Bordplate Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Morn! Har fått meg et slikt fly til gebursdagen og har noen spørsmål/problemer angående montering. 1)For det første ser jeg at motoren sine festeskruer i bunnen er for smale for motorfeste som står på flyet. Er det meningen at det skal gå en slags adapter (en "bro") fra motoren før den monteres på motorfeste eller må jeg bytte hele metallfestet? 2) Servostagene. Det kom med to lange metallstenger som var kledd i en tykk trekåpe omtrent på midten, denne kåpen var vel på omtrent 5-6 milimeter. De er i alle fall alt for tykke for at de kan gå smertefritt og "gli" gjennom flykroppen uten at de kolliderer eller bremser med deler i selve flykroppen. Mener å lese i instruksjonsmanualen at jeg måtte pusse disse trepinnene ned til en akseptabel tykkelse, men jeg er så jævla usikker. Hjelp mottas med takk og en blomst Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Når du bygger fly må det påregnes noe pussing og modifisering av settet for å få alle delene til å passe sammen. Det er ikke slik det er på heli eller biler der det hele kun skal boltes sammen og settes opp. Her må sandpapiret og skalpell også til. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Morn! Har fått meg et slikt fly til gebursdagen og har noen spørsmål/problemer angående montering. 1)For det første ser jeg at motoren sine festeskruer i bunnen er for smale for motorfeste som står på flyet. Er det meningen at det skal gå en slags adapter (en "bro") fra motoren før den monteres på motorfeste eller må jeg bytte hele metallfestet? 2) Servostagene. Det kom med to lange metallstenger som var kledd i en tykk trekåpe omtrent på midten, denne kåpen var vel på omtrent 5-6 milimeter. De er i alle fall alt for tykke for at de kan gå smertefritt og "gli" gjennom flykroppen uten at de kolliderer eller bremser med deler i selve flykroppen. Mener å lese i instruksjonsmanualen at jeg måtte pusse disse trepinnene ned til en akseptabel tykkelse, men jeg er så jævla usikker. Hjelp mottas med takk og en blomst De forskjellige motorene har som seg hør og bør forskjellige dimensjoner og avstander på hull fra motor til motorfeste. Personlig ville jeg ha kjøpt motorfeste som passer til motoren, men det er også en mulighet å borre nye hull i det du har. Det må du nesten avgjøre selv. Litt usikker på hva du mener med balsakloss da jeg ikke kan finne denne i manualen i farta ? Hvilke side og punkt ser du på ? Stagene skal vel gå igjennom en plasthylse som du limer fast til kroppen og stagene går da "knirkefritt" inni denne hylsa. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Var vel på side 13, "mounting the servos". Men har funnet ut at de stagene jeg har kaller seg noe spessielt: tre-pushrods eller "plywood pushrods". Motorfeste er for bredt til at motoren kan sitte nedi. Må altså kjøpe et nytt ett å skru fast. Merkelig da jeg husker min farfar fikk dette komplett med motor, hadde en kyndig til å hjelpe han å bestille og det ene motorfeste allerede var montert i kroppen. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Var vel på side 13, "mounting the servos". Men har funnet ut at de stagene jeg har kaller seg noe spessielt: tre-pushrods eller "plywood pushrods". Motorfeste er for bredt til at motoren kan sitte nedi. Må altså kjøpe et nytt ett å skru fast. Merkelig da jeg husker min farfar fikk dette komplett med motor, hadde en kyndig til å hjelpe han å bestille og det ene motorfeste allerede var montert i kroppen. Det er ikke "pushrod brace" i punkt 3 på side 13 du mener ? Ellers hjelper det mye om du kan ta bilde av problembarnet Jeg har vært borti tre typer pushrods.. på min gamle trainer var det en lang list som man hadde pianotråd i begge ender på.. Så har vi pianotråd hele veien der den ligger i en plasthylster igjennom kroppen (som jeg utifra tegningene antar du har på din maskin) også har jeg brukt pull push med tråd på lette depronmaskiner. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Skal få tatt noen bilder når jeg komer hjem. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Nå har jeg bestilt meg et nybegynnerfly jeg skal bruke til å lære flygniens kunst. Men angående recievern, jeg bestilte med standard-radioen (den billigste). Det er vel en sånn "mode 2"-konsoll, altså med throttle og rutter på venstre stikke? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Stemmer det Mode 2 har trottle på venstre stikke... Ser ut som et morsomt fly det der .. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg så akkurat denne filmen og fikk for meg at jeg har lyst til å prøve noe slikt. Etter et raskt ebay søk så finner jeg en bråte biler fra 30-200 dollar, men da jeg ikke har peiling på hva jeg skal se etter så blir det egentlig litt fånyttes. Noen som har peiling på RC drifting og kan anbefale hva det er verdt å kjøpe for bil? http://izismile.com/2012/08/31/amazing_drifting_skills.html Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hva synes folket om Hpi baja 5b? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ok, da har jeg mottatt flyet jeg snakket om, men lite spørsmål ang. reciever og servoledningene. Er det hvit som er negativ eller er det svart? Bare sånn at jeg ikke kobler dem feil... Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Svart er jord, hvit er signal. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ja, fant akkurat ut av det etter litt tråling Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Da er min backslash 90% ferdig. Mangler hovedsaklig å få festet body i front, som jeg ikke helt har bestemt meg for hvordan skal gjøres enda. Også få lakkert body såklart. En liten sneakpeak. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Den ser knallbra ut. Hvilke farger skal du bruke? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 God kvell igjen! Spørsmål angående et lite elektrisk RC-fly jeg har kjøpt meg (står hvilket lengre opp). Har nå noen spørsmål etter montering. 1) Batteriledningen og strømledningen til ESC'en passer så satans dårlig sammen, altså "connectorne". Tips til hva jeg kan gjøre? 2) Hvordan finner jeg senteret for vingens løft. Må vite hvordan jeg skal avbalansere flyet riktig, kan jeg ta utgangspunkt i midten av vingene? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) God kvell igjen! Spørsmål angående et lite elektrisk RC-fly jeg har kjøpt meg (står hvilket lengre opp). Har nå noen spørsmål etter montering. 1) Batteriledningen og strømledningen til ESC'en passer så satans dårlig sammen, altså "connectorne". Tips til hva jeg kan gjøre? 2) Hvordan finner jeg senteret for vingens løft. Må vite hvordan jeg skal avbalansere flyet riktig, kan jeg ta utgangspunkt i midten av vingene? 1. Har du loddebolt? - du bør bytte dem ut med noen andre... 2. Dette burde stå i manualen eller annonsen på nett... hvis ikke er det ca 1/3 fra framkant av vingen som er tommelfingerregelen. Litt dumt å ikke vite nøyaktig da du er nybegynner... EDIT: Det står jo i manualen... sjekk side 19! Endret 5. september 2012 av Itek Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Den ser knallbra ut. Hvilke farger skal du bruke? Jeg gikk for noe av det jeg hadde stående. Er mest for å kunne se den enkelt på banen, og at den skiller seg ut. 1 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Det ser veldig bra ut, synes jeg. Den skiller seg litt ut, men det kan jeg sette pris på. Får motor og ESC nok kjøling med det karosseriet? Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Det ser veldig bra ut, synes jeg. Den skiller seg litt ut, men det kan jeg sette pris på. Får motor og ESC nok kjøling med det karosseriet? Det er det store spørsmålet. Skal bli interesant å måle temperatur på banen. Men har vifte på både motor og esc, og under testkjøring i bakgården nå, ble de bare lunkne. Alternativt kan jeg lage luftehull i frontruten, selv om jeg ikke har lyst i utgangspunktet. Gøy bil, ble litt annen feel på den, og jeg mistet et hjul for første gang i mitt rc liv på testturen. Men loctite i verktøy kittet, så nå sitter alle litt ekstra. Får se om jeg får tatt meg en tur på banen i morgen, tipper jeg må kjøpe nye deler til uken om så ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå