Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ër det noen som bruker ski på flya om vinteren da?

Heter kansje ikke ski men.

5096996[/snapback]

Apropos ski og flottører, er det mulig å få tak i flottører til Kyosho's Piper J-3 Cub?

5099437[/snapback]

Kanskje disse passer? http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...5&kategoriID=88

5099867[/snapback]

Tviler på det, det er litt viktig å få rektig type feste. Vil helst ikke modde et nesten nytt fly. Kyosho har vel ingen?

Lenke til kommentar
ër det noen som bruker ski på flya om vinteren da?

Heter kansje ikke ski men.

5096996[/snapback]

Apropos ski og flottører, er det mulig å få tak i flottører til Kyosho's Piper J-3 Cub?

5099437[/snapback]

Kanskje disse passer? http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...5&kategoriID=88

5099867[/snapback]

Tviler på det, det er litt viktig å få rektig type feste. Vil helst ikke modde et nesten nytt fly. Kyosho har vel ingen?

5100858[/snapback]

Kyosho har desverre ingen nei. Men gjør du det skikkelig er det ikke problem å lage noen gode quick-release fester. Og modding er jo en stor del av hobbyen :p

Lenke til kommentar
Kyosho har desverre ingen nei. Men gjør du det skikkelig er det ikke problem å lage noen gode quick-release fester. Og modding er jo en stor del av hobbyen :p

5100944[/snapback]

Jeg er veldig ny når det kommer til fly, men helt dum er jeg ikke(eller?).

Er jo ikke sikkert at jeg gidder å kjøpe for vinter bruk heller, i og med det vil være svært kaldt, og jeg hater å fryse :thumbdown:

Lenke til kommentar

For en tid tilbake var jeg ute å kjørte med V-one s'en min da den plutselig begynte å fuske noe veldig. Det viste seg att den stoppet hver gang jeg ga bånn gass. Det hadde ingenting å si om motoren hadde høyt turtall eller ikke, jeg prøvde å holde den stille mens jeg bånn gass, men den stoppet etter ca2-3 sek uansett(bare når jeg ga bånn gass).

Jeg tok den så med hjem, pelte i fra hverandre forgasseren, rensket den og skrudde alt sammen igjen, så var det ut å prøve.

Bilen gikk så det suste, men så etter noen få minutters tid, så begynte den igjen å fuske.

Mistenker att noen av de stille skruene som ikke skal stilles på, er blitt stilt på. Noen som har peiling?

Takker for all hjelp.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For en tid tilbake var jeg ute å kjørte med V-one s'en min da den plutselig begynte å fuske noe veldig. Det viste seg att den stoppet hver gang jeg ga bånn gass. Det hadde ingenting å si om motoren hadde høyt turtall eller ikke, jeg prøvde å holde den stille mens jeg bånn gass, men den stoppet etter ca2-3 sek uansett(bare når jeg ga bånn gass).

Jeg tok den så med hjem, pelte i fra hverandre forgasseren, rensket den og skrudde alt sammen igjen, så var det ut å prøve.

Bilen gikk så det suste, men så etter noen få minutters tid, så begynte den igjen å fuske.

Mistenker att noen av de stille skruene som ikke skal stilles på, er blitt stilt på. Noen som har peiling?

Takker for all hjelp.

5108665[/snapback]

Kan være flere grunner til at den kubber når du gir gass.

For meg høres det ut som du har skrudd dysenålen for langt inn, den går for magert.

Prøv å skru den noen knepp ut og se om det hjelper.

Det kan også stemme med det at den kubber etter at du har gått noen minutter, da den automatisk kjører litt magrere når besinnivået synker. Tomgangskruen har ikke så mye med toppregisteret og gjøre, så den kan være ifred.

Hvis ikke det hjelper ville jeg gått over alle fuel/eksosslanger, pakninger og tanken,

da det kan skape lignende problemer.

Lykke til :thumbup:

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er nok tråden som har gått i glemmeboksen, har ikke postet på ganske lenge her nå, så her er en liten oppdatering fra denne siden: :D

Som nevnt langt langt bak i tråden så ble det nevnt at jeg skulle kjøpe et to-motors elektrofly, Multiplex Twin Star II. Fikk dette flyet like før skolestart, fikk bygd det og har nå flydd det endel. Kjempeflott trainerfly, nok kraft, morsomt å fly, pent å se på (synes ihvertfall jeg) og overkommelig pris. Lyden er også ganske flott av to motorer samkjørt.

Lite bilde:

TwinStar-lys%20004.jpg

I tillegg ble jeg overtalt av Psykopatisk Kaffelefse til å kjøpe helikopter, likt det han har (Align Trex 450X). Til å begynne med hadde jeg ikke så stor tro på hele greiene, og var ikke akkurat stort mer imponert etter å ha flydd det et par ganger med sånn treningsunderstell (to lange pinner i kryss under for å hindre det i å tippe).

Gikk jo forsåvidt bra, flydd helikoptret relativt greit, men jeg var litt misfornøyd, var ikke slik jeg hadde tenkt det.. Men, nå på lørdagen gikk jeg ut i gaten utenfor hybelen min, så tok jeg av understellet og gikk med holdningen "det for briste eller bære". Var på isen, og med det samme jeg startet gikk det nesten 360° rundt på bakken før halerotoren fikk opp turtall, lettet opp og merket at dette var noe helt annet. Alt var stabilt og fint, selv med små vindkast hadde jeg fin kontroll.

Fikk flydd ut batteriet og landet, gikk inn og var helt i ekstase, det er omtrent der jeg er idag.

For dem som husker diskusjonene mellom meg og Psykopatisk Kaffelefse tidligere her i tråden om beste nybegynnerfly, mellom GWS Pico Stick og Multiplex Easy Star.. En kamerat av meg kjøpte Easy Star.. Er lenge siden jeg kjøpte min Pico Stick (som gikk i bakken og ble knust til slutt), men Easy Staren... :love:

Første turen, var med utstyr fra en Komplett-Sheng Teng Cessna, den flydde som en drøm, og ble plukket ned av himmelen for hånd (fly lavt og gripe etter den :D )

Fyren flyr flyet perfekt nå, og har prøvd Twin Staren min med stor suksess. Selvom Easy Staren blir i tjensete hos han enda en god stund.. :)

Lenke til kommentar

Gøy med hellikopter altså? :thumbup:

Selv har jeg kjøpt Kyosho's Piper J3 Cub. Har dessverre bare fått flydd(?) et par ganger med det.

Til tross for dette så lengter jeg allerede etter et litt mer ordentlig el. fly, Piper'en ble nesten for simpel.

Andre gangen jeg fløy med det fant jeg ut at je måtte ta sjansen på en loop, jeg klatret og klatret og var nå klar for stupet.

Jeg satset alt og stupte mot bakken, dro til meg spaken og flyet vrengte snute oppover, og videre rett ned, siden dette var min første loop hadde jeg steget mer enn høyt nok til å rekke å flate ut.

Allright, tenkte jeg, da inså jeg att det var allt som var... ingen roll, ingen hammer, ingenting mer...

Jeg prøvde å kaste flyet i all verdens retninger, men det ville bare fly rett fram, eller i beste fall så kunne jeg ta en halv loop, også rullet den automatisk over på riktig side.

Og det var det... hadde jeg hatt 4-5kanals fly derimot :dribble:

Lenke til kommentar

Vel, trainer nr.2 kan det vel kanskje bli.

Høres ut som om den var veldig lett og fin å fly den Piperen din. Det er da lurt å ikke være alt for sikker på at man kan fly hva som helst, jeg gjorde det.

Hadde en Multiplex Piper Cub, flydde denne så og si i blinde da jeg bestemte meg for et fly med balanseror. Det ble en Multiplex Twin Jet. To-motors deltavinge. Skyvepropeller og selvsagt elevon-miksing (høyde og balanseror på samme rorflatene). Dette hadde nok mindre enn 1 minutt i luften da det ble lagt opp på loftet. Der lå det i et godt år mens jeg fløy litt rundt på en bensintrainer pappa hadde kjøpt.

Twin Jeten ble plukket ned fra loftet og reparert (husker blant annet å ha fjernet ca 50g med gaffateip). Gikk ut og kastet flyet opp i luften en siste gang, flydde som en drøm. Et par dager i forveien hadde jeg bestilt en mindre deltavinge, selvsagt fra Multiplex (som by the way har veldig gode modeller :love: ).

Twin Jeten henger nå hjemme i taket, er så skjev etter et utall med krasjer og veldig tung så den flyr ikke mye mer. Pico Jeten (andre deltavingen) har jeg her på hybelen med nytt batteri, utrolig gøy, stabil og veldig veldig rask. Men, den er gått ut av produksjon, og de som enda selger den skal ha alt for mye penger for den..

Kan forsåvidt anbefale Twin Star, bare for å få avsluttet posten. Nevnt i forrige post. Det er koselig fly det, lastekapasitet og 4-5 kanaler. :)

Lenke til kommentar
Kyosho har jeg enkel tillgang til. De har også et elektrisk fly som heter Spree Sport, dette virke som et akseptabelt fly, men så er jeg helt ny når det kommer til modell fly  :p

5257895[/snapback]

Gjett hvilket fly jeg kjøpte for en stund siden da, Sport Spree M24 fra Kyosho. Er ett fint nr.2 fly det, relativt raskt, ganske aerobatisk, også ser det bra ut i luften. Jeg har riktignok oppgradert til børsteløs motor, men den har mer enn nok power stock også, jeg oppgraderte mest får og bli kvitt den irriterende girboks-lyden.

Men ja, flyet kan anbefales, og Kyosho har noen av de beste ARF-settene på markedet. Flyene er bygd av godt treverk, og er fint satt sammen. Trekket er av fin kvalitet, og brukermanualen dekker det meste du lurer på. Tror det hadde passet fint for deg hvis du har full kontroll over Cub'en...

edit: glemte og nevne at den er ganske stabil også, for å være lavvinget

Bakerste flyet der:

cimg13686dp.th.jpg

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Vel, trainer nr.2 kan det vel kanskje bli.

Høres ut som om den var veldig lett og fin å fly den Piperen din. Det er da lurt å ikke være alt for sikker på at man kan fly hva som helst, jeg gjorde det.

5257900[/snapback]

Meg?!! :!:

Hadde problemer med å holde meg på beina idet min far kastet flyet av gårdet første gangen :!:

Problemet er at jeg synes etter 4 turer med flyet, at det begynner nesten å bli kjedelig.

Da jeg kjøpte flyet tenkte jeg at det helt sikkert ville være kult å bare cruise rundt, jo det er jo litt kult, men jeg vil så gjerne ha litt "action" også, noe jeg dessverre ikke får av Piperen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...