lain Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Skru av startsnor boksen, og sjekk at det ikke er der det er noe fuckup? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Takk for tips, men prøvde å dytte ned stempelet med tommelen og den hadde kjørt seg fast, desverre. Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Grunnen til at jeg ville du skal ta av startsnorboksen og huset, er at det kan ha skjedd noe der, som hindrer at stempelet går rundt. Det er jo en pinne der som gjør at stempelet går når du drar i snora, dvs, var i alle fall det på min siste Nitro motor. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Beklager min feil. Fikk liv i møkka nå! Var nok noe i startsnora, prøvde å dra uten plugg og da løsnet det. Beklager derfor min standhaftighet :-) Men faen for et forpult rakkelværk denne lille jævelskapen er å "tune"!!! Minner meg om mine yngre dager da jeg klødde meg i huet over akkurat de samme problemene med mopeden. EDIT: feilen lå i en satans jævla stein som buttet mot den veiv/clutch-klokka. Ikke rart den har vært tung å starte, se attpåtil hva jævelskapen stelte i stand og som jeg var for dum til å oppdage tidligere... Endret 27. juli 2013 av Bordplate Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Godt du fant ut av det da. Angående tuning, er det endel youtube videoer f.eks som tar for seg dette. F.eks ekornet har mye fint http://www.youtube.com/watch?v=GkzpdZGGXPM Jeg tunet min så den gikk passe vått (blårøyk i eksosen). Problemet kan gjerne være å få kjørt bilen varm, så fort den er varm, går den som oftest greit uansett vær. Du kan forvarme motoren med heat gun om du ønsker, jeg følte aldri behovet. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Takk :-) tunet den ordentlig for første gang i dag, nå var den ordentlig hissig! Men er livredd for at jeg skal leane den for mye så jeg tør ikke ta den helt ut. Skal på felleskjøring i morgen med rc-klubben i området jeg besøker nå. Håper at noen av gutta kan hjelpe meg, vil ikke skjære motoren, Hehe :-) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) LRP-motorer kommer med knallbra bruksanvisning for innkjøring og tuning. Der står det, for eksempel, beskrevet hva som er justert feil hvis motorens tomgangsturtall gradvis synker etter at du har kjørt bilen hardt, osv. Vil anbefale å laste ned en digital manual, om det finnes. Endret: Her er en pdf-fil: http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/shared/LRP32810_engine.pdf Endret 27. juli 2013 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Er på utkikk etter balanseringsforlenger da jeg kom over "dette" i lokal avisa og det er 10-15min unna. kan være kjekt å ha batteriene i lipo baggen hvis de begynner å lage bråk når de blir ladet Da lurer jeg på om det er noe hos Elefun som jeg kan bruke? Har en iMax lader og trenger til 2s og 3s. Endret 27. juli 2013 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 De har dårlig med forlengelseskabler hos Elefun. Var der senest på fredag og spurte. De hadde én igjen til 5S-LiPo. Jeg bestiller fra Ebay like greit. Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Er på utkikk etter balanseringsforlenger da jeg kom over "dette" i lokal avisa og det er 10-15min unna. kan være kjekt å ha batteriene i lipo baggen hvis de begynner å lage bråk når de blir ladet Da lurer jeg på om det er noe hos Elefun som jeg kan bruke? Har en iMax lader og trenger til 2s og 3s. Det er jo hele poenget med lipo baggen da. Å bruke den under lading. Balanseringsforlengere får du billig og "raskt" via hobbyking. Tar under 1 uke om du bare kjøper kablene (brevpost). Man skal heller "aldri" lade uten oppsyn, som jeg tipper har blitt gjort i denne saken. Er flere fine eksempler rundt om på nettet, så blant annet en lengre tråd med ymse bilder på reddit, med lipo brann. Så selv om de i utgangspunktet er ganske trygge, så er det greit å huske på hva de faktisk inneholder. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Lol, hvis man har lipobagg og har den kun til oppbevaring så har man missforstått. ^^ Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Har ikke missfortått. Det er ikke så lett å legge batteriene i baggen når balanseringledningene er 2cm lange uten å legge laderen inni også, og da blir det ikke plass... Er det JST-HX jeg skal kikke etter da eller? (iMax lader) Endret 28. juli 2013 av Deppss Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Ja, det vil jeg tro det er. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9735 - 2s http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9736 - 3s Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Alternativ til after-run olje som selges på Biltema? Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) http://www.elefun.no...od.aspx?v=23760 Edit: F.eks denne Endret 28. juli 2013 av lain Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hva er det ojle i filteret er godt for egentlig? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Olje i filteret er vel for å binde småpartikler til filteret, som normalt sett kanskje ville gått igjennom men blir stoppet pga den våte/klissete overflaten. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hva er det ojle i filteret er godt for egentlig? Det er olja som er filteret. Skumgummidingsen (filteret) er bare for å holde olja på plass så den kan gjøre jobben sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå