Deppss Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Timer blir nok for unøyaktig med den varierte kjørestilen jeg har. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Timer blir nok for unøyaktig med den varierte kjørestilen jeg har. Ikke om du tar utgangspunkt i turene du kjører fort og hardt. Batteriene tåler utmerket å bare bli delvis utladet som de vil bli om du kjører pent og forsiktig men stopper etter timeren som er satt for hard kjøring. Alternativt kan du ta en titt her http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__342__85__LiPo_LiFe_NiMH_Battery-NiMH_Batteries.html Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg er temmelig sikker på at man får LVC-er som enten reduserer maks throttle eller som kun varsler ved en bestemt spenning. Jeg har sett de som varsler med blinkende lys samt noen som også kontinuerlig indikerer spenningen med lysdioder man monterer utvendig. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Du har to typer LVC. En type som monteres på ledningene fra batteriet og som gir alarm ved en gitt batterispenning. Den andre er innebygget i Nyere speedkontrollere. Dreier det seg om eldre modeller fra tiden før LiPo batterier blei vanlige var det ikke innebygget LVC i kontrollerne. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Det finnes tydeligvis også alarmer. http://www.chargery....cellMonitor.asp http://www.chargery.com/cellSaver.asp In flight, BM6 can alarm loudly when any cell voltage less than the votage you set. Endret 19. august 2012 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Et lipo batteri på 2mV er vel bare å kaste? Endret 21. august 2012 av Deppss Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hvis det ikke er oppblåst kan du sette det på laveste mulige lading (amp). Dette er risiko altså, så du bør helst lade utendørs og under oppsyn... Mest sannsynlig vil ikke laderen lade fordi det er for lite strøm... .. så mest sannsynlig er det bare å legge det et par timer i saltvann for deretter å levere det et sted de tar imot batterier! Lenke til kommentar
Illus Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 I tillegg så lader du (fortsatt ute og under oppsyn) uten ballanseringspluggen. Strøm rett inn i pakka. Det kan av og til redde "døde" pakker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Noen ganger må du sette laderen en stund på NiMh/NiCd og lav strøm for å få ladet. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Da var det prøvd ut og da gikk jeg på en smell gitt... Satt i kablene i laderen og så satt jeg klemmene på batteriet og da begynte det å gnistre og ryke... Hadde jaggu glemt å koble fra det fullada 2s lipo pakka fra ladern... Fikk retta det opp og litt om og men, så er det batteriet erklært død. det største problemer er at NiMh lading raser fort over 4,2V og pakka er 1s 180mah. Prøvde foresten lipo i båten. Kanskje 3% mer effekt... Lipo i båten? Bortkasta penger syns nå jeg. Endret 22. august 2012 av Deppss Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Da tar du lipoen med ut og stikker hull på det Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Nei takk. Har lyst til å ha alle fingerene i behold Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Dette må vel være det villeste som er gjort på lenge i en båt... Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 2 motorer? Liker det jeg ser, men skulle gjerne sett en video eller hatt noen specs før jeg vurderer... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Dette må vel være det villeste som er gjort på lenge i en båt... Sjekk Neu 2230 er på 5.000W rms og 10.000W peak. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvis jeg skal kjøre en båt i saltvann, hvordan kan jeg være helt sikker på at det er tett oppi er med all elektronikk osv? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvis jeg skal kjøre en båt i saltvann, hvordan kan jeg være helt sikker på at det er tett oppi er med all elektronikk osv? Putt den i badekaret og la den ligge under vann noen timer. Så skrur du den på og kjører full spiker til batteriet er tomt mens du beveger roret fra side til side (båten skal fortsatt være 100% under vann) Når du så tar den opp og åpner den ser du fort om det er tørt eller ikke. Er det tørt vil jeg påstå at du er så sikker som du noen gang kommer til å bli Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Byttet batterier og EDF flyet mitt akselererer nå loddrett oppover - FOR et fly! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) 2 motorer? Liker det jeg ser, men skulle gjerne sett en video eller hatt noen specs før jeg vurderer... Her har du litt mer info om den usaklige ombyggingen Dette var bare litt eksperimentering og engangs testing. Den blir bygd om i morgen. Orginal Specs: 27Mhz Mottager 16,8V Dual battery/ Motor setup ESC 19turns 550 x2 Endret 26. august 2012 av Deppss Lenke til kommentar
morlie Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Heisann godtfolk! er det noen her inne som er "rå" på å lakkere med airbrush? Tenker mest på skrift, ettersom jeg har en kolbe jeg gjerne skulle ha lakkert med ett navn haglen har blitt døpt, Det er da snakk om ett ord, med en litt abstrakt bakgrunn i mørke farger, og ser for meg en litt mørk lilla skrift. og GJERNE i oslo-området, det venter selvsagt en betaling for dette :-) Håper noen vet om noen som lakker på bestilling :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå