Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

FAEN! Er det ikke det ene så er det faen meg det andre. Nå er servoen til høyderoret gåent, er dette noe jeg kan ta på garantien?

Om flyet ikke har vært krasjet er det værdt et forsøk å få det på garantien men har det hatt en eneste gang i bakken eller trærne så kan du vinke farvell til garantien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har planer om å lage to multikoptre (en quad for å lære litt om oppbyggingen, og en hexa for fpv og foto)

 

Har googlet endel i det siste og har fått inn litt informasjon i hode, men kunne godt ha tenkt meg å lese litt mer.

 

Noen som har tips til guider, byggetråder eller andre plasser med god info om multikopter?

Lenke til kommentar

FAEN! Er det ikke det ene så er det faen meg det andre. Nå er servoen til høyderoret gåent, er dette noe jeg kan ta på garantien?

 

haha... Så lenge du har vært ute å flydd, er det ikke garanti noe å snakke om :p

 

Er det krise og du MÅ ut å fly kan du jo vurdere å ikke ha sideror? - flytte litt om på servoene :) altså bare fly med balanseror, høyderor og trottle...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Lekte meg litt med backslashen i går, for å aktivisere en av onkelungene, fant ut at den bilen suger ganske greit med strøm.

Tok under 15min (kanskje nærmere 10) før mitt 5800mah 35c 3cell batteri var såpass lavt at cut off slo inn, men misstenker også at traxxas sin innebygde er satt opp til å slå ut litt vel tidlig.

Må muligens ta en runde å programmere den om en dag, men den ESC'en er så latterlig tungvint å programmere. Ikke helt CC MM med castle link.

 

Men blitt en veldig gøyal bil, så godt fornøyd med hvordan den er satt opp nå, får vel muligens vurdere større batteri til våren.

Lenke til kommentar

Lekte meg litt med backslashen i går, for å aktivisere en av onkelungene, fant ut at den bilen suger ganske greit med strøm.

Tok under 15min (kanskje nærmere 10) før mitt 5800mah 35c 3cell batteri var såpass lavt at cut off slo inn, men misstenker også at traxxas sin innebygde er satt opp til å slå ut litt vel tidlig.

Må muligens ta en runde å programmere den om en dag, men den ESC'en er så latterlig tungvint å programmere. Ikke helt CC MM med castle link.

 

Men blitt en veldig gøyal bil, så godt fornøyd med hvordan den er satt opp nå, får vel muligens vurdere større batteri til våren.

LVC'en på VXL-3s'en kutter vel rundt 3,7V/celle, eller når den selv vil... Har vært mye problemer relatert til LVC på VXL-3s. 10-15 minutter hørtes lite ut med de batteriene der. Jeg får rundt 20 minutter med 2S/3S på bane med 5-6,8Ah (20-70C) batterier og Mamba Monster/2650 kombo. Hvordan er tempen på reg og motor hos deg etter kjøring? Ikke noe i drivverket som binder og sørger for ekstra strømtrekk?

 

Btw, f.eks. Hobbywing er jo langt enklere å programmere enn CC-produkter, siden man kan bruke et hendig programmeringskort og ikke er avhengig av en PC.... :)

Lenke til kommentar

Har VXL-3s i E-maxx'en min og den kutter litt over 3,7V/celle. Har aldri hatt noe problemer med den utenom EZ-knappen. Kjører med 2s 30c 4000mah x2 som nå yter fra 2000mah og nedover... :blush:

Siste kjøretur varte vel ca 20min med bare Dragrace kjøring :p

 

Lite spm: Er 20mm senking (bakkeklaring) mye for rc bil?

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Har du video av den på banen?

 

Dessverre, får se om jeg får gjort det en dag nå før vinteren, har hatt planer om det, men glemte igjen kamera sist jeg var på banen, så da ble det bare litt dårlig mobilfilming på et av de små hoppene.

 

 

*snip*

LVC'en på VXL-3s'en kutter vel rundt 3,7V/celle, eller når den selv vil... Har vært mye problemer relatert til LVC på VXL-3s. 10-15 minutter hørtes lite ut med de batteriene der. Jeg får rundt 20 minutter med 2S/3S på bane med 5-6,8Ah (20-70C) batterier og Mamba Monster/2650 kombo. Hvordan er tempen på reg og motor hos deg etter kjøring? Ikke noe i drivverket som binder og sørger for ekstra strømtrekk?

Btw, f.eks. Hobbywing er jo langt enklere å programmere enn CC-produkter, siden man kan bruke et hendig programmeringskort og ikke er avhengig av en PC.... :)

 

Jeg syntes det var litt lite, så skal ta å se om jeg får programmert den, om ikke annet for å være sikker på hvilke settings den står med.

 

Angående hvor enkelt ting er å programmere, så har også CC et lite kort som gjør at du kan sette opp ting on the fly, bare flere alternativ og kurvestyring osv når du gjør det via pc.

Lenke til kommentar

Bakkeklaring kommer jo helt an på type bil. Jeg har fra ~3mm til 3cm på mine biler.

 

Kom kanskje litt dårlig ut fra min side...

Orginal bakkeklaring på E-maxx'en er 101mm på midten og nå har jeg senka den ned til 68mm klaring, altså har jeg senka den med 33mm. Vil du si det er mye?

Lenke til kommentar

Jeg syntes det var litt lite, så skal ta å se om jeg får programmert den, om ikke annet for å være sikker på hvilke settings den står med.

 

Angående hvor enkelt ting er å programmere, så har også CC et lite kort som gjør at du kan sette opp ting on the fly, bare flere alternativ og kurvestyring osv når du gjør det via pc.

Du får ikke justert LVC på VXL-3s.

 

Dette har alle innstillingsmuligheter og er minst like lett å bruke som dette, som er svært begrenset. ;)

 

Bakkeklaring kommer jo helt an på type bil. Jeg har fra ~3mm til 3cm på mine biler.

 

Kom kanskje litt dårlig ut fra min side...

Orginal bakkeklaring på E-maxx'en er 101mm på midten og nå har jeg senka den ned til 68mm klaring, altså har jeg senka den med 33mm. Vil du si det er mye?

Som sagt over her, så kommer det helt an på hvor du skal kjøre. På f.eks. bane er ikke det der så lavt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...