen ved å fjerne varmen? :huh:

 

Dette bildet vil nok gi et brukbart hint :cool:

[bilde]

 

Virkningsgraden er ikke konstant! Dess mer varme, dess mindre effektiv kan man forsåvidt si.

 

Her er et eksempel:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/35-48-1100-3s.jpg

Lenke til kommentar

post-7631-0-10639800-1386091979_thumb.jpgpost-7631-0-05271200-1386091983_thumb.jpgpost-7631-0-52588800-1386091988_thumb.jpg

 

Syns heile motoren er ikke noe særlig... så vil bare bytte ut til noe jeg har litt mer tillit til... Men kan vel kanskje ikke forvente så mye for 125kr/motoren. Noe som vil kjøpe?`.. :)

 

er vel nå mest på jakt etter motorer som jeg veit folk har brukt med de motor mounts og som ser bra ut... men finner ikke noen som har brukt hobbyking motors.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Ah, var ikke klar over at ting stakk såpass mye ut under.

Jeg skal bruke HK motorer, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=39038

 

Men har ikke fått bygg tingen enda. Venter på et par spacere, for å få til riktig avstand på 3. midtplaten min.

Og radio/mottaker, da det plutselig ble bestilt det også her om dagen, selv om det tar under ei uke med dhl.

 

Ellers er det da flere i denne tråden som har brukt motorer ifra HK.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1776786

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...