GCardinal Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Har litt lyst til å bruke OpenLRS i neste tricopter - og da lurer på om noen her har erfaringer med Turnigy 9XR? Finner både positive og ekstremt negative tilbakemeldinger - men har ikke funnet den sammen med OpenLRS vs Spektrum/Futaba med 2.4ghz. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Da er multikopter sesongen offisielt over for min del. Fikk nye motorer tidlig forrige uke, og har nå bygd det ferdig. Men ser ut som at mine 3s batterier ikke klarer å yte hva som kreves for at tingen skal fly ok. Et delvis oppblåst batteri, og 3 glovarme batteri er resultatet av rolig testflyving. Trodde jeg hadde lest og undersøkt nok til at komboen motor, esc og batteri skulle fungere greit, men sånn kan det gå. Får se om det blir 4S 40c 5000mah på meg på våren igjen. Bilder, da alle poster, selv med whine, burde ha et bilde. Spec: HK Spyder Y650 ramme DJI Naza-M v1 m/gps DJI 30A ESC Turnigy Multistar 2814-700Kv 14Pole Multi-Rotor Outrunner ZIPPY Flightmax 5800mAh 3S1P 30C JR XG7 m/RG831B Hero3 BE Digget forsåvidt festemåten på motorene, både selve motorfestet, og feste for propellene. Så tror jeg skal holde meg til den serien av motorer om jeg skal kjøpe flere senere. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Propellene du brukte da? 174Ampere / 6motorer = 29A .. Eneste jeg kan tenke puffet batteriene dine er ca 11x5..(?) Hmm, skal jo litt til dette da, synes 29A per motor er mye på et multikoter! Uansett, stilig kopter! Hvordan flyr dette i forhold til quad? Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Props er 10x4.5 SF, så egentlig burde det gå greit, eneste jeg kan tenke meg, er at riggen ble litt tung. Veide den i sted, og stoppet på 2.3KG. Og blir egentlig litt feil av meg å si batteriet ble blåst opp, det utvidet seg litt, men har nå gått tilbake til normal form (softcase), så det er ikke som disse skrekkscenarioene man ser på ymse forum, med 2x tykkelse på batteriet. Det er sykt stabilt i vind, veldig fint som film plattform, det jeg har planer om å bruke det til. Det skal også i teorien tåle å miste en motor, men da kreves det at du har nok kraft igjen på de andre 5 til å holde tingen i luften, som gjerne blir vanskelig om det er tungt (type dslr o.l.). Har liggende et 4 dji motorer (av 6), så blir nok muligens en quad til "lek" på våren også. Dette er ikke akkurat et kjapt og akrobatisk multikopter. Selv om det sikkert finnes de som lager det av Y6 setup også. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hehe, 2.3kg var litt ja.. Likevel synes jeg det er litt rart at dette skal ha noe å si på strømtrekket. 700kv er jo 700kv uansett.. Kan jo tenkes at batteriet ikke tåler jevnt trekk på X amp. Du har ikke testet en motor? Målt thrust og trekk? Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Har ikke det, akkurat ferdig med å bygge den sammen igjen, må vurdere hva jeg skal gjøre, ikke så gira på å skru ting ifra hverandre for å teste ut ting tbh. Men burde vel være sikker på at 4s 40c 5000mah batteriet vil fikse problemet, før jeg eventuelt går og kjøper inn 3-4 stk. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Du har ikke et ampere/wattmeter da? Kan jo bare koble dette mellom batteriet og skorpionen din, få noen til å holde (en god fiende?) - gi full gass? Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er jo alltids en mulighet, får se om jeg tar med tingen når jeg skal innom brodern til helgen. Binde den fast i noe, og gi gass. Vurderte også å teste med 2 batterier i paralell. Det skal vel også i teorien kunne gi 2x amp. Kort video ifra flyving i dag. Det som skjer, pga jeg har volt oversikt på hver celle via Quanum overvåking, så dropper volt per celle helt ned imot 3.2-3.3 under bare vanlig takeoff og hover. Dette ifra 4.1-4.2v, så det er tydelig at kopteret drar greit mye, og batteriene ble som sagt veldig veldig varme. Så ble skeptisk til å forske mer i dag. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 *snip* Bruker selv 4cell på mitt hexa http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10287 De har fungert fint så langt. Vekten er på rundt 3100gr med 700kv motorer Forøvrig test nr2 med min hexa \ kamerastabilisator.. Dukker opp noen vribreringer til tider som jeg må få løst, ellers fungerer den greit nok vil jeg si. http://www.youtube.com/watch?v=lzBc42ROQk0 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ett bar go-bilder: Og selvfølgelig, det siste hoppet: Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Fikk et sett med Proline Moab og Trencher X på felg i dag. Siden sistnevnte var på felg allerede ble disse montert på Savagen og tatt med til en grusplass for å teste litt. Ble positivt overrasket over hvor godt disse grep tak i grusen i forhold til originaldekkene. Gleder meg til å få limt Moab'ene på noen felger og testet disse og. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Du kommer til å bli ennå mer overrasket over Moab, jeg har hatt et par "wtf" øyeblikk med de Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hehe, ser ut til at jeg må få ordna meg en ny tube lim ganske så fort da. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Printet ut denne her: http://www.thingiverse.com/thing:32281 Blir spennende å se hvordan den er i lufta Lenke til kommentar
Itek Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Haha, femi! Eller kiddish? Endret 6. september 2013 av Itek Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Haha, femi! Eller kiddish? Jeg liker den:)) Men bruker den plastikken jeg har det er kun de 2 fargene jeg har som er fra samme produsenter og gir noe lunde samme vekt på armer. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Jaja, synes det var kult jeg! Synlige farger! Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Best å være forsiktig med heli. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Dode-etter-ulykke-med-fjernstyrt-modellhelikopter-7302064.html#xtor=RSS-3 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3674300.ece Endret 6. september 2013 av JoseCuervo Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 All RC med litt størrelse som enten kan ha høy fart eller har rotorer som et helikopter/fly kan gjøre mye skade. Tror neppe det er godt å få en Savage i hodet etter et feilberegnet hopp. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Er lite som er så skadelig som et helikopter på litt størrelse. De store bladene er livsfarlige når de kjøres på høy rpm. Det har vært flere alvorlige ulykker, det er ikke uten grunn at folk ikke skal fly utenfor angitt område i konkurranser m.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå