Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jau, et tilsvarende alternativ som er tilgjengelig i butikker som Biltema. Symaskinolje kanskje?

 

Du har oljen som brukes på luftfilteret regner jeg med? Jeg brukte den rett i motoren etter kjøring.

Også brukte jeg after run om jeg viste den skulle stå lenge.

Lenke til kommentar

 

 

Du har oljen som brukes på luftfilteret regner jeg med? Jeg brukte den rett i motoren etter kjøring.

Også brukte jeg after run om jeg viste den skulle stå lenge.

 

Nei, den har jeg desverre ikke. Kanskje kjøpe litt nå :-) tror jeg invisterer i vanlig universalolje for smådeler. Den må kunne være brukbar på alle bevegelige deler.

Lenke til kommentar

filteret tar støvet, oljen tar de aller fineste partiklene som ikke kan kalles støv engang.

Feil. FIlteret tar småstein, løv, store sandkorn etc. Olja sørger for at mindre sandkorn og partikler blir værende i filteret og ikke ristes gjennom. Og nå snakker jeg om skumfiltre. Ikke sånne engangs papirfiltre man bruker på biler og noen motorsykler.

 

Hadde du testa å kjøre skumfilter uten olje hadde du blitt overraska hvor store partikler som klarer å komme seg gjennom filteret.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Tror jeg har et problem med glødepluggen. Den starter tungt med mindre jeg setter minimum idle-rpm forholdsvis høyt. Dessuten stopper den lett hvis jeg ikke lar gløderen står i. Tittet på den i sted og den gløder, men ikke noe sånn supersterkt.

 

Mistenker at den ikke er sterk nok til å holde før motoren blir ordentlig varm.

Lenke til kommentar

Spesielt om du lar gløderen stå i lenge. Jeg har vel liggende 8-10stk tennplugger etter jeg hadde nitro savage.

Var en av de reservedelene jeg alltid hadde med meg. Det pluss spurdrev.

 

Burde vel egentlig solgt alt nitro dillet mitt, men ser for meg det er mer jobb enn det er verdt.

Lenke til kommentar

Tror jeg snart gir opp, har styrt verre med å få bygd sammen Y650 Yhexacopter ifra hobbyking.

Først stress med å få få strøm rundt til alt, men løst med en splitter ifra HK.

 

Men nå som alt er bygd, og jeg driver å tester nye softwaren ifra DJI, vil ikke 2 av motorene spinne.

Jeg får heller ikke softwaren til DJI til å godta X2 ifra kontrolleren i forhold til homelock bruk.

 

Dette har vært en av de mest frustrerende og plagsomme RC ukene jeg har hatt på flere år.

 

Er vist noe i det der med at om noe ikke er ødelagt, la det for fuck sake være i fred.

 

Update edit:

2 døde motorer, sjekket ledninger inn i motorene og alt jeg kommer til, men kan ikke se noe galt.

Får heller ikke valgt X2 for Homelock lengre, før i dag kunne jeg velge den, men den ble huket av igjen automagisk.

 

Så, litt lei. Vurderer 6 nye motorer ifra HK, da det koster bare et par hundre spenn ekstra for 6 bedre, enn 2 nye dji orginal motorer.

 

Poenget ved å gå over til kun ny ramme, var å spare penger, da jeg har brukt nok penger i år på dette, men som sagt over, burde vist bedre enn å forandre på noe som fungerte.

 

MØKK!

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...