perpyro Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 FAEN! Er det ikke det ene så er det faen meg det andre. Nå er servoen til høyderoret gåent, er dette noe jeg kan ta på garantien? Om flyet ikke har vært krasjet er det værdt et forsøk å få det på garantien men har det hatt en eneste gang i bakken eller trærne så kan du vinke farvell til garantien. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Ja, bestile like så greit en ny en fra hobbyking. Kosta meg 30 kr inkl frakt :-) Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har planer om å lage to multikoptre (en quad for å lære litt om oppbyggingen, og en hexa for fpv og foto) Har googlet endel i det siste og har fått inn litt informasjon i hode, men kunne godt ha tenkt meg å lese litt mer. Noen som har tips til guider, byggetråder eller andre plasser med god info om multikopter? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Håper du har vært inne på rcexplorer.se? nrkbeta har også flere gode artikler på det emnet mye nyttig på fpv.no også! Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Har lest NRK beta sine guider og lest litt på de andre forumene - men har ennå ikke funnet en skikkelig informativ tråd som går litt mer i dybden en å si: Koble motorene til esc for så til kortet som må plasseres rett vei. edit: http://rcexplorer.se var en ny side for meg, her sto det mye! Takk for tips! Endret 5. oktober 2012 av GreenRay Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) FAEN! Er det ikke det ene så er det faen meg det andre. Nå er servoen til høyderoret gåent, er dette noe jeg kan ta på garantien? haha... Så lenge du har vært ute å flydd, er det ikke garanti noe å snakke om Er det krise og du MÅ ut å fly kan du jo vurdere å ikke ha sideror? - flytte litt om på servoene altså bare fly med balanseror, høyderor og trottle... Endret 5. oktober 2012 av Itek Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Sant nok Blir litt tørketid i lufta nå, like greit å vente på nye servoen, men takk for forslaget! Var jaggu ikke dumt! Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Lekte meg litt med backslashen i går, for å aktivisere en av onkelungene, fant ut at den bilen suger ganske greit med strøm. Tok under 15min (kanskje nærmere 10) før mitt 5800mah 35c 3cell batteri var såpass lavt at cut off slo inn, men misstenker også at traxxas sin innebygde er satt opp til å slå ut litt vel tidlig. Må muligens ta en runde å programmere den om en dag, men den ESC'en er så latterlig tungvint å programmere. Ikke helt CC MM med castle link. Men blitt en veldig gøyal bil, så godt fornøyd med hvordan den er satt opp nå, får vel muligens vurdere større batteri til våren. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Har du video av den på banen? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Lekte meg litt med backslashen i går, for å aktivisere en av onkelungene, fant ut at den bilen suger ganske greit med strøm. Tok under 15min (kanskje nærmere 10) før mitt 5800mah 35c 3cell batteri var såpass lavt at cut off slo inn, men misstenker også at traxxas sin innebygde er satt opp til å slå ut litt vel tidlig. Må muligens ta en runde å programmere den om en dag, men den ESC'en er så latterlig tungvint å programmere. Ikke helt CC MM med castle link. Men blitt en veldig gøyal bil, så godt fornøyd med hvordan den er satt opp nå, får vel muligens vurdere større batteri til våren. LVC'en på VXL-3s'en kutter vel rundt 3,7V/celle, eller når den selv vil... Har vært mye problemer relatert til LVC på VXL-3s. 10-15 minutter hørtes lite ut med de batteriene der. Jeg får rundt 20 minutter med 2S/3S på bane med 5-6,8Ah (20-70C) batterier og Mamba Monster/2650 kombo. Hvordan er tempen på reg og motor hos deg etter kjøring? Ikke noe i drivverket som binder og sørger for ekstra strømtrekk? Btw, f.eks. Hobbywing er jo langt enklere å programmere enn CC-produkter, siden man kan bruke et hendig programmeringskort og ikke er avhengig av en PC.... Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Har VXL-3s i E-maxx'en min og den kutter litt over 3,7V/celle. Har aldri hatt noe problemer med den utenom EZ-knappen. Kjører med 2s 30c 4000mah x2 som nå yter fra 2000mah og nedover... Siste kjøretur varte vel ca 20min med bare Dragrace kjøring Lite spm: Er 20mm senking (bakkeklaring) mye for rc bil? Endret 7. oktober 2012 av Deppss Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Så lenge du ikke måler spenning under belastning vil den være noe over det den kutter på. Bakkeklaring kommer jo helt an på type bil. Jeg har fra ~3mm til 3cm på mine biler. Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Har du video av den på banen? Dessverre, får se om jeg får gjort det en dag nå før vinteren, har hatt planer om det, men glemte igjen kamera sist jeg var på banen, så da ble det bare litt dårlig mobilfilming på et av de små hoppene. *snip* LVC'en på VXL-3s'en kutter vel rundt 3,7V/celle, eller når den selv vil... Har vært mye problemer relatert til LVC på VXL-3s. 10-15 minutter hørtes lite ut med de batteriene der. Jeg får rundt 20 minutter med 2S/3S på bane med 5-6,8Ah (20-70C) batterier og Mamba Monster/2650 kombo. Hvordan er tempen på reg og motor hos deg etter kjøring? Ikke noe i drivverket som binder og sørger for ekstra strømtrekk? Btw, f.eks. Hobbywing er jo langt enklere å programmere enn CC-produkter, siden man kan bruke et hendig programmeringskort og ikke er avhengig av en PC.... Jeg syntes det var litt lite, så skal ta å se om jeg får programmert den, om ikke annet for å være sikker på hvilke settings den står med. Angående hvor enkelt ting er å programmere, så har også CC et lite kort som gjør at du kan sette opp ting on the fly, bare flere alternativ og kurvestyring osv når du gjør det via pc. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Bakkeklaring kommer jo helt an på type bil. Jeg har fra ~3mm til 3cm på mine biler. Kom kanskje litt dårlig ut fra min side... Orginal bakkeklaring på E-maxx'en er 101mm på midten og nå har jeg senka den ned til 68mm klaring, altså har jeg senka den med 33mm. Vil du si det er mye? Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg vil si det kommer helt an på hvordan du kjører. Bashing med store hopp krever gjerne mer klaring enn f.eks asfalt racing. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syntes det var litt lite, så skal ta å se om jeg får programmert den, om ikke annet for å være sikker på hvilke settings den står med. Angående hvor enkelt ting er å programmere, så har også CC et lite kort som gjør at du kan sette opp ting on the fly, bare flere alternativ og kurvestyring osv når du gjør det via pc. Du får ikke justert LVC på VXL-3s. Dette har alle innstillingsmuligheter og er minst like lett å bruke som dette, som er svært begrenset. Bakkeklaring kommer jo helt an på type bil. Jeg har fra ~3mm til 3cm på mine biler. Kom kanskje litt dårlig ut fra min side... Orginal bakkeklaring på E-maxx'en er 101mm på midten og nå har jeg senka den ned til 68mm klaring, altså har jeg senka den med 33mm. Vil du si det er mye? Som sagt over her, så kommer det helt an på hvor du skal kjøre. På f.eks. bane er ikke det der så lavt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 På asfaltbaner og harde jevne flater vil du ha Emaxxen veldig lav og stiv. Tror jeg hadde min enda lavere. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Fra skliplata og ned, så har jeg bare 52mm å gå på. Den er så lav at bærearmene begynner å skråne oppover. Har tenkt på å kjøpe strivere fjærer, men siden jeg har brukt så mye penger på den i det siste så får den bare være slik som den er. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg hadde i tillegg lavprofildekk (for asfalt). Så den ble knapt høyere enn en touring-bil. Det viktigste er bare at den blir så lav at den ikke velter når du svinger brått men sladder/drifter i stedet. Fjærene stiver du opp med sånne klips/innlegg. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg husker de dekka. Usakelig lavprofil For å gjøre det simpelt, så kan jeg ha den "lav og myk", "høy og stiv" eller noe midt i mellom. Er vel det siste som er best? Vil det ha noe å si hvis jeg bytter demper stemplene fra 2 hulls til 1 hull? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå