Merko Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Fikk idag nye props til det nye dyret jeg skal sette isammen.. Var en del større enn de jeg hadde fra før av.. Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) fikk endelig publisert mitt løsning på anti-jello for dji phantom: http://www.thingiverse.com/thing:92014 må si at dette konsepte fungerer ganske greit og kan kanskje være nyttig for andre Eller du kan bruke "Moon Gel" En enkel og grei løsning mot jelly effekt. Tenkte selv å skaffe "Moon Gel" på min. Har bestilt DJI Phantom. Får den i posten i løpet av dagene:-) http://youtu.be/2l6hEdc7ATI Endret 25. juni 2013 av Jonic Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Fikk idag nye props til det nye dyret jeg skal sette isammen.. Var en del større enn de jeg hadde fra før av.. Nice..Har vurdert Carbon Props også. Men det er vanvittig pris forskjeller på nettet og ikke alle har samme gode kvalitet som Carbon Fiber Props skal ha. Hvor mye betalte du og hvor kjøpte du de? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Nice..Har vurdert Carbon Props også. Men det er vanvittig pris forskjeller på nettet og ikke alle har samme gode kvalitet som Carbon Fiber Props skal ha. Hvor mye betalte du og hvor kjøpte du de? Hmm. aner ikke. Kjøpte en pakke med Motorer \ ESC og propeller til $359. http://www.bambucopter.com/sunnysky-vtols-motor-esc-carbon-propeller-set/ Var der jeg kjøpte ifra (fri frakt, priset til $60 som gave på pakken med dhl) Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hmm. aner ikke. Kjøpte en pakke med Motorer \ ESC og propeller til $359. http://www.bambucopt...-propeller-set/ Var der jeg kjøpte ifra (fri frakt, priset til $60 som gave på pakken med dhl) Er det til DJI Phantom ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Er det til DJI Phantom ? Nei, det er 12x4.5 propeller, de blir alt for store til en DJI Phantom. Til og med alt for store for min DJI F550. De er til Tarot FY680 som jeg har bestillt. Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 ah..seriøs aerial photo.. nice..Legg gjerne ut videoer når du filmer med den. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 ah..seriøs aerial photo.. nice..Legg gjerne ut videoer når du filmer med den. Jepp. i starten blir det fra Gopro, så får jeg se om jeg kanskje kjører på med Sony Nex eller kanskje DSLR.. må se hvordan helikopteret håndterer vekta etc. Denne gimballen er iallefall på vei i posten: Blir spennende! Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Er ikke den Tarot gimbalen ganske ny? Har ikke fått sett noen reviews ennå på den, så spent på hvordan den er. Det ser nesten ut til at den er laget for Phantom? Endret 25. juni 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Er ikke den Tarot gimbalen ganske ny? Har ikke fått sett noen reviews ennå på den, så spent på hvordan den er. Det ser nesten ut til at den er laget for Phantom? Den er helt ny ja. Den er i utgangspunktet laget for Tarot-rammene, men det feste som du ser i toppen er standard 'kamera rail' (husker ikke hva de skinnene egentlig heter), så den passer på alle sånne typer rails.. ellers så kan du jo ta av de 2 festene, så setter på noe eget.. Kan få den til og passe på en Phantom feks ja. Som du ser så ser den veldig lik ut DJI Phantom sin gimball: Forskjellen er at DJI Phantom Gimballen koster 4995,- i Norge, mens den jeg kjøpte koster rundt $80 for selve gimballen og rundt €100 for selve "hjernen" (sensorene). (underkant av 1500kr totalt). Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Er det samme gimbal som flitetest brukte i slutten av sin video for en uke eller to siden??? btw, awesome flitetest episode! Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Eller du kan bruke "Moon Gel" En enkel og grei løsning mot jelly effekt. Tenkte selv å skaffe "Moon Gel" på min. Har bestilt DJI Phantom. Får den i posten i løpet av dagene:-) ... Jeg har 3d printer så for meg koster det kappe 5 kr å printe den delen ut - så billigere enn å kjøpe ting Jeg selger min Phantom - den er alt for lite pålitelig til å kunne brukes til det jeg vil... føler den gjør litt for mye automatisk og jeg har veldig lite kontroll. Tror jeg vil heller gå for ett løsning som jeg kan fly noe lunde greit manuelt også ha automatikk til de gangene det trengs... Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Noen som vet om disse batterien kan brukes til DJI Phantom ? Og om de varer lenger ? http://quadcopters.c...ah-3s-708-p.asp Hva mener du nå GCardinal? At du kan lage/printe ut "Moon Gel" ? Endret 27. juni 2013 av Jonic Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Noen som vet om disse batterien kan brukes til DJI Phantom ? Og om de varer lenger ? http://quadcopters.c...ah-3s-708-p.asp Tja, originale batteriene er jo også på 2200 mAh, så tror ikke de varer så veldig mye lenger isåfall. Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Ja du sier noe der. Finnes det batterier som kan brukes til DJI Phantom som varer lengre ? Som ikke ikke resulterer i at DJI Phantomen tar fyr. Etter første turen min så fant jeg ut at batteriet holdt til 8-9 minutter. Når man har det så artig når man flyr så er jo 8-9 minutter ingenting. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Bare pass på at det er 3cell batteri som har rundt 25-30c (vet ikke 100% hva de siste tallene er, annet enn at det er noe discharge greier..) Men mye større batteri får ikke plass i batteriluken så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Ok. Så det viktige er at det er 3cell batteri som har rundt 25-30c og samme volten (11.1V) ? Og at det er et Lipo batteri også går jeg ut ifra ? Her er min første Flight som jeg hadde igår. Ble nokså overrasket at det var så lite jelly effekt med tanke på at oppsettet er standard (stock) (No modifications) http://youtu.be/iSXpjjglXKA Endret 27. juni 2013 av Jonic Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 3 cell = 11.1volt. Hver celle har 3.7 volt. Om du hadde hatt 4 cell batteri så hadde det vært 4*3.7 (14.8 volt). Så ja, bare sørg for at du har 3cell batteri med rundt 25-30C så er du nok trygg gjerne pass på den fysiske størrelsen på batteriet sånn at du vet at det får plass. Mere mAh jo mer vekt blir det også. Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jaha. Se der ja..Der lærte jeg noe nytt også hehe. Takker for infoen Merko. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Bare pass på at det er 3cell batteri som har rundt 25-30c (vet ikke 100% hva de siste tallene er, annet enn at det er noe discharge greier..) Men mye større batteri får ikke plass i batteriluken så vidt jeg vet. Det står vell for 25c continuous, 30c burst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå