Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt ny her inne (i tråden),

Hvor mye må man ut med for å få en god børsteløs bil? Tenker da komplett pakke - bil + kontroll + batteri.

Er det en bil som anbefales spesielt - for en som ikke er over snittet glad i å skru på deler.

Lenke til kommentar

Helt ny her inne (i tråden),

Hvor mye må man ut med for å få en god børsteløs bil? Tenker da komplett pakke - bil + kontroll + batteri.

Er det en bil som anbefales spesielt - for en som ikke er over snittet glad i å skru på deler.

Hva tenker du å bruke bilen til? Løp eller bare kjøre tulling? Sjekk på http://www.elefun.no/p/kat.aspx?k=7-189-190-488-489-249-316-573-358&&i=21, der har jeg handla mye.

Bil som kan annbefales er Traxxas Slash 4x4, den kan brukes til alt og tåler mye juling. Batteri og kontroll følger med bilen. Annbefaler å kjøpe Lipo batteri, da får du mye mer power fra bilen.

Lenke til kommentar

Kjøre tulling på asfalt, grus eller kunstgress. Bruker man slike biler til så mye mer enn det? Kjøre løp høres fryktelig artig ut, men jeg har ikke hørt om noe organisert av dette i Bergen.

Du har jo Bergen og omegn modellbil klubb, som driver primært med offroad og er organisert i Motorsportforbundet. Jeg ville anlagt de et besøk, sett hvilke biler de kjørte og kjøpt en av samme modell om du finner en biltype som faller i smak. Greit å ha en bil som andre kjenner godt og som det finnes deler til blant de andre som kjører.

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan svare meg hvorfor bilen min stopper når jeg gir gass og når den står på tomgang?

Går ut ifra at bilen din går på drivstoff, ikke el?

Kan det tenkes at bilen ikke får nok bensin når du gasser på? Gjelder det kunn når du gir fullspeed eller uansett hvilken fart du starter ifra?

((Jeg har ingen bensinbil, så har absolutt 0 erfaring.. :))

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært ute å testa Vorzaen ett par ganger, det var sinnsykt med trøkk i den :)

Hadde ikke noen problemer som den Youtube-testen noen har sett, der dekk detter av osv.. Alt satt bom fast når jeg fikk den så han må ha vært uheldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som kan svare meg hvorfor bilen min stopper når jeg gir gass og når den står på tomgang?

Skru opp tomgangsskruen, og still på bensintilførselen. Enten får den for mye bensin og drukner, dette kan man som regel kjenne på snarstorten at motoren blir "flooda" og at det er mye tyngre å dra i snora etter en slik stopp, eller så får den får lite bensin. Men da pleier den å ruse seg litt opp før den stopper.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært ute å testa Vorzaen ett par ganger, det var sinnsykt med trøkk i den :)

Hadde ikke noen problemer som den Youtube-testen noen har sett, der dekk detter av osv.. Alt satt bom fast når jeg fikk den så han må ha vært uheldig.

Har ikke hatt noen problemer med Vorzaen jeg heller. Hvis du ser andre tester, så hører du ikke noe om dette med at hjul detter av osv.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med Vorzaen jeg heller. Hvis du ser andre tester, så hører du ikke noe om dette med at hjul detter av osv.

Alt slikt er jo tilfeldigheter. Dessuten er det jo ikke noe problem hvis et hjul faller av. Det er verre hvis du starter å merke at den samme delen knekker ved enkle kræsjer gang på gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...