Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å få en slags komplett "monstertruck" / offroad RC-bil til maks 1500,- ?

Ser det er noe som heter HPI Mini Recon som selges for under tusenlappen, men kan strekke meg litt lengre.

Det er hovedsaklig tenkt som leketøy, så det er viktigere at batteriet varer litt enn at ting går veldig fort...

Lenke til kommentar

Komplett med radio, lader og batteri for 1500,-? For den prisen får du fint lite. Det er mye bedre å legge litt mer i det når man først skal kjøpe, så går man ikke lei med en gang fordi man kjøpte noe søppel som går i stykker hele tida, som atpåtil har laber deletilgang. Det blir fort billigere i lengden også, og skulle man uansett gå lei, vil det være mulig å få solgt det. Vil man spare penger er det fullt mulig å kjøpe brukt, men da gjelder det jo å passe litt på hvem man handler fra.

Lenke til kommentar

Hmm, var inne og tok en titt. Jeg har ikke noen erfaring med rc-bil, men for meg ser det ut som om utvalget av reservedeler er bra...?!

Bil: ca 150$

Radio : ca 25$

Batteri x2 : ca 25$

Frakt : ca 60$ (???)

kommer på ca 1560 + evt ca 400 i mva

Lenke til kommentar

Hei folkens, har fått meg et lite problem som irriterer meg stort.

Jeg har en FG monstertruck med en 30cc motor, problemet er at når jeg gir den full pinne og den når maks turtall så "bremser" motoren helt av i 1-2 sekunder før igjen den gir full pinne.

Noen som vet hva som kan føre til dette?

Lenke til kommentar

Billig er det nok ikke, men du får kjøpt originale hpi kit som gjør jobben.

Jeg bygde om min nitro savage x 4.1 til savage flux noen år tilbake, angrer ikke akkurat, mye kraft, lite lyd.

Ser ut som at det kittet jeg brukte, ikke selges lengre, men her er link til det i det minste.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAEMR&P=7

Også må du ha motor og ESC, jeg gikk for CC MMM 2200kv.

Lenke til kommentar

Finnes det noen greie og billige hpi savage flux konverteringskit? Har lyst til å drive med r/c, men er så mye styr med nitro samt at man faktisk må innom politistasjonen for å søke om å få kjøpe nitrobensin,

Innom politistasjonen for å søke om å kjøpe fuel som privatperson? Den var ny...

Angående motorkombo til konvertering ville jeg heller kjøpt Hobbywing 1800kV (for 6S) eller 2200kV (for 4S) komboen. Det er billigere, sensorbasert og man får med programmeringskort.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Billig er det nok ikke, men du får kjøpt originale hpi kit som gjør jobben.

Jeg bygde om min nitro savage x 4.1 til savage flux noen år tilbake, angrer ikke akkurat, mye kraft, lite lyd.

Ser ut som at det kittet jeg brukte, ikke selges lengre, men her er link til det i det minste.

http://www3.towerhob...p?&I=LXAEMR&P=7

Også må du ha motor og ESC, jeg gikk for CC MMM 2200kv.

Det der fant jeg allerede. Vet du om noen andre som selger konverteringskit?

Innom politistasjonen for å søke om å kjøpe fuel som privatperson? Den var ny...

Angående motorkombo til konvertering ville jeg heller kjøpt Hobbywing 1800kV (for 6S) eller 2200kV (for 4S) komboen. Det er billigere, sensorbasert og man får med programmeringskort.

Sist jeg skulle kjøpe nitrobensin fikk jeg bare med meg et ark fra butikken som jeg da ble bedt om å fylle ut og ta med til politistasjonen.

Gjerne sleng med et par linker. Har ikke peiling hvor jeg skal handle dette fra.

Lenke til kommentar

Det der fant jeg allerede. Vet du om noen andre som selger konverteringskit?

Sist jeg skulle kjøpe nitrobensin fikk jeg bare med meg et ark fra butikken som jeg da ble bedt om å fylle ut og ta med til politistasjonen.

Gjerne sleng med et par linker. Har ikke peiling hvor jeg skal handle dette fra.

Aner ikke tbh, var innom et par butikker jeg normalt handler ifra, og tok et raskt google søk. Tipper det kan være vanskelig å få tak i, med tanke på hvor gammel nitro savagen begynner å bli.

Ellers kan du jo alltids kjøpe det i deler hver for seg, men da blir det i alle fall dyrt fort.

Eventuelt kjøpe kun motorfeste og ny girkasse, og bytte diff m.m. etterhvert som de dør/ryker.

Litt kjipt at det er nye større differ på en måte i det kittet, da jeg har liggende 2 nesten ubrukt oppgraderte differ til nitro modellen.

For ikke glemme extended frame + mid tank mod ifra innovative-rc og gud vet hvor mange tennplugger osv. Aldri kommet så langt at jeg har prøvd å få solgt det.

Lenke til kommentar

Driver å ser hva som er av RC, og får jo da lyst på ALT.

Helikopter ser artig ut, men så ser jo selvsagt fly enda artigere ut når jeg ser på de.

Så frister både båt og bil også...

Saken er at jeg ønsker ikke bruke mer enn 1500,- på dette, så lurer på hva som gjelder for en nybegynner innen de forskjellige kategoriene. Vil for eksempel noe av det de selger på teknikmagasinet være grei start? Ser de har alt mulig rart der.

Likte spesielt ene flyet med kamera for under 1000 kroner. Så er jo spørsmålet, hvorfor ligger det så lavt i pris?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Sitter og vurderer å gjøre om mitt Xhexa til Y6.

Taper 5-30% løft, men jeg flyr såpass lett setup uansett, at det ikke vil ha så mye å si.

Det jeg tjener på det, er en lettere setup, enklere å se hvilken retning den peker og den tar mindre plass i bilen.

Pluss at den takler det å miste en motor/prop bedre enn x6 setupen.

Og ikke minst at jeg syns den ser endel mer badas ut :p

Har forsåvidt alt jeg trenger, men tenkte å kanskje bare hive på en bestilling ifra HK, da det koster 20usd for en full F550 klone med 6 armer, så slipper jeg eventuelt å ødelegge noen av de jeg har.

Kan jeg bestille med noen spacere også, eller lage spacere med de armene jeg deler opp for å lage nedre motorfeste.

Lenke til kommentar

Eventuelt så ble det ikke noe F550 klone og dremmel hack.

Det ble heller en ferdig ramme, til hele 10usd ekstra (30usd).

http://www.hobbyking...idProduct=22801

post-86587-0-19560300-1373729211_thumb.jpg

Ble litt dyrere totalt, da jeg hivde med gimbal, litt kontakter og kabler.

Men tror jeg kommer til å trives med dette over en hack and slash build.

Da har jeg uansett alternativet med å selge eller bygge opp igjen en ren F550 i senere tid.

Eksempel med utstyr koblet opp.

Lenke til kommentar

Trenger et 8S LiPo-batteri men har bare 6S-lader. Det skal gå å kjøre to 4S i serie (8S) når jeg kjører og paralellkoble de som 4S2P når jeg lader de? Altså lade de som et 4S på dobbel kapasitet. Paralellkoble strømledninger og balasneringsplugger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...