Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Timer blir nok for unøyaktig med den varierte kjørestilen jeg har.

Ikke om du tar utgangspunkt i turene du kjører fort og hardt.

Batteriene tåler utmerket å bare bli delvis utladet som de vil bli om du kjører pent og forsiktig men stopper etter timeren som er satt for hard kjøring.

Alternativt kan du ta en titt her http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__342__85__LiPo_LiFe_NiMH_Battery-NiMH_Batteries.html

Lenke til kommentar

Du har to typer LVC.

En type som monteres på ledningene fra batteriet og som gir alarm ved en gitt batterispenning.

Den andre er innebygget i Nyere speedkontrollere.

Dreier det seg om eldre modeller fra tiden før LiPo batterier blei vanlige var det ikke innebygget LVC i kontrollerne.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er oppblåst kan du sette det på laveste mulige lading (amp).

Dette er risiko altså, så du bør helst lade utendørs og under oppsyn... Mest sannsynlig vil ikke laderen lade fordi det er for lite strøm...

.. så mest sannsynlig er det bare å legge det et par timer i saltvann for deretter å levere det et sted de tar imot batterier!

Lenke til kommentar

Da var det prøvd ut og da gikk jeg på en smell gitt... :blush:

Satt i kablene i laderen og så satt jeg klemmene på batteriet og da begynte det å gnistre og ryke... :grin2:

Hadde jaggu glemt å koble fra det fullada 2s lipo pakka fra ladern...

Fikk retta det opp og litt om og men, så er det batteriet erklært død. det største problemer er at NiMh lading raser fort over 4,2V og pakka er 1s 180mah.

Prøvde foresten lipo i båten. Kanskje 3% mer effekt...

Lipo i båten? Bortkasta penger syns nå jeg.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal kjøre en båt i saltvann, hvordan kan jeg være helt sikker på at det er tett oppi er med all elektronikk osv?

Putt den i badekaret og la den ligge under vann noen timer. Så skrur du den på og kjører full spiker til batteriet er tomt mens du beveger roret fra side til side (båten skal fortsatt være 100% under vann)

Når du så tar den opp og åpner den ser du fort om det er tørt eller ikke. Er det tørt vil jeg påstå at du er så sikker som du noen gang kommer til å bli ;)

Lenke til kommentar

2 motorer?

Liker det jeg ser, men skulle gjerne sett en video eller hatt noen specs før jeg vurderer...

Her har du litt mer info om den usaklige ombyggingen :wee: Dette var bare litt eksperimentering og engangs testing.

Den blir bygd om i morgen.

post-181245-0-81197100-1345940395_thumb.jpg

Orginal Specs:

27Mhz Mottager

16,8V Dual battery/ Motor setup ESC

19turns 550 x2

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Heisann godtfolk! er det noen her inne som er "rå" på å lakkere med airbrush?

Tenker mest på skrift, ettersom jeg har en kolbe jeg gjerne skulle ha lakkert med ett navn haglen har blitt døpt, Det er da snakk om ett ord, med en litt abstrakt bakgrunn i mørke farger, og ser for meg en litt mørk lilla skrift. og GJERNE i oslo-området, det venter selvsagt en betaling for dette :-)

Håper noen vet om noen som lakker på bestilling :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...