Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg begynne?!?

Her er ihvertfall den operative samlingen:

cimg13686dp.th.jpg

 

Der har du en Sport Spree, ett sports-fly med børsteløs motor. Det blå flyet er en Blade, ett 3d-fly. I tillegg har du en liten radiostyrt bil der nede.

 

Også har vi denne:

cimg13671en.th.jpg

 

En Trex 450X, med masse options-parts. Er den jeg bruker hoveddelen av tiden på no.

 

Som du sikkert har skjønt er det meste elektrisk, men jeg har holdt på med bensin i min tid jeg og (før jeg så lyset :p ). Da hadde jeg bla. ett bensinfly, og har hatt to bensinbiler. I tilleg tar jeg ikke med alle de hjemmelagde prosjektene, og flyene som ikke er operativ nå. Er en R/C-nut jeg :S

 

Bare å spørre om hjelp hvis du lurer på noe :thumbup:

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drikker en bil masse bensin? Hvordan skal jeg gjøre med innkjøring av motoren? bare kjøre en tank på tomgang?

5077490[/snapback]

 

Du kan ha litt turtall men du må ikke overdrive, og du må ikke ha mye belastning på motoren under innkjøring. Da jeg kjørte inn min V-one S, så satte jeg den på bakken mot noe tungt, og lot den gå på tomgang, dette må du ikke gjøre, for da ender du opp med å grille clutchen, hvis du derimot løfter hjulene i fra bakken :blush:

 

Har du kjøpt Savagen? Hvilken er det du ønsker deg?

Selv vil jeg ha(så fort mopeden er fikset og solgt) Savage SS 4.6 med tre-trinnsgir og reverse modulen, og Hitec's Aggressor CRX/SRX :w00t:

 

Noen som vet hva forskjellen på Aggressor CRX og SRX?

Lenke til kommentar
Drikker en bil masse bensin? Hvordan skal jeg gjøre med innkjøring av motoren? bare kjøre en tank på tomgang?

5077490[/snapback]

 

Hvor mye bensin den drikker kommer veldig an på kjørestilen din og størrelsen på motoren. Savage 25 sluker ikke bensin, men den er heller ikke gjerrig. Må nok regne med 2-3liter i uken hvis du bruker den aktivt. Når det gjelder innkjøring finnes det mange regler å følge. En hovedregel er å bruke bensin med lite nitro (5%) og mye olje de 3 første tankene under moderat turtall. Etter det kan man begynne å gi på litt :D

Men, er sikker på det står mer om det i manualen til Savage'en :thumbup:

Lenke til kommentar

Får man kjøpt 5% nitro-ting hos den lokale R/C-forhandleren da?

 

Til Bill(hihi det rimet :D ): Ønsker meg en savage 25, som forhåpentligvis er i min besittelse rundt 05/06-årsskiftet. Forøvrig har jeg en lokal forhanlder som selger til 3995, no jeg syntes var dyrt. Bestilles nok fra Tower Hobbies med reversj-modul, moms og frakt til runt 4k. Gløder, drivstoff og det der kjøpes hos lokal forhandler.

Endret av Marc91
Lenke til kommentar

Noen som vet hva forskjellen på Aggressor CRX og SRX?

5077759[/snapback]

 

Se selv :D

http://www.hitecrcd.com/Radios/aggressorCRX.htm

http://www.hitecrcd.com/Radios/aggressorSRX.htm

 

 

Får man kjøpt 5% nitro-ting hos den lokale R/C-forhandleren da?

5077783[/snapback]

 

Det får man nok ja. Etter innkjøringen kan du øke til 16%, da blir det mer futt i motoren :D

Lenke til kommentar

Takker, Psykopatisk Kaffelefse :thumbup:

 

Ikke det att jeg skjønte alt det der, men hvis jeg først skal kjøpe ny kontroll så for det bli CRX(den avanserte).

 

Marc91: Det er kommet en Savage .25 med tretrinnsgir og doble ventilerte skive bremser++

 

EDIT: Jeg kjørt inn min bil med 16%!(V-one S) bilen fikk jo selvfølgelig ekstra "bensin", men var det dumt gjort?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Nja, sålenge den kjørte rikt og rolig gikk det nok fint  :thumbup:

5077874[/snapback]

 

På tomgang... :p he,he...

 

Edit: Marc91 og jeg ønsker å vite mer om erfaringer folk har her, angående Savage serien, hint, hint.

 

Selv har jeg lyst på SavageSS 4.6, med revers og tre-trinns gir, men i ingen av filmene jeg har sett(HPIeurope.com/media) til nå, er har det vært SS 4.6 som har vært utrustet med dette, bare .25 og .21, er det fordi SS 4.6 er ny eller er det fordi den er for sprek? Drevene i tre-trinns girkassen ser litt spinkle ut, for å være helt ærlig.

 

Edit: til Marc91.

Sjekk her!

Dette er eller var en prototype til Savage serien TØFT eller hva!?! :w00t::dribble:

 

Vil fremdeles høre om andre's Savage erfaringer! Har vært så stille her :hmm:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

hm.. er 3995,- egentlig så dyrt mot at jeg har repratør 20 minutters gange fra døra mi mon tro? Fant ut at det var med radio og det der på shappa.. samme pakke som fra tower rekner eg.. Innspill?

 

Btw kaffelefse: Var på heimesida di, og da eg så det isopor-flyet ditt lo eg så jævlig at eg ikke klarte å stoppe før etter sikkert et kvarter. Men et av de andre flyene(husker ikke hvilket nå), stod hadde en toppfart på 200? 200? Fakta eller fleip?

Lenke til kommentar
Heter faktisk ski  :thumbup:

Ski egner seg ikke så gått på vinterføre egentlig, hvis man ikke har hard hard snø eller is da. Flottører derimot, det er perfekt på vinterføre :D

5097079[/snapback]

 

Slike greier du bruker på vannfly, det som du bytter ut hjulene med altså, heter flottører

 

Edit: Obs, la ikke merke til at Psykopatisk Kaffelefse nevnte dette, min feil.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
hm.. er 3995,- egentlig så dyrt mot at jeg har repratør 20 minutters gange fra døra mi mon tro? Fant ut at det var med radio og det der på shappa.. samme pakke som fra tower rekner eg.. Innspill?

5097150[/snapback]

 

Hmm, mulig jeg ikke er helt med(grunnet søvmangel :) ), men hva har 20minutters gange til en reperatør, med bilen å gjøre?

 

4000,- for en Savage.25 RTR!? Syntes det hørtes bra ut jeg. Når(det er bare et spørsmål om tid) jeg skal kjøpe en Savage, så blir det antagelig på HobbyHuset, i Kristiansand, og der skal de ha 5000,- for Savage bilene, alle som en.

 

Edit: Måtte nesten sjekke siden din Kaffelefsa, fant et svært firkantet fly der, det var øhh... veldig... øhh... NEMLIG!*løpe å gjemme meg*

 

Oi, jøss fikk panikk, det jeg ville si var att det var svært fint... host, host... :innocent:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Btw kaffelefse: Var på heimesida di, og da eg så det isopor-flyet ditt lo eg så jævlig at eg ikke klarte å stoppe før etter sikkert et kvarter. Men et av de andre flyene(husker ikke hvilket nå), stod hadde en toppfart på 200? 200? Fakta eller fleip?

5097150[/snapback]

 

Hmm, er ikke mitt fly, skrev bare det han sa til meg. Men, har sett det fly, og det flyr styggfort! Men 200 tviler jeg litt på egentlig, kanskje den kommer opp i det i ett stup.

På flaten ligger den nok på rundt 100 km/t

Bør kanskje oppdatere siden min litt, er mange fly som mangler....

Lenke til kommentar
hm.. er 3995,- egentlig så dyrt mot at jeg har repratør 20 minutters gange fra døra mi mon tro? Fant ut at det var med radio og det der på shappa.. samme pakke som fra tower rekner eg.. Innspill?

5097150[/snapback]

 

Hmm, mulig jeg ikke er helt med(grunnet søvmangel :) ), men hva har 20minutters gange til en reperatør, med bilen å gjøre?

 

4000,- for en Savage.25 RTR!? Syntes det hørtes bra ut jeg. Når(det er bare et spørsmål om tid) jeg skal kjøpe en Savage, så blir det antagelig på HobbyHuset, i Kristiansand, og der skal de ha 5000,- for Savage bilene, alle som en.

 

Edit: Måtte nesten sjekke siden din Kaffelefsa, fant et svært firkantet fly der, det var øhh... veldig... øhh... NEMLIG!*løpe å gjemme meg*

 

Oi, jøss fikk panikk, det jeg ville si var att det var svært fint... host, host... :innocent:

5097939[/snapback]

 

 

 

Det var tilbud.. nå er det 4795,- igjen.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...