Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Sånn jeg har skjønt det, så er det "transfer" kassa som er helt ubrukelig. Den har tatt kvelden så og si hver gang han har kjørt. Når det gjelder motoren, så er det ikke lite inponerende :p

En kompressormata V8 i en rc bil synes jeg er RIMELIG tøft :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

"L" er lav-speed-skruen. Blandingen når du står på tomgang og idét du gir gass.

"H" er høy-speed-skruen. Blandingen når du gir, og holder bånn gass.

Ut er rikere.

Inn er magrere.

Pluggen skal være tørr uansett. Det du skal se på er fargen.

 

Da er det vel H nåla?

Pluggen var hvit. Hvilken nål var det da? H?

 

Og, har et problem. Har hatt slike før men husker ikke hvordan jeg fikset.

Når jeg skrur på alt elektronikk så svinger hjulene til høyre. De er på en måte låst der. Bruker jeg fjernkontrollen og svinger til venstre så kommer hjulene i retningen rett fram liksom. Jeg kan ikke styre. Gassen funker helt fint. Hva kan det være? :(

Lenke til kommentar

Du bør finne en guide på forgasserjustering. Det kan være hvilken som helst skrue, men jeg tipper at det er "H". Hvit plugg tyder på for mager blanding. Dette kan skjære motoren. Pluggen skal være gyllenbrun.

 

Skru ut H-skruen litt av gangen (f.eks. 1/4 omdreining) til bilen begynner å fuske, sperre, hakke eller i det hele tatt gå litt dårlig. Så skrur du den forsiktig inn igjen litt av gangen til den sviver klart og fint på full gass. Altså når du holder bånn pinne en stund. Dog er dette ikke hele prosedyren. Du må få L skruen stilt inn korrekt først.

Lenke til kommentar

Tror det kan være at du må nullstille styringa. Da må du koble fra servoen fra styringa på bilen, stille hjula rett, og så montere styringa ammen med servoen.

Her er hvordan man justerer styringa. Det er til E-Maxx, men prinsippet er det samme.

post-181245-0-81164400-1369597027_thumb.jpg

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Takk for tipset! Skulle til å gjøre det her, men tenkte jeg skulle skru på elektronikken først så den ble nullstilt den styringsservoen og så montere.

 

Men måtte binde mottakeren og senderen, noe jeg faen ikke får til.

Jeg har en Spektrum DX2s sender og en SR3300T mottaker som skal bindes. Jeg kobler strømmen til AUX porten (har prøvd andre også) og bindepluggen til bind-porten. Skrur på alt, går til bind på DX2sen og så skal led lyset på mottakeren slutte å blinke og lyse solid. Men det gjør den altså ikke. Den bare fortsetter å blinke. Aner faen ikke hva som er galt.

 

Prøvde en annen mottaker fra Spektrum, SR3100 uten telemetri, den fikk jeg til å binde med en gang.

 

Hva kan være galt? :(

Lenke til kommentar

Girte opp Trophy-en og testa toppfart med GPS. 79,5km/t ble det. Og det ble med den ene turen. Som vanlig så røyk bakdifferensialen. :(

 

Fatter ikke det kan være så vanskelig å lage en differensial som er kraftig nok. De er jo faktisk så gale at de har laga differensialhuset i plast! Og ikke finner jeg noen oppgraderingsdeler heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...