Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

 

Ser bra ut Merko. Ikke direkte billig det oppsettet, lyst på samme type gimbal selv med tiden.

Men først må jeg vente på 6 stk Turnigy Multistar 2814-700Kv 14Pole Motorer ifra HK.

 

Vurderer å kjøpe en quad ramme, 4xesc, kk2 og ny quad ramme, så jeg kan bruke de 4 motorene jeg har "ekstra" til noe fornuftig.

Kunne egentlig tenkt meg en radio til, med flere kanaler, men det blir litt i overkant per nå. Men XG11 står på ønskelisten, sammen med gimbal.

 

Lurer på hva jeg skal gjøre med de 2 motorene jeg ikke får til å gå, åpnet den ene, og kan ikke se at det er noen problemer i loddingen.

Usikker på hvordan jeg skal gå videre med feilsøking, er ikke så mange ting som kan være galt med dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Faen altså. Hadde akkurat vært og kjøpt meg 2 nye glødeplugger denne ene permhelgen og gledet meg til å kjøre igjen. Startet fint og greit nå og koste meg en stund før bilen pluttselig gikk amok og valgte å ikke lystre kontrollene mine. Jeg hørte at turtallet gikk opp før den gikk bak et bygg og ut av mitt syne. Bang! Før jeg igjen hørte at turtallet gikk opp. Jeg løp panisk bort for å se om den ville lystre på kort avstand og innenfor rekkevidde, men den nektet så jeg måtte kvele bensintilførselen.

 

Når alt fikk summet seg og jeg fikk roet ned adrenalinet og tittet på faenskapen av det meste av venstre fremre forstilling ødelagt eller knekt. Kollisjonen var så hard at hele chassiet var bøyd foran! I tillegg hadde fremre drivaksel bøyd seg som en banan, styrestaget på venstre knekt, eksosmunningen delvis knekt av, støtdemper knekt av øvre feste, venstre hjulaksel falt ut av inngrepet sitt osv osv.

 

Faen nå er jeg lei av å styre og småmekke sånn. Er det verdt bryet og pengene å fikse det eller skal jeg rett og slett bare sende den til opphuggeren? Motivasjon for å reparere = 0!

Lenke til kommentar

Jeg var med en gjeng i sandtaket for en stund siden og da fikk de nesten hakeslepp når de så hvor sinsykt E-maxx'n min klatra opp sandveggen med GODT slitte orginale traktor dekk fra 2008 :p

Hvis du skal ha det verste i sandkassa, så er det paddledekk som er tingen. Disse dekka er så og si kunn for sand og snø. Grove knastedekk tror jeg fungerer bra på jord og sånt, men er grillmat så fort du kommer sidelengs på asfalten.

Lenke til kommentar

Heisann folkens

 

Vet ikke om dette er tatt opp før i tråden, men pytt pytt!

 

Jeg lurer på om det er noe stort miljø i Oslo og omegn for R/C, og om det pleier å være noe treff eller sosialt samvær som folk arrangerer eller stiller opp i?

 

Er nesten på nippen til å begi meg ut i quadcopter verden, driver enda og leser meg opp på temaet og vurderer om det er noe for meg. har ikke drevet så mye med R/C før, men tenker meg at quads er en platform som passer meg bra til å begynne med, og eventuelt ta det videre derfra med annen type R/C flyving..

 

-Håkon

Lenke til kommentar

Jeg var med en gjeng i sandtaket for en stund siden og da fikk de nesten hakeslepp når de så hvor sinsykt E-maxx'n min klatra opp sandveggen med GODT slitte orginale traktor dekk fra 2008 :p

Hvis du skal ha det verste i sandkassa, så er det paddledekk som er tingen. Disse dekka er så og si kunn for sand og snø. Grove knastedekk tror jeg fungerer bra på jord og sånt, men er grillmat så fort du kommer sidelengs på asfalten.

Paddledekk vurderer jeg til vinteren igjen, men før den tid og dette hvite pulveret ligger nede på bakken kunne jeg tenkt meg et sett dekk som tar greit tak i sand og jord, men samtidig kan brukes på andre.

 

Har 3 stykk HPI dirt bonz, men mener jeg la de vekk når jeg spjæret det ene dekket da jeg synes sidene var alt for myke på disse.

Lenke til kommentar

Da tror jeg "V-Split" dekk funker best. De har grove spor og mye gummi som gir mye grep i løs masse som sand og mye grep på asfalt og i tilleg så er de slitesterke. Det er da min erfaring med Traxxas sine V-Split dekk. De dekka fungerer faktisk veldig bra til high speed runs også :p

 

Kjører nå med Traxxas talon dekk og var ute akkurat og målte hvor mye G den kunne trekke.

kom opp i 1,6G i sving og 0,9 i akselerasjon :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...