>Jonas< Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Høy og stiv høres ut som den perfekte oppskrift på elendige kjøreegenskaper. Bilen må være litt myk og kunne krenge litt. Litt stivere fjører og tjukkere olje foran enn bak reduserer sjansen for velt. Alternativet til tjukkere olje er som du nevner å bruke f.eks. ett hull i stempelet foran og to bak. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Bedre å bytte til dempertårn med fler hull til demperne. Jeg hadde Fastlane dempertårn. Veldig gode. Da kan du få den lav og stiv, høy og myk, eller omtrent hvordan du vil. Demperstemplene regulerer bare dempinga. 1-hulls vil gi litt stivere dempere men du vil fremdeles få vingling og muligens velting hvis fjørene er for myke. OBS: Hvis du bytter dempertårn så MÅ du justere de slik at hvis du hopper og bunner demperne så skal bunnplata på bilen slå i bakken. Hvis den ikke gjør det vil du slå i stykker bulk-headene i stedet. De som dempertårna er festet i. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Tror jeg går for stempelbytte. Føler at lommeboka har fått kjørt seg nok for en god stund. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Er litt feil tema men batteri og lading er jo det samma uansett hva det gjelder. Har en lyskaster lykt som driver å fiser når den lader. Bare å få rivd ut batteriene? vet ikke hva slags batterier det er, tror det er ni mh/cd batteri. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Er det krise og du MÅ ut å fly kan du jo vurdere å ikke ha sideror? - flytte litt om på servoene altså bare fly med balanseror, høyderor og trottle... Er så glad du fortalte meg om dette! Skjønte at jeg aldri ville klare å la flyet ligge i så lenge som 3 uker så jeg flytta over siderorsservoen og tok meg en liten flytur. Var herlig stille i kvellinga. Solnedgang og den eneste lyden ute på flyjordet mitt i skauen var propellen som gikk i sitt Var bare et 1-2 ganger jeg savnet sideroret, men ellers flyr jeg bare med gassen, høyde og balanse. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Så fint Skjelden jeg klarer å vente på deler selv.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Vet dere om noen slags verktøykasser/reisekasse som man kan ha RC delene oppi? Har en del deler som servoer, motorer osv jeg vil ha oppi en kasse så jeg kan lett ta med meg osv. En plastpose gidd jeg ikke ... lengre Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Bruker selv en mellomstore verktøy kasse i plast, funker fint det Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Uansett kasse så er det kjekt å masse små zip-bags, aner ikke hva de heter, men sånne små greier du får iblant når du kjøper små ting Veldig kjekt å ha nettop små ting i, så rasler det ikke rundt i kassa. Få tak i no skumgummi og skjær til for større deler så ligger de trygt og ser stilig ut. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Vet dere om noen slags verktøykasser/reisekasse som man kan ha RC delene oppi? Har en del deler som servoer, motorer osv jeg vil ha oppi en kasse så jeg kan lett ta med meg osv. En plastpose gidd jeg ikke ... lengre mye snæks fra biltema, finnes flere forskjellige typer og ... Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvordan vet jeg hvilket batteri som er mest passende for mitt bruk? Har f. eks en 25A ESC i flyet, hørt at denne discharge-raten burde være høyere enn Amperene i ESC'en. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Du må ta høyde for riktig forhold mellom både propell, motor, esc og batteri Du kan lese litt her: http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php/57620-Forhold-mellom-Motor-Batteri-ESC-og-Propell Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvordan vet jeg hvilket batteri som er mest passende for mitt bruk? Har f. eks en 25A ESC i flyet, hørt at denne discharge-raten burde være høyere enn Amperene i ESC'en. Sjekk rcgroups.com der tror jeg du finner svar på absolutt alt du vil vite og ikke vil vite om RC Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Normalt er det sånn at batteri bør kunne gi mer amp enn motor kan dra, og esc tåle mer enn motor kan dra av amp. Byttet servo i savage'en min nå, så nå kan jeg endelig kvitte meg med humpback batteriet jeg har brukt til servo og mottaker. Plus fått festet vingen på backslashen skikkelig på ene siden, der den hadde en tendens til å vri seg litt når jeg ikke landet med hjulene ned. Egentlig sagt jeg ikke skal bruke mer penger på RC i år, men frister litt å kjøpe en sånn servo til som backup, da de var under 200 spenn på ebay og fungerte veldig bra. Bare vanskelig å kjøpe bare 1! ting når man først starter å titte Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvis jeg har forstått det riktig så har ikke discharge-raten noe å si for elektronikken? Den sier bare hvor fort batteriet tømmes med de gitte spesifikasjonene? Stock-batteriet i cloud'en var bare 1300mA, gir meg vel litt over 10 min flyvning med moderat gassbruk. Lurte på om jeg kanskje skulle bestille et større et. Det andre batteriet Throttlestore sendte meg var bare møkka. Alt for lite og lett til å legges i flyet uten at man må avbalansere mer med vekter. Må nevne det; faen så nære jeg var å kræsje i dag! Vingen håndhilste virkelig på toppen av bjørka, så noe blader som fløy, men fikk akkurat retta det opp. Flyet tok ingen skader. Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hva legger du i ordet "discharge rate?" Om du tenker på hvor mye batteriet tåler av konstant amp og burst amp til esc/motor, så er det grei skurring. Sjekk hvor mye batteriet tåler, hvor mye esc tåler, og hvor mye motor drar. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Den som omtales som "C". Mitt 1300mAh-batteri er på 30C tror jeg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Den som omtales som "C". Mitt 1300mAh-batteri er på 30C tror jeg. Overskrider du discharge raten kan/vil du ødelegge batteriet. For 1300mAh og 30C vil de si maks strøm rundt 39A. Hvis batteriet holder det som blir lovet skal du være trygg. Endret 12. oktober 2012 av sedsberg Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Den som omtales som "C". Mitt 1300mAh-batteri er på 30C tror jeg. Jupp, om du ser på C ratingen, bør du kunne regne deg frem til hvor safe du evt er. 30 © x 1300 (mah) /1000 = 39Amp For andre batterier, er det bare å sette inn de verdiene, og få hva de tåler. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg vil heller ha en egen kasse laget for RC. En kasse som også hadde plass til en 1/10 bil hadde jo vært azum! Noen som vet om en slik bag/kasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå