Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Høy og stiv høres ut som den perfekte oppskrift på elendige kjøreegenskaper. ;) Bilen må være litt myk og kunne krenge litt. Litt stivere fjører og tjukkere olje foran enn bak reduserer sjansen for velt. Alternativet til tjukkere olje er som du nevner å bruke f.eks. ett hull i stempelet foran og to bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre å bytte til dempertårn med fler hull til demperne. Jeg hadde Fastlane dempertårn. Veldig gode. Da kan du få den lav og stiv, høy og myk, eller omtrent hvordan du vil.

 

Demperstemplene regulerer bare dempinga. 1-hulls vil gi litt stivere dempere men du vil fremdeles få vingling og muligens velting hvis fjørene er for myke.

 

OBS: Hvis du bytter dempertårn så MÅ du justere de slik at hvis du hopper og bunner demperne så skal bunnplata på bilen slå i bakken. Hvis den ikke gjør det vil du slå i stykker bulk-headene i stedet. De som dempertårna er festet i.

Lenke til kommentar

Er det krise og du MÅ ut å fly kan du jo vurdere å ikke ha sideror? - flytte litt om på servoene :) altså bare fly med balanseror, høyderor og trottle...

 

Er så glad du fortalte meg om dette! :love: Skjønte at jeg aldri ville klare å la flyet ligge i så lenge som 3 uker så jeg flytta over siderorsservoen og tok meg en liten flytur.

 

Var herlig stille i kvellinga. Solnedgang og den eneste lyden ute på flyjordet mitt i skauen var propellen som gikk i sitt :) Var bare et 1-2 ganger jeg savnet sideroret, men ellers flyr jeg bare med gassen, høyde og balanse.

Lenke til kommentar

Uansett kasse så er det kjekt å masse små zip-bags, aner ikke hva de heter, men sånne små greier du får iblant når du kjøper små ting :p Veldig kjekt å ha nettop små ting i, så rasler det ikke rundt i kassa. Få tak i no skumgummi og skjær til for større deler så ligger de trygt og ser stilig ut.

Lenke til kommentar

Normalt er det sånn at batteri bør kunne gi mer amp enn motor kan dra, og esc tåle mer enn motor kan dra av amp.

 

 

Byttet servo i savage'en min nå, så nå kan jeg endelig kvitte meg med humpback batteriet jeg har brukt til servo og mottaker.

Plus fått festet vingen på backslashen skikkelig på ene siden, der den hadde en tendens til å vri seg litt når jeg ikke landet med hjulene ned.

 

Egentlig sagt jeg ikke skal bruke mer penger på RC i år, men frister litt å kjøpe en sånn servo til som backup, da de var under 200 spenn på ebay og fungerte veldig bra.

Bare vanskelig å kjøpe bare 1! ting når man først starter å titte :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått det riktig så har ikke discharge-raten noe å si for elektronikken? Den sier bare hvor fort batteriet tømmes med de gitte spesifikasjonene?

 

Stock-batteriet i cloud'en var bare 1300mA, gir meg vel litt over 10 min flyvning med moderat gassbruk. Lurte på om jeg kanskje skulle bestille et større et.

Det andre batteriet Throttlestore sendte meg var bare møkka. Alt for lite og lett til å legges i flyet uten at man må avbalansere mer med vekter.

 

Må nevne det; faen så nære jeg var å kræsje i dag! Vingen håndhilste virkelig på toppen av bjørka, så noe blader som fløy, men fikk akkurat retta det opp. Flyet tok ingen skader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...