JoseCuervo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Alt slikt er jo tilfeldigheter. Dessuten er det jo ikke noe problem hvis et hjul faller av. Det er verre hvis du starter å merke at den samme delen knekker ved enkle kræsjer gang på gang. Hadde det problemet på min Losi Mini 8ight. Suspension Mount forran knakk bare du såg på den. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hadde det problemet på min Losi Mini 8ight. Suspension Mount forran knakk bare du såg på den. Ja alle RTR biler er jo laget for hobby forbrukerne, og måten de tjener penger på her er jo at man selger bilen billig med mindre kvalitets deler for at man tjener mer på forbrukerens vedlikehold av bilen når folk knekker ting i hytt og gevær. Det blir annerledes om du kjøper en bil som er laget til konkurranse. Men om man skulle knekke noe her så merker man det jo også på delene som koster litt mer, men fordelen er jo at man omtrent må knuse bilen i veggen før man knekker noe. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Ja alle RTR biler er jo laget for hobby forbrukerne, og måten de tjener penger på her er jo at man selger bilen billig med mindre kvalitets deler for at man tjener mer på forbrukerens vedlikehold av bilen når folk knekker ting i hytt og gevær. Det blir annerledes om du kjøper en bil som er laget til konkurranse. Men om man skulle knekke noe her så merker man det jo også på delene som koster litt mer, men fordelen er jo at man omtrent må knuse bilen i veggen før man knekker noe. Joda, RTR er laget for hobby. Men mange RTR modeller tåler jævla mye. Har flere Traxxas og HPI modeller som jeg har grisekjørt i sandtak og som har møtt veggen ganske hardt og ingenting har knekt enda. Har 15 RTR modeller fra Traxxas, HPI, Losi, Axial og Kyosho og Losien er den eneste som har knekt gang på gang. Har en kompis med en konkuransebil fra Team Asossiated og jeg fikk ikke prøve den fordi han var redd for en krasj da den ikke tålte så mye sa han. Endret 6. juni 2013 av JoseCuervo Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jo mindre man går ned i skala jo tynnere blir delene. Og i dag går jo selv 1:18 og 1:24 skalaene omtrent like fort som 1:10 og 1:8, så da er det jo ikke rart at de knekker litt oftere. Det blir bare logisk. Av de bilene jeg har så er det TA-B4 1:10 buggyen min hvor noe går oftest i stykker, men dette kun pga det er den minste bilen jeg har ser man bort ifra min MiniZ. Og en annen jeg kjenner har Traxxas Bandit som jo blir Traxxas sin "rival" mot TA-B4'en og den knekker minst 3 ganger så ofte når vi kjører sammen. Det verste av alt er jo at den ruller over i simple svinger på banen vi kjører på pga et alt for høyt tyngdepunkt. Så skal man sammenligne så burde man jo ta to biler som ligger i samme "klasse". Det jeg startet hobbyen med var HPI biler, der min kamerat som startet samtidig startet med Traxxas, så vi har da en grei og bred erfaring med hobbyen da vi startet for 10 år siden. Og det blir jo da også litt naturlig at man oppgraderer bilene og "garasjen" etterhvert når man ønsker seg noe nytt. Da er det jo ganske naturlig å se litt på kit-bilene som koster litt mer, men både kjøres bedre og tåler mer pga et godt design. Det er jo også derfor man gjerne ser kit-bilene med versjon nummer. De blir stadig bedre etterhvert som løpsgutta og utviklerne har en dialog sammen. Slikt ser man ikke med Traxxas biler. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg er ikke enig om at det er sammenheng mellom RTR biler og kit biler når det gjelder holdbarhet. Men jeg er enig i at det er en klar sammenheng mellom skala og holdbarhet. En 1/8 tåler myyye mer enn en 1/10. Også er det en klar sammenheng mellom fart og holdbarhet. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg er ikke enig om at det er sammenheng mellom RTR biler og kit biler når det gjelder holdbarhet. Da må du isåfall utdype denne. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg har drevet med radiostyrte biler i minst 15 år, og har hadd alle mulige slags biler. Basert på den erfaringen så er den eneste forskjellen på en holdbar og en ikke holdbar bil størrelsen og hvor fort du kræsjer. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg har drevet med radiostyrte biler i minst 15 år, og har hadd alle mulige slags biler. Basert på den erfaringen så er den eneste forskjellen på en holdbar og en ikke holdbar bil størrelsen og hvor fort du kræsjer. Jeg vil påstå at designen på delene også har ganske mye å si. Jeg burde kanskje ha spesifisert litt mer angående hva jeg mente med "kit-bilene". Da retter jeg det mot de bilene som blir laget for konkurranse. Der er de avhenig av at bilen tåler en støyt for å få solgt bilene sammen med "handling". Slik er det ikke med RTR bilene. Der går det mer på utseende. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg har en annen erfaring. Det er en grunn til at et skikkelig kit koster en del mer enn en ferdigbygd RTR-bil. Både konstruksjon og ikke minst materialkvalitet er ofte en god del bedre. At det er utelukkende størrelsen på bilen som bestemmer holdbarheten er jeg ikke enig i. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Ikke utelukkende størrelsen, men fart også. En 1/8 bil i 40 km/t mot en murkant kan gå bra, men gjør det samme med en 1/10 så går det dårlig. Og da er det utelukkende tykkelsen på materialene som gjør forskjellen. Desuten har det mye å si hvordan bilen treffer. Jeg sier ikke at RTR-biler tåler mer enn kit-biler, men det er ingen grunn til å styre unna fordi man er redd den skal gå i stykker. Hvis jeg var dere ville jeg heller argumentert med at elektronikken ofte er dårligere på RTR-biler Endret 7. juni 2013 av xibriz Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Man betaler for det man får. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Ikke utelukkende størrelsen, men fart også. En 1/8 bil i 40 km/t mot en murkant kan gå bra, men gjør det samme med en 1/10 så går det dårlig. Og da er det utelukkende tykkelsen på materialene som gjør forskjellen. Desuten har det mye å si hvordan bilen treffer. Jeg sier ikke at RTR-biler tåler mer enn kit-biler, men det er ingen grunn til å styre unna fordi man er redd den skal gå i stykker. Det kommer helt an på kvaliteten på bilen. En 1/8 bil veier fort vekk det dobbelte av en 1/10 bil i samme klasse. 1:12 og 1:10 pan car samt formel 1 deler mye av de samme delene, men som regel er det 1:12 bilen som tåler mest. Hvis jeg var dere ville jeg heller argumentert med at elektronikken ofte er dårligere på RTR-biler Kit kommer jo uten elektronikk, så det er litt vanskelig å sammenlikne. Men når man kan produsere deler, montere det og putte i elektronikk og allikevel komme under prisen til en kit-bil, så sier det jo litt om hvor man sparer inn. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hmm. Jeg har ikke like lang erfaring innen rc som dere, kan dere anbefale meg et greit kit å starte med? Kunne gjerne tenkt meg rally eller buggy, veit ikke helt. Greit å bygge rc bil vil jeg tro, får lært litt mere og. Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Trist dag :/, brodern flyde rc helikpoter, kom et par vindkast og heliet kræsjet i et tre og dundret i bakken. Mulig at det kan fikses Endret 7. juni 2013 av DustyDuck Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hmm. Jeg har ikke like lang erfaring innen rc som dere, kan dere anbefale meg et greit kit å starte med? Kunne gjerne tenkt meg rally eller buggy, veit ikke helt. Greit å bygge rc bil vil jeg tro, får lært litt mere og. http://www.tlracing.com/Kits-Rollers/#kits Det har akkurat kommet Losi 8ght 3.0 Buggy som jeg har ekstremt lyst på, men jeg venter til det kommer elektro kit ettersom jeg er lei nitro. Kan du ikke vente så er 2.0 versjonen veldig bra. Hvis du vil prøve noe annet så kan jeg også anbefale merker som: Kyosho Inferno. OFNA Ultra. JQ Products "The eCar" Team Associated RC8.2e. Jeg har sett samtlige biler på banen, men kun nitroversjonene . Så jeg vil da tru at elektro-versjonene vil være vell så bra. Nå er jo jeg electro-frelst dog. ^^ Syns de er mye bedre å kjøre. Det er jo litt stilig at man kan kjøre baklengssaltoer på plasser i banen der nitroversjonene absolutt ikke har sjans. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Lurer på å bestille ny bashing-bil nå som skattepengene har rullet inn døra. Eneste jeg krever er at denne er elektrisk da jeg er møkk lei av å knote med nitro. Hva mener folket? Er savage fortsatt det beste valget, eller har det kommet noen gode konkurrenter på markedet som kan være verdt å ta en titt på? Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Kommer jo litt an på hva du er ute etter, og hva bruken er. Store hopp og harde landinger, vil jeg påstå savage fortsatt er av de beste. I alle fall om du ønsker å holde deg til monster trucks. Ellers er det jo endel truggy/buggy biler som også kan brukes til litt mer. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Trur jeg ville holdt meg til monster trucks og truggy om du kun vil bashe. Buggy syns jeg blir litt lite i lengden. Dessuten hjelper det jo med store hjul for forlengs/baklengs salto, samt generell kontroll i luften om du liker den slags ting. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Blir vel trolig monster truck da jeg har planer om å missbruke bilen. Har en Savage XL fra før av som nå viser seg å være godt oppbrukt. Er mye småplukk og deler som både må og bør skiftes ut før herjing igjen. Også er jeg en smule lei av å ha nitro. Både på lyd og det ekstra vedlikeholdet det fører med seg. Så uten å ha gjort noen regnestykker på dette tror jeg det i bunn og grunn lønner seg å handle ny Savage og heller pensjonere denne og bruke den som delebil. For de fleste (plast) deler er vell så og si likt på disse bilene? Endret 11. juni 2013 av Hansien Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Vært på rcbanen og kjørt litt i dag, og må si jeg kommer til å vurdere å gjøre om min backslash til vanlig slash 4x4 og proppe på stock body for salg. Det er ikke en buggy, selv med ombygging, og jeg føler mer for å heller kjøpe en brukt banebil om jeg skal leke meg på bane. For lek utenfor bane, har jeg alltids min savage X flux for tullkjøring og idioti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå