Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Dette er altså min første testflight. Jeg har kuttet ut endel klipp i starten hvor jeg kun kjørte stikkene frem og tilbake for å sjekke at alt var i orden. Motor og propeller er ikke balansert, og man ser den litt "shabby" måten jeg hevet ramma litt for å kunne ha batteri under selve ramma (RC bil felger^^). Dette har jeg fjernet nå som jeg har bygd den på nytt etter kræsjen i går. hehe.

Jeg har noen flere klipp jeg skulle ha kastet inn, men goproen er ikke her desverre.

Det har uansett vært en effektiv måte å lære seg quadcopters på og multicopters sånn generelt. Er jo ganske enkelt sånn mot det jeg trudde det kom til å være.

Så nå er det jo bare en vei opp, og det blir større kopter, mer vibrasjonsdemping og en gimbal etter hvert. Men jeg vil nok herje litt mer med denne helt til den er umulig å reparere, så det kommer nok noen flere små videoer av diverse ting.

Hehe, og unnskyld for en helt forferdelig sang, det var noe jeg fant på freesongs.com eller hva det var.

EDIT: Jeg la til et par klipp og kastet inn en annen sang.

http://www.youtube.com/watch?v=ll_Lh9gnyLo&feature=youtu.be

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha fuel buggy ville jeg heller kjøpt noe skikkelig, gjerne brukt. Ligger en del ute på Radiostyrt:

http://www.radiostyrt.no/showthread.php/66144-Komplett-Serpent-Cobra-1-8-buggy

http://www.radiostyrt.no/showthread.php/65701-2-stk-Team-Associated-1-8-buggy-med-mye-utstyr-og-deler

http://www.radiostyrt.no/showthread.php/65841-Xray-808-komplett-radio-motor-servoer-osv-(selges-som-delebil)

http://www.radiostyrt.no/showthread.php/65832-1-8-Buggy-som-ny-selges

Ellers så er det lettere og billigere med elektro. Et børsteløst oppsett kjører også ring rundt det meste med fuel...

Lenke til kommentar

Heysann :) Jeg har sett ett par filmer hvor de fly quad-copter osv. og syntes det ser litt interessant ut.

og siden jeg aldri har holdt på med RC før så har jeg sikkert ett par dumme spørsmål:

Ca. hvor mye koster ett OK Nybegynner quadcopter/helikopter?

Hvordan er lade/fly ratioen?

pleier det og koste mye viss jeg klarer og krasje? (si den ene vinga faller av)

Hilsen en RC jomfru (Er det ett ord :hmm:)

Endret av Mr. Hormonella
Lenke til kommentar

Heysann :) Jeg har sett ett par filmer hvor de fly quad-copter osv. og syntes det ser litt interessant ut.

og siden jeg aldri har holdt på med RC før så har jeg sikkert ett par dumme spørsmål:

Sjekk innom:

http://nrkbeta.no/2011/10/13/slik-bygger-du-ditt-eget-quadkopter-del-1/

Noe utdatert info, men du kan fortsatt få et inntrykk der. Lager du alt selv vet du lett hvordan du skal reparere det.. :)

Flytiden er vanligvis 5-15min (Avhengig av batteri og vekt). Lading kan ta fra 30min til 2-3 timer.. avhengig av hvor stort batteri det er og hvor kraftig lader man har..

Lenke til kommentar

Jeg anbfaler dette til de som skal lære seg multikopter: Ladybird!

Jeg forsterket ramma med karbonfiber, driver for tiden å lærer meg loop :D

Om du evt skulle bestille, husk to ekstra batteri, plenty propellere og noen rammer ekstra!

Lenke til kommentar

Det quadcopteret du ser jeg har flydd med litt lengre her opp kostet ikke mer enn litt over tusenlappen. ^^

Ramma koster ca 180kr.

ESC'ene koster 110kr.

Motorene koster ca 150kr.

KK2 kortet ca 250kr.

Da er resten til senderen og mottageren.

Lenke til kommentar

Dårlig bilde men hva tenker dere om denne a?

299Euro eller 2300kr for den. BSD racing.

Ser det bra ut/verdt penga?

Styr unna BSD og slike billigmerker. Kjøp heller noe av kvalitet brukt. Det er et hav av forskjell på en skikkelig bil og sånt skrot som detta.

Er jo ikke lov med alkohol engang. Men du kan sannsynligvis få det med deg ved en senere anledning...

Alkohol har man jo lov til å ha med seg. Men ikke fuel nei.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg et Walkera QR Ladybird quadcopter. Har ikke mye erfaring med slikt fra tidligere, men sliter litt med å få satt den opp skikkelig.

Kontrolleren var ganske lite intuitiv. Gassen var på høyre spak, og rotering var på venstre. Det lille jeg har vært borti har hatt gassen og rotering på samme, slik at all "tilting" skjer på samme spak og ligner på slik man styrer på ekte helikopter.

Det er det noen her som har nok erfaring til å forklare hvordan jeg endrer på dette?

Kontrollen som fulgte med var en deVention DEVO 4.

Denne linken viser noen forskjellige oppsett. Jeg tror jeg har nr. 1 nå, og ønsker nr. 3.

Lenke til kommentar

Tipper du kjøpte mode 1, og ikke mode 2 siden du har gass på høyre og rotasjon/tilt på venstre stikke. Det er mode 2 som er vanligst her i Norge iallfall, det er også mode 2 jeg har på mitt ladybird, og alle flyene mine :)

Lenke til kommentar

Står mode 1 i bestillingen ja (visste ikke hva det var...)

Forstår at det ikke er mulig å få gassen på den andre spaken, men kan man endre slik at jeg får tilt/tilt på den ene og gass/rotasjon på den andre?

Det burde jo bare være software (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...