Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greide ikke å finne kun kontrollern på Hobbyking.

Regner uansett med at det blir noen hundrelapper om jeg skal bestille ny kontroller, og da sitter jeg med to, og brukt over 1000kr på noe som skulle være en billig liten dings til 40 dollar. Litt kjedelig...

 

Hadde uansett vært best om det var mulig å fikse den jeg har.

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Ja, du må nok gjøre litt jobb for å få byttet mode om kontrolleren ikke har måter en får gjort dette på. På noen av de jeg har sett så kan man bare snu kontrolleren. Men i ditt filfelle så ville jeg nok bare søkt litt rundt for å finne en guide på hvordan du får byttet fra mode 1 til mode 2. Du må nok åpne kontrolleren og bytte det manuelt der inne. Altså bytte litt på noen ledninger og noen fjerer.

Lenke til kommentar

Fy faen altså...nå har jeg brukt 3.500 kr på Globy. Tror du ikke de jævla pungsekkene brukte 3 jævla virkedager bare på å sende pakken samtidig som de også glemte å sende med meg start-kit til bilen?

 

Forbanna såpekokere. Hold dere langt unna Globy.no. Mest useriøse nettbutikken jeg noensinne har vært borti og tro meg, jeg har handlet en del på nettet! :realmad:

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom butikken deres 1 gang. Kjøpte mitt første fly der. Ventet leeeenge før noen gadd å hjelpe meg..

 

Har lest mange som har dårlig erfaring med dem.

 

Det er bare å holde lommeboka i lomma hos globy!

Lenke til kommentar

Ok, anyways. Nå har jeg fått den starta og har kjørt 2 tanker på tomgang i innkjøringsprosessen. I følge manualen skal første tank være på tomgang. Den 3. og 4. skal være i sirkler med 50% throttle. Det står ikke at tank 2 skal være på tomgang, men jeg gjorde det likevel.

 

Så hva er liksom trikset nå? Kan jeg da begynne å kjøre så forsiktig? Alle forgasser-innstillinger er stock.

 

Og selvsagt la bilen kjøle seg ned nå.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Kjørt litt nå, utrolig gøy selv om det bare ble på parkeringsplassen bak huset vårt! :-)

 

Merker også at ytelsen ble bedre med hver tank innkjøring. 3. innkjøringstank, altså første med kjøring, ble maks 50%. 2. med kjøring var jeg litt mer hissig, men kun noen få øyeblikk med max. Tror jeg tar et par moderate tanker til før jeg tør å gi bånn pedal og herje!

Lenke til kommentar

Ok, jeg får snart denne HPI Truggy'en i postkassa, men jeg er veeeeldig fersk på nitro og biler "in general". Noen som kan gi meg en fin og detaljert innkjørings-guide så jeg ikke ødelegger bilen dag 1?

 

:-)

 

Jepp. Her legger jeg ved link til innjøring som jeg har brukt selv som en guide, anbefaler å lese gjennom. Mye interessant du kan ta til deg. Tips er også å printe ut det og ha liggende ved bilen, så kan du enkelt feilsøke hvis noe ikke stemmer og sånt!

 

http://www.radiostyrt.no/showthread.php/15520-Innkj%C3%B8ring-av-Nitromotorer

 

Edit:

Hehehe ops, du har visst allerede fått kjørt den ja.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg har vel 5 eller 6 tanker med rolig moderat kjøring dog med litt max. Nå på 7'ende var jeg litt mer tung på fingeren.

 

Men hvorfor er det slikt at rett før jeg går tom for bensin så er det pluttselig mye mer fres i den? Må vel justeres fra fabrikkinnstillingene, men det tenkte jeg kanskje at jeg kunne få noen i RC-miljøet til å gjøre siden jeg er ganske grønn.

Lenke til kommentar

Rett før du går tom for bensin blir blandingen veldig mager. Dette gir høyt turtall og kan i det lange løp varmeskjære motoren. Når jeg tenker meg om så kan det i en liten nitromotor muligens gå veldig fort i stykker. Justere blandinga optimalt er nok lurt å gjøre uansett. Men får den for lite fuel så skjærer du den.

Lenke til kommentar

Snora står bom stille. Lar seg ikke rykke på for 5 flate øre. Skrudde av plugg og kjøleribb for å se om jeg kunne flytte på stempelet. Lot bevege på seg, men satt jaggu hardt og løsnet ikke noe mer på startsnora av at jeg dyttet det nedover :-(

 

Men jeg er helt sikker på at jeg har gjort ting riktig, kjøpte til og med en IR-termometer i dag for å se at temperaturen holdt seg under 110.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...