Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Brant litt i lommeboka så det er bestilt :roll: Mener å huske at noen viste om en fiffig måte å få Hobbyking.com-folka til å merke pakken med en lavere verdi enn det egentlig inneholdet faktisk hadde slik at man unngikk moms, noen som vet?

Merkelig at du skulle spørre om akkurat dette for når jeg bestiller dukker det alltid opp en tabell jeg må hake av % av verdi på pakken.

Denne står default på 30% om jeg husker rett men jeg har også opplevd å få brev fra posten om å vise kvittering på hva jeg har betalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Preika med et par folk på den 24-timers chatte'n deres. Man kan ikke velge å skrive en lavere verdi før man blir gull-medlem eller platina-medlem.

Gullmedlem blir man 14 dager etter første bestilling. Platina etter 8 bestillinger. Så jeg gav jaggu faen i å prøve dette. Så blir litt dyrere ja, men får tenke at skattepenga går til en pasient som trenger det eller noen cm med ny vei :)

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et helikopter til 1000 eller mindre? Vil ha et som er stabilt osv.

Et bra helikopter koplett med sender, batteri og lader får du nok ikke. Legg heller på noen hundrelapper, og kjøp f.eks. et Blade 120SR sammen med en ordentlig radio, som DX6i. RTR-radioen er ræva, og da har du en du kan bruke til mye annet rart siden også. 120SR tåler mye og er langt morsommere å fly uten at det er noe vanskeligere enn et koax som gjerne veier mye og tåler lite.

 

Ble jævla gira på en sånn liten park-flyer ting!

 

Hva sier dere til denne herligheten og denne Tx/Rx'en?

Hvis du aldri har flydd noe før er vel ikke dette det rette å starte med. Bedre å starte med noe som kan fly litt saktere. Dette tilbakelegger avstand fort, og når det ikke er større er det fort gjort for en nybegynner å miste orientasjonen også. Det hadde også vært en stor fordel om du hadde gått for en computerradio. Funksjoner som EPA og D/R er veldig greit å ha, og flere ganger et must.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Hvis du aldri har flydd noe før er vel ikke dette det rette å starte med. Bedre å starte med noe som kan fly litt saktere. Dette tilbakelegger avstand fort, og når det ikke er større er det fort gjort for en nybegynner å miste orientasjonen også. Det hadde også vært en stor fordel om du hadde gått for en computerradio. Funksjoner som EPA og D/R er veldig greit å ha, og flere ganger et must.

 

Computer? Eneste computer'n jeg trenger sitter i huet ;)

 

Nei, men takk. Skal nok fly noen turer med Cloud'en min før jeg gir meg ut på denne. Gutta på Throttlestore må bare få ut finger'n og sende meg de delene jeg trenger...

Lenke til kommentar

Ble jævla gira på en sånn liten park-flyer ting!

 

Hva sier dere til denne herligheten og denne Tx/Rx'en?

 

Ikke akkurat nybegynner fly, er du nybegynner? - i så fall kan det være lurt å ta noen timer på simulator først :)

 

Slike små modeller bør også ha vindstille og rolige forhold (ikke turbulens), bare så du vet :)

 

 

EDIT:

Ups, sorry, leste ironisk nok ikke siste innlegg... Øv litt på clouden deretter er det bare å gi bånn gass! :D Lykke til med nytt fly!

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Orginalt oppsett du har?

2100kv motor og 20A esc?

 

Tror nok en 6x4 vil være litt på kanten. Får du i det hele tatt plass?

kan jo evt. finne... søke...søke...søke...

 

Har du søkt?

Fant 5x5 uten problemer jeg, tre alternativer! :

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=22422

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=23035

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7934

 

EDIT:

btw, hvem er de?

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Ah! Herlig flytur i Cloud'en! Sinnsykt artig! Looper og små-akrobatikk!

 

Eneste minuset var at batteriet gikk overraskende fort tomt. Selv om det gikk på full gass hele veien så mener jeg det burde vart lengre, kanskje det ikke var ordentlig ladet?

 

EDIT: Takk til Throttlestore som gav meg reservedelene jeg hadde etterspurt på så kort varsel :)

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...