Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd med ny tennplugg, og fremdeles ikke noe antydning til gnist.

 

Neste steg er å åpne motoren for å sjekke etter rusk og diverse!

 

Edit: Jeg får gnist på pluggen om jeg holder den nedtil motoren siden den da treffer metall, tegn på dårlig jordning da eller?

Endret av Tommsern92
Lenke til kommentar

Sjekk at du faktisk har gnist på pluggen før du begynner med startgass. Hold tennpluggen mot metall (sylinderen) og dra i snora. Ser du ikke gnist så er det noe elektrisk galt. Da kan du bruke 20 liter startgass uten å få starte. På min så hang stoppknappen seg opp en gang. Stoppknappen fungerer ved at den kortslutter inngangen på coilen.

 

Tenningssystemet er ekstremt simpelt. Ikke mye som kan gå galt. Det består av svinghjulet, coil med pick-up, pluggledning, plugghette og tennplugg.

 

Og det går ikke an å pumpe for mye bensin inn i motoren. Overskuddet går tilbake i bensintanken. Hvis du derimot prøver å starte for lenge med choken på så kan du drukne motoren. Da må du ut med tennpluggen og dra i snora til overskuddet har kommet ut.

Lenke til kommentar

Motortypen som sitter på Baja'n er ekstremt simpel. Har enda ikke vært borti en som jeg ikke har fått til å svive igjen. Får de gnist, bensin og luft og ikke lekker for mye så starter de så og si alltid.

 

Andre ting å sjekke (hvis du har gnist) er å se om tennpluggen er tørr eller fuktig etter du har prøvd å starte.

Lenke til kommentar

Dette er nok den første motoren du ikke greier å få start på sedsberg, gjort ALT du har sagt, fremdeles like død, ikke engang antydning til tenning på faenskapen!

 

Pluggen er såvidt fuktig når jeg har prøvd å starte den.

Gnist får den

Bensin får den og luft får den

 

Hva faen skal til da???

Endret av Tommsern92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...