Hansien Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Er det ikke da like så enkelt å lade de enkelt, så ordne kablene til regulatoren slik at de kommer i serie når de er koblet til da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Jo, men vil helst ha de skikkelig balansert. Edit: Og spare tid på å kunne lade de samtidig. Endret 13. juli 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Har det noe å si om de balanseres separert fremfor parallelt? Tid kan jeg skjønne at det ønskes å spare, men spares det så mye tid på å lade de parallelt da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Jeg sparer ca. 1,5 time hvis jeg lader på 1C. Hvis jeg lader separat kan det være spenningsforskjell mellom de to batteriene. Sikkert ikke så mye at det har noe å si men er beroligende å vite at alle cellene er balansert i forhold til hverandre. Edit: Altså så går det jo dobbelt så fort når jeg lader begge samtidig. Endret 13. juli 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Såpass faktisk. Da må man jo nesten vurdere å lage til nye overganger til laderen selv da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 To Y-ledd er ikke noe problem å lage. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Liten testflygning med hexacopteret mitt i helgen.. Fløy opp på en liten fjelltopp, så mistet jeg av en eller annen grunn radio kontakten.. Aldri testet fail safe på den, så flaks at den kjørte hjem igjen på autopilot..hehe. http://www.youtube.com/watch?v=AbFMhH6CsHw Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jøss, ja det ble jo en grei test for RTL da. ^^ Er det FPV eller LOS flygning? Jeg hadde min første kræsj med mitt billige quad for ei time siden. Det ble litt vanskelig å kjøre i mørket gitt uten noen lys på "doningen", så jeg mistet helt orientering på den og kjørte rett i et tre. hehe. Gikk bra, ikke engang skader på noen av bladene. Jeg har jomfru turen filmet med et gopro, uten balnsering av verken motorer eller blader, så det er greit med risting. Men det var litt stilig uansett. Jeg tok den rett opp til rundt 100 meter og "så" ut over fjorden.. Mistet litt orientering der også, så det ble litt frem og tilbake der oppe før jeg viste hva som var hva. Sinnsyke vibrasjoner når man daler ned igjen merket jeg. Kjøpte vell det billigste jeg kunne finne. Hele greia med alt kom på 1000kr. Så det blir et copter jeg gir blanke F i, så jeg håper det kan komme noen stilige videoer ut av det etterhvert.. hehe Tar nok ikke lange tiden før jeg har en ny bestilling på tur for et hexa eller octocopter, med gimbal og alt. Må bare bli litt mer stødig i flygingen først, så da er det greit å starte med det vanskeligste og kjøre litt stuntflygning med det først. ^^ Endret 15. juli 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Husk at om du går rett ned, vil du få mye vibrasjoner pga du flyr igjennom luften ifra propellene. Om du ønsker fin nedstigning og landing, må du enten dale ned veldig sakte, eller bevege kopteret i en eller annen retning. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Det hjelper nok lite at jeg har limt på 4 felger under beina for å få litt mer plass under ramma til batteriet. De fanger endel luft på vei ned vil jeg tru. Jeg har sett endel videoer der det er mye vibrasjoner pga turbulens fra propellene, men det jeg opplever er rimelig intenst sånn i forhold til de eksemplene jeg har sett, hehe. Men men, som sakt er dette kun et bruk og kast oppsett jeg kjøpte kun for å leke meg og trene meg opp med. Så det er ingen fare om den går i bakken. Jeg driver uansett å bygger ei tricopter nå i tillegg som skal bli litt mer "tatt vare på". Lenke til kommentar
Itek Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Tricopter er dessuten mindre utsatt for denne "vobblingen" som oppstår når du synker. (noe du sikkert visste) Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Tricopter er dessuten mindre utsatt for denne "vobblingen" som oppstår når du synker. (noe du sikkert visste) Ja, også skal den brukes for FPV flygning, så da hjelper det å ha en yaw som er mye mer responsivt kontra hva en får i en quad f.eks. Hehe, jeg var ute å fløy nå og brakk to armer, samt to propeller. Fløy så fort og så nærme bakken jeg kunne, eller "sivene" på jordet og vinden tok tak (det blåster jo 20km/t idag) og jeg sank ei halvmeter og huket tak i sivet. Dette var tydeligvis nok til å knekke to armer og brekke to propeller.. ^^ Synd jeg ikke hadde på gopro'en. Trur det hadde vært et stilig stykke video. hehe. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Kan være L-skruen på forgasseren som er stilt for magert. Har prøvd å stillt den både fetere og magrere, men når jeg stiller den veldig fet så skjer det ikke, men da får ikke motoren det samme turtallet.Kan det være forgaseren som er full av drit da? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Ja, også skal den brukes for FPV flygning, så da hjelper det å ha en yaw som er mye mer responsivt kontra hva en får i en quad f.eks. Hehe, jeg var ute å fløy nå og brakk to armer, samt to propeller. Fløy så fort og så nærme bakken jeg kunne, eller "sivene" på jordet og vinden tok tak (det blåster jo 20km/t idag) og jeg sank ei halvmeter og huket tak i sivet. Dette var tydeligvis nok til å knekke to armer og brekke to propeller.. ^^ Synd jeg ikke hadde på gopro'en. Trur det hadde vært et stilig stykke video. hehe. Bruker du kontraroterende propeller på tricopteret? Jeg vurderer bygg av rcexplorer sitt... Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Bruker du kontraroterende propeller på tricopteret? Jeg vurderer bygg av rcexplorer sitt... Ja, etter å ha lest litt rundt om kring, så er det vell det som er det beste? Jeg kommer nok til å teste med og uten ettersom det jo uansett er så lett å sjekke forskjellen. Ja, jeg kjører RCexplorer sitt selv. Du har jo også en ramme fra Super Simple Tricopter da, som er litt større. Mulig jeg vurderer det senere. Jeg får se. Når man først har kjøpt set et par ESC'er og noen motorer samt FC'ere så er det jo uansett ikke noe stress å utvide, bytte ut etterhvert. BTW: Jeg vil anbefale RCElectro.no. Jeg kjøpte et par deler fra han, og de kom fort, samt jeg fikk nye deler med en gang når det var noe galt. Greit å ha, sånn hvis en ikke orker vente 3 uker fra asia. Dog det er jo selvfølgelig litt dyrere. Han har et lite sorti av multicopter deler, men jeg håper da han utvider litt etterhvert hvis vi bruker han litt. Endret 15. juli 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 *snip* BTW: Jeg vil anbefale RCElectro.no. Jeg kjøpte et par deler fra han, og de kom fort, samt jeg fikk nye deler med en gang når det var noe galt. Greit å ha, sånn hvis en ikke orker vente 3 uker fra asia. Dog det er jo selvfølgelig litt dyrere. Han har et lite sorti av multicopter deler, men jeg håper da han utvider litt etterhvert hvis vi bruker han litt. Gode erfaringer med han jeg også. Der jeg har handlet alt av led striper jeg bruker og ymse annet småtteri. Rask og grei support. Prøver å bruke han på ting som er aktuelt, men vanskelig å konkurrere med butikker som f.eks hobbyking, om man har tiden til å vente. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Gode erfaringer med han jeg også. Der jeg har handlet alt av led striper jeg bruker og ymse annet småtteri. Rask og grei support. Prøver å bruke han på ting som er aktuelt, men vanskelig å konkurrere med butikker som f.eks hobbyking, om man har tiden til å vente. Ja, jeg er uansett rimelig sikker på at han importerer alt fra hobbyking selv og selger det videre for en liten profitt. Men det er jo lov det også, hvis en trenger noe kjapt. Går et KK2 kort i stykker liksom, så betaler jeg greit 350kr for det for å få det i morgen eller om 2 dager liksom. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Noen som har prøvd delene fra flitetest.com? tenker bein og motormounts/ rcexplorer sin gopro-demper + + LINK Endret 16. juli 2013 av Itek Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Har den tricopter ramma, motormounts og den yaw motormount saken. Fungerer greit nok det. Endret 16. juli 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jøss, ja det ble jo en grei test for RTL da. ^^ Er det FPV eller LOS flygning? FPV ja. LOS blir noe vanskelig i den høyden.. blir for smått.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå