Deppss Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Sånn jeg har skjønt det, så er det "transfer" kassa som er helt ubrukelig. Den har tatt kvelden så og si hver gang han har kjørt. Når det gjelder motoren, så er det ikke lite inponerende En kompressormata V8 i en rc bil synes jeg er RIMELIG tøft Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Den der tror jeg ikke er kompressormatet, men han har vel snakket om å skaffe seg kompressor til den. Akkurat nå er det vel hovedsaklig snakk om å få den til å gå skikkelig, og å fikse kraftoverføringen. Endret 23. mai 2013 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ja, det er jo et stykke imponerende arbeid. Men jeg syns den like gjerne kunne ha vært plassert på ei planke slik at man kan starte den og gasse litt mens man hører på lyden. Noe morsomt i en RC bil ville det uansett ikke vært for meg. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Med tanke på størrelsen på bilen synes jeg det er kul uansett. Det er jo litt skala over bilen. Er ikke mye skala over en savage som er 1/8 størrelse og går i 80 km/t. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ja, det finnes jo ganske ekstreme skala-folk også, som kjører rundt med lastebiler med lys i alle kriker og kroker, med høytalere som spiller av opptak av ordentlig vare osv.. hehe Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Blir å starte i 1:5 bilen i morra da! Stilte sist litt for tynn blanding men husker ikke hvilken av de to skruene på forgasseren det var for å få tykkere blanding så.. hahah. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Den ene er vel tomgangsblandingen, den andre full-gass-blandingen og den tredje (store) tomgangen? Slik er det på min 1:5-bil. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) http://www.radiostyr...51&d=1310938196 Var L eller H skruen for blanding? Inn eller ut for tykkere (for pluggen var tørr sist)? Endret 24. mai 2013 av Lami Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Den der tror jeg ikke er kompressormatet, men han har vel snakket om å skaffe seg kompressor til den. Akkurat nå er det vel hovedsaklig snakk om å få den til å gå skikkelig, og å fikse kraftoverføringen. Det er kompressor på den, ja. Og her så gikk den så strøkent at det er helt nydelig http://www.youtube.com/watch?v=WoSEhIlnGwA&list=UUzSwySUTcAAm0VfYr49ibXw&index=18 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Strøkent er vell å ta litt i. Mener det er litt fusk på høyere turtal der. Men det er jo imponerende "lel". Morsomt at bilen gynger fra vrimomentet til motoren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 http://www.radiostyr...51&d=1310938196 Var L eller H skruen for blanding? Inn eller ut for tykkere (for pluggen var tørr sist)? "L" er lav-speed-skruen. Blandingen når du står på tomgang og idét du gir gass. "H" er høy-speed-skruen. Blandingen når du gir, og holder bånn gass. Ut er rikere. Inn er magrere. Pluggen skal være tørr uansett. Det du skal se på er fargen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 "L" er lav-speed-skruen. Blandingen når du står på tomgang og idét du gir gass. "H" er høy-speed-skruen. Blandingen når du gir, og holder bånn gass. Ut er rikere. Inn er magrere. Pluggen skal være tørr uansett. Det du skal se på er fargen. Da er det vel H nåla? Pluggen var hvit. Hvilken nål var det da? H? Og, har et problem. Har hatt slike før men husker ikke hvordan jeg fikset. Når jeg skrur på alt elektronikk så svinger hjulene til høyre. De er på en måte låst der. Bruker jeg fjernkontrollen og svinger til venstre så kommer hjulene i retningen rett fram liksom. Jeg kan ikke styre. Gassen funker helt fint. Hva kan det være? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Du bør finne en guide på forgasserjustering. Det kan være hvilken som helst skrue, men jeg tipper at det er "H". Hvit plugg tyder på for mager blanding. Dette kan skjære motoren. Pluggen skal være gyllenbrun. Skru ut H-skruen litt av gangen (f.eks. 1/4 omdreining) til bilen begynner å fuske, sperre, hakke eller i det hele tatt gå litt dårlig. Så skrur du den forsiktig inn igjen litt av gangen til den sviver klart og fint på full gass. Altså når du holder bånn pinne en stund. Dog er dette ikke hele prosedyren. Du må få L skruen stilt inn korrekt først. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Okay takk! L skruen var perfekt sist gang så. Men når det gjaldt det med hjulene, noen forslag? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Har du prøvd å justere steering trim på radioen? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Jepp :/ Har prøvd å bytte plass i mottakeren på gass og styringsservo men skjer det samme. Endret 26. mai 2013 av Lami Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Tror det kan være at du må nullstille styringa. Da må du koble fra servoen fra styringa på bilen, stille hjula rett, og så montere styringa ammen med servoen. Her er hvordan man justerer styringa. Det er til E-Maxx, men prinsippet er det samme. Endret 26. mai 2013 av Deppss Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Takk for tipset! Skulle til å gjøre det her, men tenkte jeg skulle skru på elektronikken først så den ble nullstilt den styringsservoen og så montere. Men måtte binde mottakeren og senderen, noe jeg faen ikke får til. Jeg har en Spektrum DX2s sender og en SR3300T mottaker som skal bindes. Jeg kobler strømmen til AUX porten (har prøvd andre også) og bindepluggen til bind-porten. Skrur på alt, går til bind på DX2sen og så skal led lyset på mottakeren slutte å blinke og lyse solid. Men det gjør den altså ikke. Den bare fortsetter å blinke. Aner faen ikke hva som er galt. Prøvde en annen mottaker fra Spektrum, SR3100 uten telemetri, den fikk jeg til å binde med en gang. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hadde en moro FPV runde i helgen.. utrolig artig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Girte opp Trophy-en og testa toppfart med GPS. 79,5km/t ble det. Og det ble med den ene turen. Som vanlig så røyk bakdifferensialen. Fatter ikke det kan være så vanskelig å lage en differensial som er kraftig nok. De er jo faktisk så gale at de har laga differensialhuset i plast! Og ikke finner jeg noen oppgraderingsdeler heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå