sedsberg Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Jeg fikk noe sand eller rusk eller noe inn i forgasseren en gang. Da var den vrang å starte. Var det jeg mente med tett. Antageligvis kom det inn en gang forgasseren løsna. Tennplugger fant jeg billig på Ebay. Bestilte 8 stk. for prisen av én her i norge. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Nå har jeg prøvd med ny tennplugg, og fremdeles ikke noe antydning til gnist. Neste steg er å åpne motoren for å sjekke etter rusk og diverse! Edit: Jeg får gnist på pluggen om jeg holder den nedtil motoren siden den da treffer metall, tegn på dårlig jordning da eller? Endret 25. september 2012 av Tommsern92 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Motoren er selve jordingen. Ledningen som går til tennpluggen leder strømmen bare en vei. Får motoren bensin da? Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Motoren får bensin ja, har skjedd et par ganger at jeg måtte ta ut bensin igjen fordi jeg pumpa inn for mye! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Prøv litt startgass. Mulig det får litt mer fart på sakene. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Er det safe å bruke startgass i motoren altså, må vel bruke minimale mengder da? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Start med en mengde som du er komfortabel med og øk litt mer hvis det ikke skjer noe. Man skal ikke bruke det til å få start på motoren hver dag for da begyner startgassen spise på en del ting som ikke er metall, men det skal mye til før det skjer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Sjekk at du faktisk har gnist på pluggen før du begynner med startgass. Hold tennpluggen mot metall (sylinderen) og dra i snora. Ser du ikke gnist så er det noe elektrisk galt. Da kan du bruke 20 liter startgass uten å få starte. På min så hang stoppknappen seg opp en gang. Stoppknappen fungerer ved at den kortslutter inngangen på coilen. Tenningssystemet er ekstremt simpelt. Ikke mye som kan gå galt. Det består av svinghjulet, coil med pick-up, pluggledning, plugghette og tennplugg. Og det går ikke an å pumpe for mye bensin inn i motoren. Overskuddet går tilbake i bensintanken. Hvis du derimot prøver å starte for lenge med choken på så kan du drukne motoren. Da må du ut med tennpluggen og dra i snora til overskuddet har kommet ut. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Nå har jeg prøvd alt, uansett samme faen ville ikke dritten starte, da er det bare å hive den bakerst i roterommet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Motortypen som sitter på Baja'n er ekstremt simpel. Har enda ikke vært borti en som jeg ikke har fått til å svive igjen. Får de gnist, bensin og luft og ikke lekker for mye så starter de så og si alltid. Andre ting å sjekke (hvis du har gnist) er å se om tennpluggen er tørr eller fuktig etter du har prøvd å starte. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) sedsberg! Du som er så godt kjent med E-maxx. Vet du hvor "Final gear ratio" kommer ut hen? Er det ut i fra girkassa eller ut i fra diffen eller jeg på ville veier? Endret 27. september 2012 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Nå ble jeg litt usikker... Jeg _tror_ det er siste gira i girkassa. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Dette er nok den første motoren du ikke greier å få start på sedsberg, gjort ALT du har sagt, fremdeles like død, ikke engang antydning til tenning på faenskapen! Pluggen er såvidt fuktig når jeg har prøvd å starte den. Gnist får den Bensin får den og luft får den Hva faen skal til da??? Endret 28. september 2012 av Tommsern92 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Pleier å gå til "basic" når jeg har slitt med motorer. En bensinmotor skal ha 3 ting for å starte og kjøre: Riktig bensin/luft-blanding. Kompresjon. Gnist, sterk nok og til riktig tid. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Aiight, så jeg har endelig fiksa problemet!!! Det var altfor mye bensin i eksospotta på bilen, jeg tømte ut alt som var der og da fyrte den opp 1 Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Har et lite problem, hoppa slik at hovedplata knakk og roll cagen forskjøv seg på min FS monstertruck 1:5 isted. Hovedplate har jeg funnet, men er det noen som vet hvor man kan få tak i roll cage? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Noen som kan anbefale et helikopter til 1000 eller mindre? Vil ha et som er stabilt osv. Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har et E-sky Big Lama, er et veldig basic nybegynner helikopter, to rotorer, ingen halerotor. Er ikke for lett i starten som alle andre helikoptere, men går fort å lære seg det. Har noen erfaringer med AR parrot drone 2 ? Og om den er verdt pengene? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Ble jævla gira på en sånn liten park-flyer ting! Hva sier dere til denne herligheten og denne Tx/Rx'en? Endret 30. september 2012 av Bordplate Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Brant litt i lommeboka så det er bestilt Mener å huske at noen viste om en fiffig måte å få Hobbyking.com-folka til å merke pakken med en lavere verdi enn det egentlig inneholdet faktisk hadde slik at man unngikk moms, noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå