Deppss Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Skal lakkere ett karosseri med billakk og der jeg kjøpte lakken sa st jeg burde også kjøpe noe plast lakk greier... (ble stressa av visa kortet som ikke funka, så husker ikke hva han sa) Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Du bør (må) lakkere med lakk beregnet for polycarbonate / lexan. Bruker du vanlig lakk vil den sprekke etter første kræsj. Gikk på den feilen på min første nyinnkjøpte rc-bil. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hva tror dere jeg kan få for et slikt fly: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11139 ? Det har knekt nesehjul og noen småskader på vingen og en liten skade på haleroret. Kjøpte det som et nybegynner fly, men det var mye vanskeligere enn jeg trodde (ble mye små styrt og nødlandinger) og nå trenger jeg litt penger så har bestemt meg for og høre hva jeg kan få for det. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hva tror dere jeg kan få for et slikt fly: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11139 ? Det har knekt nesehjul og noen småskader på vingen og en liten skade på haleroret. Kjøpte det som et nybegynner fly, men det var mye vanskeligere enn jeg trodde (ble mye små styrt og nødlandinger) og nå trenger jeg litt penger så har bestemt meg for og høre hva jeg kan få for det. Brukte fly av det kaliberet er ikke mye verdt. Nytt nesehjul og halefinne kommer på over 200 pluss porto. Det er også slutt på sesongen og man får enda mindre for modeller enn om det var vår. Prøv med 500,- på rcmarked.. her er en som selger et ubrukt til 1100,- som man sikkert kan prute ned til tusenlappen http://rcmarked.no/detail.php?id=45159 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Kremt Tips til å fikse knekt høyderor (epo)? Burde jeg forsterke med tynne stålstener eller hva? Virker litt flimsete og smådårlig om jeg bare liver den rett på. EDIT: Ser han kæll'n her bruker tannpirk ere i samme stil jeg hadde sett for meg noe annet. Min vingedel er MYE mindre enn den han bruker, tror dere den vil holde? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hvordan er det knekt ? Hvordan er det hengslet ? Bilde sier emr enn 1000 ord Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Skal få til et bilde, men kan si såpass foreløpig da: Den er knekt nesten lodrett på midten (som om den skulle vært delt av siderorert). "Henglsene" er isopor som er tynnet ut i kanten, altså bare sammenpresset isopor. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Antar at rorhornet er i nærheten av bruddet så da burde det etter min erfaring være godt nok å bare lime det sammen igjen. Dersom du ønsker mer stabilitet så skader det ikke å kjøpe en flat karbonlist som du legger i midten av roret på langs. Dette er helt vanlig å gjøre på f.eks. depron-modeller. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Ja det var et godt forslag. Er det noe mer jeg kan gjøre enn å forsterke roret? Så en video der en kar brukte tannpirkere for å gi forsterkning til en relativt stor vinge. Kanskje det holder, men er det noe annet jeg kan dytte inn før jeg limer? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Nei.. tror du bør være good to go.. tannpirkere høres ikke dumt ut, men ikke testet selv. Dersom selve "hengslen" har fått seg en trøkk så kan du forsterke denne med litt ekstra hengsletape (eller noe annet lignende som duger) Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Takk for svar Roret er knekt ganske "clean"'ed avknekt så eneste jeg er bekymret for er er at den skal sitte når den er limt på. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Noen som vet hva jeg bør kjøpe for å beskytte lakken på innsiden av karosseriet? Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Om du har brukt vanlig lakk, vil denne flasse av uansett. Om du har brukt RC lagg beregnet på plast, er det bare flere lag som gjelder, du får ikke noe bedre beskyttelse imot lakkskader, utenom det å faktisk legge på et lag med fiberteip. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 jaja, når jeg fikk start på bajaen min så gikk det som faen i begynnelsen. Etter innkjøringa fikk jeg tuna den så den gikk perfekt på tomgang og i toppfart. Nå er den umulig og starte og det ser ut som pluggen er død, kvalitet av hpi *applaus* Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Tror heller du har feiljustert litt eller misbrukt choken. Jeg brukte samme tennplugg i over ett år. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Tja, vet at jeg ikke har feiljustert den, og når jeg starter den så setter jeg choken i vertikal posisjon, trekker til jeg hører den omtrent starter, skrur choken til horisontal posisjon og fyrer opp på 2-3 trekket. Det funka på inkjøringen til bilen og idag når jeg skulle tune den. Har jeg gjort noe galt da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Høres riktig ut. Choken skal av så fort du hører antydning til tenning. Hvordan har du justert lavspeed-skruen? Og hvordan så tennpluggen ut? Min har aldri noensinne hatt startproblemer med mindre noe virkelig var galt. Lekk bunnpakning, løs forgasser eller tett forgasser. Endret 23. september 2012 av sedsberg Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Jeg har satt lowspeed-needle til å være 1 1/4 runde ut, som er fabrikkny ifølge manualen. Tennpluggen er brun og det kommer ikke noe gnist ifra den. Det som er merkelig med pluggen er at jeg fikk masse gnist fra den tidligere når jeg prøvde å starte den opp men plutselig kom det null gnist! Merker ikke antydning til at noe er lekk, når du skriver forgasseren skal være tett så mener du at skruer og slikt sitter ordentlig på plass så den ikke står åpen eller? Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Høres ut som enten at motoren ikke gir strøm til pluggen eller at pluggen er død Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Satser på det er pluggen jeg så bestiller 3 nye imorra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå