johanf Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hvorfor ha 3 pedaler i bilen når du bare har 2 bein? Har de ikke automatgir? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hvorfor ha 112 taster på tastaturet når du bare har 10 fingre? 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Da har jeg bestillt meg en ny radio til helikopteret.. bilder kommer når jeg får den i posten! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 http://www.elefun.no...od.aspx?v=23760 Edit: F.eks denne Jau, et tilsvarende alternativ som er tilgjengelig i butikker som Biltema. Symaskinolje kanskje? Lenke til kommentar
lain Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jau, et tilsvarende alternativ som er tilgjengelig i butikker som Biltema. Symaskinolje kanskje? Du har oljen som brukes på luftfilteret regner jeg med? Jeg brukte den rett i motoren etter kjøring. Også brukte jeg after run om jeg viste den skulle stå lenge. Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 http://www.luftfartstilsynet.no/regelverk/aic-n/article10861.ece Oppdaterte regler i forhold til "drone" og "UAV", spørsmål hvor mye av det som betyr noe for oss som bare driver hobby. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Du har oljen som brukes på luftfilteret regner jeg med? Jeg brukte den rett i motoren etter kjøring. Også brukte jeg after run om jeg viste den skulle stå lenge. Nei, den har jeg desverre ikke. Kanskje kjøpe litt nå :-) tror jeg invisterer i vanlig universalolje for smådeler. Den må kunne være brukbar på alle bevegelige deler. Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Husk at du må bruke olje på luftfilteret ditt, det er oljen som hindrer at all mulig støv og dritt faktisk kommer seg inn i motoren. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 filteret tar støvet, oljen tar de aller fineste partiklene som ikke kan kalles støv engang. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) filteret tar støvet, oljen tar de aller fineste partiklene som ikke kan kalles støv engang. Feil. FIlteret tar småstein, løv, store sandkorn etc. Olja sørger for at mindre sandkorn og partikler blir værende i filteret og ikke ristes gjennom. Og nå snakker jeg om skumfiltre. Ikke sånne engangs papirfiltre man bruker på biler og noen motorsykler. Hadde du testa å kjøre skumfilter uten olje hadde du blitt overraska hvor store partikler som klarer å komme seg gjennom filteret. Endret 30. juli 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Tror jeg har et problem med glødepluggen. Den starter tungt med mindre jeg setter minimum idle-rpm forholdsvis høyt. Dessuten stopper den lett hvis jeg ikke lar gløderen står i. Tittet på den i sted og den gløder, men ikke noe sånn supersterkt. Mistenker at den ikke er sterk nok til å holde før motoren blir ordentlig varm. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Eller at du er i ferd med å bruke opp en plugg. Plugger går fort og ofte på nitrobiler, så handle dem i mengder. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 "Bruke opp en plugg"? Det er et uttrykk jeg er ukjent med. Har kanskje kjørt 10-11 tanker nå. Er det omtrentlig bruksmengde for en plugg? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Altså ikke startpluggen, men pluggen du har i motoren. De kan finne på å gå etter 10-11 tanker ja. Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Spesielt om du lar gløderen stå i lenge. Jeg har vel liggende 8-10stk tennplugger etter jeg hadde nitro savage. Var en av de reservedelene jeg alltid hadde med meg. Det pluss spurdrev. Burde vel egentlig solgt alt nitro dillet mitt, men ser for meg det er mer jobb enn det er verdt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Gjett om detta var morro! Sykt å se den store slodda gå på bakhjula bare jeg så vidt gir gass. 1 Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Tror jeg snart gir opp, har styrt verre med å få bygd sammen Y650 Yhexacopter ifra hobbyking. Først stress med å få få strøm rundt til alt, men løst med en splitter ifra HK. Men nå som alt er bygd, og jeg driver å tester nye softwaren ifra DJI, vil ikke 2 av motorene spinne. Jeg får heller ikke softwaren til DJI til å godta X2 ifra kontrolleren i forhold til homelock bruk. Dette har vært en av de mest frustrerende og plagsomme RC ukene jeg har hatt på flere år. Er vist noe i det der med at om noe ikke er ødelagt, la det for fuck sake være i fred. Update edit: 2 døde motorer, sjekket ledninger inn i motorene og alt jeg kommer til, men kan ikke se noe galt. Får heller ikke valgt X2 for Homelock lengre, før i dag kunne jeg velge den, men den ble huket av igjen automagisk. Så, litt lei. Vurderer 6 nye motorer ifra HK, da det koster bare et par hundre spenn ekstra for 6 bedre, enn 2 nye dji orginal motorer. Poenget ved å gå over til kun ny ramme, var å spare penger, da jeg har brukt nok penger i år på dette, men som sagt over, burde vist bedre enn å forandre på noe som fungerte. MØKK! Endret 8. august 2013 av lain Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Filme og kjøre samtidig var ikke lett. Endret 8. august 2013 av sedsberg 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Ikke helt ferdig; men ting tar nå iallefall form.. Lednings kaos.. Må få ryddet opp i det etterhvert.. må nok korte ned ledningene noe.. Endret 11. august 2013 av Merko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå