Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tror dere jeg kan få for et slikt fly: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11139 ?

 

Det har knekt nesehjul og noen småskader på vingen og en liten skade på haleroret.

Kjøpte det som et nybegynner fly, men det var mye vanskeligere enn jeg trodde (ble mye små styrt og nødlandinger) og nå trenger jeg litt penger så har bestemt meg for og høre hva jeg kan få for det.

 

Brukte fly av det kaliberet er ikke mye verdt. Nytt nesehjul og halefinne kommer på over 200 pluss porto.

Det er også slutt på sesongen og man får enda mindre for modeller enn om det var vår.

 

Prøv med 500,- på rcmarked.. her er en som selger et ubrukt til 1100,- som man sikkert kan prute ned til tusenlappen http://rcmarked.no/detail.php?id=45159

Lenke til kommentar

Kremt :roll:

 

Tips til å fikse knekt høyderor (epo)? Burde jeg forsterke med tynne stålstener eller hva? Virker litt flimsete og smådårlig om jeg bare liver den rett på.

EDIT: Ser han kæll'n her bruker tannpirk ere i samme stil jeg hadde sett for meg noe annet. Min vingedel er MYE mindre enn den han bruker, tror dere den vil holde?

Lenke til kommentar

Antar at rorhornet er i nærheten av bruddet så da burde det etter min erfaring være godt nok å bare lime det sammen igjen. Dersom du ønsker mer stabilitet så skader det ikke å kjøpe en flat karbonlist som du legger i midten av roret på langs. Dette er helt vanlig å gjøre på f.eks. depron-modeller.

Lenke til kommentar

Høres riktig ut. Choken skal av så fort du hører antydning til tenning. Hvordan har du justert lavspeed-skruen? Og hvordan så tennpluggen ut?

 

Min har aldri noensinne hatt startproblemer med mindre noe virkelig var galt. Lekk bunnpakning, løs forgasser eller tett forgasser.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Jeg har satt lowspeed-needle til å være 1 1/4 runde ut, som er fabrikkny ifølge manualen.

Tennpluggen er brun og det kommer ikke noe gnist ifra den.

Det som er merkelig med pluggen er at jeg fikk masse gnist fra den tidligere når jeg prøvde å starte den opp men plutselig kom det null gnist!

 

Merker ikke antydning til at noe er lekk, når du skriver forgasseren skal være tett så mener du at skruer og slikt sitter ordentlig på plass så den ikke står åpen eller? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...