Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal binde mottakeren og senderen, noe jeg faen ikke får til (har fått det til ørten ganger før..)

Jeg har en Spektrum DX2s sender og en SR3300T mottaker som skal bindes. Jeg kobler strømmen til AUX porten (har prøvd andre også) og bindepluggen til bind-porten. Skrur på alt, går til bind på DX2sen og så skal led lyset på mottakeren slutte å blinke og lyse solid. Men det gjør den altså ikke. Den bare fortsetter å blinke. Aner faen ikke hva som er galt.

Prøvde en annen mottaker fra Spektrum, SR3100 uten telemetri, den fikk jeg til å binde med en gang.

 

Hva kan være galt? :(

Lenke til kommentar

Noen som har litt peiling på lipo batterier? Har en hpi baja 5b flux med CC Mamba XL2 ESC.

Saken er at når jeg slår den på så piper esc 7 ganger når jeg har koblet til 8s batteri, 2 stk. 4s. Den skal pipe 8 ganger.

Veit ikke hva som er gale, batteri eller esc? Noen som veit hvordan jeg kan finne problemet?

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar

Du kan jo starte med å måle at det er strøm på alle cellene.

Eventuelt koble til kun 1 og 1 batteri om gangen, om du ikke har ampmeter, og se at alle 4 cellene registreres på begge to.

Å koble et amperemeter rett på batteriene er en fin måte å ødelegge amperemeteret på. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er plass under karosseriet, så går det greit å bruke GPS, eller mobil med GPS. Jeg stripset nylig fast mobilen i min Slash 2WD, og målte den til 70km/t. Er ikke sikker på hvor nøyaktig den målingen ble. Jeg ga flatt jern (inntrykt plast, som det burde hete i modellbil-verden), og holdt topp hastighet rundt 100 meter.

Lenke til kommentar

Sikker dumt spørsmål, men hva bruker dere til å måle hastighet på rc bilene?

 

Gjorde ca. det det samme som Bill gjorde uten strips :p

Det var mer eller mindre russisk rullet med mobilen.

Flask i uflaksen så gikk gønnern av, men bommet :thumbup:

Da brukte jeg Google Spor appen.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Sånn til informasjon, om du får samme problem.

 

Nå tror jeg at jeg har funnet en løsning på Vorza ESC og strømglade servoer, kjøpte en kondensator(Spektrum voltage protector) og plugget den i mottakeren, da sluttet ihvertfall servoen å glitche, escen har heller ikke kuttet ut.

 

Og høres jo ut som fine batterier det, kjører selv med 3s 5800mah i alt av mitt utstyr, 2x3s vil gi masse kraft og 5000mah vil gi deg bra kjøretid.

Trenger jo ikke kjøre full pupp hele tiden :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...