Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

JEG har radio og flysim og har flydd fly i årevis, men for et par uker siden nevnte jeg for en av det mer feminine slaget at jeg hadde lyst å begynne å fly igjen (er en stund siden nå) og da sa hun at det kunne hun tenke seg å prøve. Vurderer å kjøpe en nybegynnermodell til henne som hun kan fly litt på, men helst etter å ha øvd litt på simulatoren kanskje... Hun har dermed ikke noe utstyr fra før og trenger en komplett nybegynnerpakke med fly, elektronikk og lader.

Selv har jeg ikke lyst på pusher-prop-modell, men det er kanskje det beste. Jeg mener, skal man fly, skal flyet se ut som et fly. ;)

Skal sjekke linkene dere har lagt ut - takker så meget! :)

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, kommer jo litt an på hvor mye du har lyst til å bruke på propeller :p

Noen fly (jeg hadde wing dragon sportster) kan forskyve vingene slik at de går borti propellen, da fyker propellen selv om den er beskyttet bak vingen... :p

Kommer litt an på hvor du skal lande også.. jeg lander i gress og vil nok si det er et must med propell oppe og bak!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke redd for å skifte propell, det har jeg gjort utallige ganger før når jeg fløy motorfly. ;)

Tenkte mer på om den ene er merkbart lettere å fly enn den andre?

Det er kanskje lettere å kastelaunche et fly enn å ta av med en taildragger, om man ikke har flydd før, men det må man bare lære seg.

...og for å sidetracke diskusjonen min litt - usikker på om jeg skal kjøpe meg en ny radio. Jeg har en 15+ år gammel Futaba 8UPs 35 MHz radio, men har lyst på ny. Da lurer jeg på Futaba 14SG eller Futaba 8FG. Jeg kan ikke se at det er noen funksjoner på 14SG jeg trenger, egentlig. Jeg kommer nok aldri til å trenge telemetri heller.

Noen som har innspill?

Lenke til kommentar

Problemet når propellen knekker er at motorakslingen også knekker. Og da må du bytte motor.. og det er ikke alltid enkelt på slike ferdigmodeller. Den gule er kjempefin nybegynnermodell, men som sagt.. lander du på nesa er mye gjort.

Lenke til kommentar

Summit er ikke helt min greie, semi crawler som ikke helt vet hvor den egentlig hører hjemme.

Vorza derimot, den siklet jeg på selv når den først kom ut, angrer fortsatt litt på at jeg ikke gikk for den, i forhold til klubb racing.

Lenke til kommentar

Tenker dama kommer til å bruke Summiten en del, hun tørr ikke kjøre noe som går fort.

Skulle sett hun da hu prøvde Losi mini 8ighten første og

siste gang på 3s lipo..... liten bil går ikke fort sa hun. Yeah right.

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar

Noen som har tips til Li-Po lader?

Må ha mulighet for balansering, discharge, store og ta strøm fra vanlig stikkontakt i tillegg til et bilbatteri (på flyfeltet). Kvalitet teller, men det gjør pris også.

Har sett på denne fra Hyperion, men den har ikke vært på lager på lenge lenge og jeg ser den er utsolgt i en utenlandsk butikk også. Kanskje det er en utgående modell?

Lenke til kommentar

Noen som har tips til Li-Po lader?

Må ha mulighet for balansering, discharge, store og ta strøm fra vanlig stikkontakt i tillegg til et bilbatteri (på flyfeltet). Kvalitet teller, men det gjør pris også.

Har sett på denne fra Hyperion, men den har ikke vært på lager på lenge lenge og jeg ser den er utsolgt i en utenlandsk butikk også. Kanskje det er en utgående modell?

Jeg har denne: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=21346 god computer lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...