Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten det eller en høy indre motstand som gjør at spenningen synker under LVC-verdien ved belastning. :dontgetit:

 

Litt OT men.. koblet LiPo-batteriet (4S, 16V@2,8A) til en 120mm delta-vifte jeg har liggende. Snudde vifta mot takvifta for å se om snorene til lyset og vifta ville dingle. Vifta blåste så kraftig at takvifta begynte å rotere. :D

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekket litt bruktmarkedet på radiostyrt.no nå, og tviler på at det blir noe bilsalg på meg.

Helt meningsløse bruktpriser.

 

Skjønner at jeg ikke kan forvente å få igjen de 9k jeg har brukt på bilen, men godt under halv pris, inkl 2 nye batteri og lader, burde vært en bra nok pakkepris.

 

Men men, kan da sikkert la den stå i skapet et par år til også, er jo ikke som at den ruster bort.

Lenke til kommentar

Ja, jeg lar salgsposten min på den lokale klubbens facebook side ligge, ellers blir det avvente på våren for min del også.

Vurdert å prøve å selge siste bilen min også, men ser ikke for meg at jeg får mye igjen for en gammel savage x 4.1 ombygd til flux.

Lagde regnestykke på hva jeg har brukt på RC de siste 5-6 årene for en stund siden, var ikke så mange pene tall. :p

Lenke til kommentar

Nå er jo utesesongen over, og interessen vil jo naturligvis være noe lavere enn til våren og sommeren. Ellers så er mitt inntrykk og erfaring at det er veldig mye aktivitet på bruktmarkedet. Det er jo klart at dersom man priser seg for høyt, får man heller ikke solgt noe. En ny Slash 4x4 RTR får man for godt under fire lapper fra utlandet med både frakt, moms og fortollingsgebyr. 4x4 Ultimate med batteri, lader og det nye LCG chassiset kommer på rett over fire lapper fra RC Mart som skriver ned verdien så man slipper moms. Hvorfor skal man da betale like mye for en brukt? For 3-4 lapper for man skikkelige løpsbiler som kun er brukt en sesong, og da snakker vi om utstyr som er noe helt annet enn en Slash og som har dobbel til trippel nypris. Den eneste grunnen til at man får igjen brukbart for f.eks. en Slash og at den er forholdsvis lettsolgt er fordi det er mange nybegynnere og uerfarne som knapt vet at det eksisterer noe annet, og det er det de har hørt om og ser overalt i butikker. Legger du den ut her blir den nok solgt innen relativt kort tid om prisen ikke er så feil.

Lenke til kommentar

Nå er jo utesesongen over, og interessen vil jo naturligvis være noe lavere enn til våren og sommeren. Ellers så er mitt inntrykk og erfaring at det er veldig mye aktivitet på bruktmarkedet. Det er jo klart at dersom man priser seg for høyt, får man heller ikke solgt noe. En ny Slash 4x4 RTR får man for godt under fire lapper fra utlandet med både frakt, moms og fortollingsgebyr. 4x4 Ultimate med batteri, lader og det nye LCG chassiset kommer på rett over fire lapper fra RC Mart som skriver ned verdien så man slipper moms. Hvorfor skal man da betale like mye for en brukt? For 3-4 lapper for man skikkelige løpsbiler som kun er brukt en sesong, og da snakker vi om utstyr som er noe helt annet enn en Slash og som har dobbel til trippel nypris. Den eneste grunnen til at man får igjen brukbart for f.eks. en Slash og at den er forholdsvis lettsolgt er fordi det er mange nybegynnere og uerfarne som knapt vet at det eksisterer noe annet, og det er det de har hørt om og ser overalt i butikker. Legger du den ut her blir den nok solgt innen relativt kort tid om prisen ikke er så feil.

Er jo ikke uten grunn at den selges med 2 nye store batterier, lader og ymse reservedeler. Forsåvidt også snakk om platinum versjonen, med en futaba 2ghz radio.

Vet at 4k er å forvente mye, men hadde håp om at noen kanskje ville legge inn bud på nærmere 3.5k, for hele pakken.

 

Om det ikke skjer noe før jul, kan det være at jeg har minst like mye igjen for å dele ting opp, ta av igjen CC esc'en og sette på igjen originale f.eks. Selge 17mm adapterne for seg selv og ymse.

Og mer eller mindre sette opp igjen selve bilen til original spec, og selge den for 1500 spenn uten noe ekstra. Er bare at dette krever litt innsats ifra meg, og akkurat nå om dagen passer det dårlig. :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk solgt min Slash 4x4 Platinum der i våres. Etter tre timer hadde jeg fem kjøpere... RCmarked.no er jo også en side som en del frekventerer. Antakelig vil du tape litt mindre på å dele opp ja, men det krever igjen med arbeid og tålmodighet fra din side.

 

 

Vel.. La ut min 5T med helt ny 29cc Zenoah-motor og masse oppgraderingsdeler. Bare dekka koster 300,- paret nye. Greit at man ikke kan få så mye men når folk byr 2500,- så blir det bare idiotisk. Folk vet hvor sinnsykt mye disse koster så da er det innlysende at det ikke er noe marked for de nå.

Klart, noen vil jo alltid prøve seg. Igjen er det markedet som bestemmer prisen... :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jeg har en spørsmål om propellere. Tidligere hadde jeg veldig gode erfaring med propellere som følgte med DJI Phantom - det var hvit, hard plast som det gikk veldig lett å pusse ned med 400 sandpapir. Men har fått og bestilt enn del propellere som er alle i ett veldig myk plast og som jeg syns er vanskelig å balansere ved å pusse ned. Plastikken er så myk at det blir ikke noe særlig resultat...

 

Så jeg lurte på om det er noe betegnelse, navn eller måte å se på når man bestiller om propellere er i hardplast som er lett å jobbe med? Har noen carbon som er på vei til meg, men de har jeg ikke testet enda.

Lenke til kommentar

Jeg fikk solgt min Slash 4x4 Platinum der i våres. Etter tre timer hadde jeg fem kjøpere... RCmarked.no er jo også en side som en del frekventerer. Antakelig vil du tape litt mindre på å dele opp ja, men det krever igjen med arbeid og tålmodighet fra din side.

 

 

Klart, noen vil jo alltid prøve seg. Igjen er det markedet som bestemmer prisen... :)

Da var bilen solgt, pakket og sendt. Forventet penger på konto til helgen (oppkrav). Så takk for forslaget om den facebook gruppen. Mulig jeg skal vurdere å faktisk prøve å selge andre bilen min etterhvert også, sånn for å se om jeg kan få grei pris for den også.

 

Om du befinner deg i kr.sand en dag, får du sende en melding, så skal jeg spandere en is på deg. :p

Lenke til kommentar

Ja, var endel annonser, og oppdateringer, og salg. Også endel bytting, som ikke er så interessant for min del.

Cash is king som de sier, spesielt med tanke på at jeg ikke skal bruke alt av det på nytt rc stuff. :p

 

Men ja, salget gikk over all forventning, sitter igjen med ca 3800,- etter posten har tatt sitt, så da blir det nok en brushless gimbal på meg i løpet av høsten.

Så da er spørsmålet mer hvilken jeg skal gå for, og hva slags landinggear jeg "må" ha.

 

Tipper jeg ikke kommer til å legge ut andre bilen, men fant en stor plastboks med reservedeler, tennplugger, fuelslanger og ymse, så kanskje jeg kan bli kvitt ymse jeg ikke kan bruke lengre.

Lenke til kommentar
Men ja, salget gikk over all forventning, sitter igjen med ca 3800,- etter posten har tatt sitt, så da blir det nok en brushless gimbal på meg i løpet av høsten.

Så da er spørsmålet mer hvilken jeg skal gå for, og hva slags landinggear jeg "må" ha.

Jeg kan absolutt anbefale Tarot sinn brushless gimbal (for Gopro Hero 3).

http://www.foxtechfpv.com/gopro-twoaxis-brushless-gimbalwith-gyro-p-1096.html

 

en av de bedre etter min mening.. veldig fornøyd med min. Spesielt da det var plug&play for min del, ingen kalibrering\justeringer overhode.

 

Prisen er heller ikke avskrekkende. Den passer originalt til Tarot sine rammer, så mulig du må lage et custom feste til din ramme..

Lenke til kommentar

Min ramme, som jeg venter på, er også en Tarot ramme, FY680 med alu rør, starter med det, og bytter de ut i carbon ved behov.

 

Ellers likte jeg utseende på RCtimer sin bedre, spesielt med hensyn til å bytte ut hero3 med annet kamera, eller bare et oppgradert hero med tiden.

www.rctimer.com/product_950.html

 

Men det er nok i utgangspunktet imellom de to der det står, og eventuelt en annen kontroller om nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...