Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innen de første 24 timer med savage flux har jeg tatt livet av en esc og et stykk hpi Dirt bonz.

Esc'en må ha vært feilproduksjon av noe slag, for den begynte så vidt å kutte for meg før den var helt død for meg i går.

Dekkene tror jeg er brukerfeil da det løsnet på innsiden og trolig skar seg nedi bærebru eller noe annet..

 

Moro var det uansett med 6s lipo!

Lenke til kommentar

Siden den kommer med alt du trenger, både kort, gimbal og motorer, er det jo ikke halvgal pris.

Sant det. Sendes fra danmark, så blir visst ikke noe ekstra mva heller på den etter som jeg har forstått.. :) (Om man ikke sender med DHL).

 

En annen fyr fra fpv.no med samme gimball - første test:

http://www.youtube.com/watch?v=AoaVNqNrj4c

 

Så gjør absolutt en grei jobb vil jeg tro.

 

Edit: Siden vi ikke er med i "EU". så får vi €65 rabatt..

Sales price: 329,00 €

Tax amount: 65,80 €

 

Dvs, rundt €280 må vi betale.. ;)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Pluss norsk MVA på 25% og eventuelt fortollingsgebyr til speditøren... Det er ikke rabatt du får, men du slipper å betale MVA i det landet du handler fra siden varene eksporteres og du skal betale norsk MVA når de importeres. Mao, du slipper å betale dobbelt opp med MVA.

Lenke til kommentar

Pluss norsk MVA på 25% og eventuelt fortollingsgebyr til speditøren... Det er ikke rabatt du får, men du slipper å betale MVA i det landet du handler fra siden varene eksporteres og du skal betale norsk MVA når de importeres. Mao, du slipper å betale dobbelt opp med MVA.

Jepp, og man betaler ikke norsk mva derfra. så €65 spart i forhold til hva man ser på prisen der.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er mangel på kalibrering som gjør at den står bøtteskeiv i den filmen du viste Merko?

 

Horisonten er da 10 til 15 grader feil der.

De vertikale \ horisontale gradene kan du kalibere som du vil ja. :)

 

Var ute å hoppet litt i går :)

 

post-69923-0-42481500-1371467302_thumb.jpg

 

post-69923-0-24337900-1371467311_thumb.jpg

fest et GoPro til en sånn bil. blir sikkert kult ;)

Lenke til kommentar

Sitter å leker med samme tanke selv. Har et GoPro som blir alt for lite brukt og har lyst til å få montert det inne i Savagen min når jeg får den igjen. Dog litt usikker på om jeg tør mtp at det gjerne går hardt for seg når jeg er ute å kjører.

 

Noen som har erfaringer med hvor mye beskyttelse-kåpa til GoPro tåler?

Lenke til kommentar

Om du monterer innvendig, ikke noe problem.

Utvendig vil nok huset tåle det fint, men du kan ende opp med å skrape opp glasset/plasten foran der linsa sitter, og du må da erstatte dette.

 

Jeg kjørte litt med mitt gamle hjelmkamera i min backslash, men utenom at det er litt tøft i 2min å se ting ifra inside view når man kjører bane, er det lite nyttig å hente ifra det.

Kunne tenkt meg å satt den opp med forlengelse og mer 3. person view, men da vil det ødelegge balanse m.m. på bilen.

 

Sitter også og vurderer seriøst og prøve å sette sammen bilen igjen orginalt, og legge den ut for salg, inkl deler for å gjøre den om til backslash igjen om ønskelig.

Men usikker på hva jeg kan forvente å få igjen for den, da jeg har sett endel salgstråder osv som sier at bruktsalg av RC, spesielt biler, er veldig dårlig om dagen.

 

Min gamle savagex brushless converted 4.1 er ca ikke i bruk lengre, men greit å ha en leke bil for store hopp og idiotkjøring. Spesielt med tanke på hvor lite man får igjen for å selge noe sånt.

 

Men en skikkelig bane bil hadde vært kos, ble litt gira når jeg var på den lokale banen og kjørte litt med en av de andre i klubben, som har bil lagd for bane.

Lenke til kommentar

Mest artige er jo å se 2. persons film av biler i action, spør du meg. Jeg har heller ingen interesse av å dra info og nytte ut i fra en film. Hovedsaklig er det for å ha inside action fra bilen, og ikke noe annet.

 

Er jo en savage dette skal inn i så blir jo regelrett idiotkjøring.

Lenke til kommentar

Jeg syns det rett og slett rister for mye om man kun fester et gopro rett på karossen, eller inne i bilen. Det er gøy i 10 sekunder før det blir kjedelig å se på grunnet ristinga.

 

Da ville jeg heller ha laget en innretning som gjør det slik at du fester kamera litt lengre unda bilen med en arm ellernoe slikt. Det ser både kult ut når man ser bilen litt på utsiden, samt man ofte får fjernet endel ristelser ved å gjøre det slikt.

 

Eneste ulempen er jo at det ikke blir så bra å herje med. Det blir kun for å lage en liten morsomt innslag for en film liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...