Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er multikopter sesongen offisielt over for min del.

Fikk nye motorer tidlig forrige uke, og har nå bygd det ferdig. Men ser ut som at mine 3s batterier ikke klarer å yte hva som kreves for at tingen skal fly ok.

 

Et delvis oppblåst batteri, og 3 glovarme batteri er resultatet av rolig testflyving.

Trodde jeg hadde lest og undersøkt nok til at komboen motor, esc og batteri skulle fungere greit, men sånn kan det gå.

 

Får se om det blir 4S 40c 5000mah på meg på våren igjen.

 

Bilder, da alle poster, selv med whine, burde ha et bilde.

 

post-86587-0-55317500-1378299942_thumb.jpg post-86587-0-67767600-1378299946_thumb.jpg post-86587-0-24406700-1378299950_thumb.jpg

 

post-86587-0-91610900-1378299953_thumb.jpg post-86587-0-87916100-1378299957_thumb.jpg

 

Spec:

HK Spyder Y650 ramme

DJI Naza-M v1 m/gps

DJI 30A ESC

Turnigy Multistar 2814-700Kv 14Pole Multi-Rotor Outrunner

ZIPPY Flightmax 5800mAh 3S1P 30C

JR XG7 m/RG831B

Hero3 BE

 

Digget forsåvidt festemåten på motorene, både selve motorfestet, og feste for propellene.

Så tror jeg skal holde meg til den serien av motorer om jeg skal kjøpe flere senere.

Lenke til kommentar

Props er 10x4.5 SF, så egentlig burde det gå greit, eneste jeg kan tenke meg, er at riggen ble litt tung.

Veide den i sted, og stoppet på 2.3KG.

Og blir egentlig litt feil av meg å si batteriet ble blåst opp, det utvidet seg litt, men har nå gått tilbake til normal form (softcase), så det er ikke som disse skrekkscenarioene man ser på ymse forum, med 2x tykkelse på batteriet.

 

Det er sykt stabilt i vind, veldig fint som film plattform, det jeg har planer om å bruke det til.

Det skal også i teorien tåle å miste en motor, men da kreves det at du har nok kraft igjen på de andre 5 til å holde tingen i luften, som gjerne blir vanskelig om det er tungt (type dslr o.l.).

Har liggende et 4 dji motorer (av 6), så blir nok muligens en quad til "lek" på våren også.

Dette er ikke akkurat et kjapt og akrobatisk multikopter. Selv om det sikkert finnes de som lager det av Y6 setup også.

Lenke til kommentar

Har ikke det, akkurat ferdig med å bygge den sammen igjen, må vurdere hva jeg skal gjøre, ikke så gira på å skru ting ifra hverandre for å teste ut ting tbh.

Men burde vel være sikker på at 4s 40c 5000mah batteriet vil fikse problemet, før jeg eventuelt går og kjøper inn 3-4 stk.

Lenke til kommentar

Det er jo alltids en mulighet, får se om jeg tar med tingen når jeg skal innom brodern til helgen. Binde den fast i noe, og gi gass.

Vurderte også å teste med 2 batterier i paralell. Det skal vel også i teorien kunne gi 2x amp.

 

Kort video ifra flyving i dag.

 

Det som skjer, pga jeg har volt oversikt på hver celle via Quanum overvåking, så dropper volt per celle helt ned imot 3.2-3.3 under bare vanlig takeoff og hover.

Dette ifra 4.1-4.2v, så det er tydelig at kopteret drar greit mye, og batteriene ble som sagt veldig veldig varme. Så ble skeptisk til å forske mer i dag.

Lenke til kommentar
*snip*

Bruker selv 4cell på mitt hexa

 

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10287

De har fungert fint så langt.

 

Vekten er på rundt 3100gr med 700kv motorer

 

 

Forøvrig test nr2 med min hexa \ kamerastabilisator..

Dukker opp noen vribreringer til tider som jeg må få løst, ellers fungerer den greit nok vil jeg si.

http://www.youtube.com/watch?v=lzBc42ROQk0

Lenke til kommentar

Fikk et sett med Proline Moab og Trencher X på felg i dag. Siden sistnevnte var på felg allerede ble disse montert på Savagen og tatt med til en grusplass for å teste litt. Ble positivt overrasket over hvor godt disse grep tak i grusen i forhold til originaldekkene.

 

Gleder meg til å få limt Moab'ene på noen felger og testet disse og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...