cptCory Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Veldig greit at det er komplett og såpass billig. Dessuten var de behjelpelige med å merke pakken med lavere verdi enn den egentlig hadde for å unngå toll/moms. Eneste dritet er at jeg ikke finner lader til den. Må nesten ha 230V lader jeg kan bruke hjemme Var frista til det samme, men ble til at jeg reduserte verdien med "bare" 70% istedet for å få den helt ned under 200,- Har vært borti at tollen mener pakken min er verdt mer enn deklarert før og da må man plutselig frem med gyldig kvittering og betale moms på hele summen + gebyr. Lenke til kommentar
bigbang123 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei! Jeg holder på å bygge en ROV(fjernstyrt undervannsbåt med kamera) Og Jeg har ebstemt meg for å bruke børsteløse motorer Er det noen måte jeg kan få disse til å funke uten arduino/mottaker og slikt? SKal lage en helt helt enkel kontrollboks Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Du kan jo enten koble ledningene til motoren helt opp til styre enheten eller så kan du bruke batteri og relè slik at du kan bruke mindre ledninger opp til styre enheten. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Uansett hvordan du gjør det må du ha en ESC pr. motor og ledningene mellom ESC og motor bør være så korte som mulig for å hindre radiostøy fra disse. Det er ganske så høyfrekvent firkantpulser som går i de ledningene. Legg til noen ampere i strømtrekk på det hele så får man fine elektromagnetiske felt og jo lengere kabel jo værre blir det. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Har bestil denne nå: V24 Powerboat http://www.rcbutikken.no/produkter/fjernstyrt-rc-bater---rtr/techtoys---v24-powerboat-racing-rtr.aspx Noen med erfaringer med den? Trenger jeg flere batteripakker? Hvordan lades de? De varer vel ikke så lenge. Vet det skal gå an å skifte til lipo-batterier som gir litt mer fart. http://www.youtube.com/watch?v=beKDfj2tznE Lipo: http://www.youtube.com/watch?v=kUxdbH07-qU Endret 15. august 2012 av James King Lenke til kommentar
bigbang123 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Uansett hvordan du gjør det må du ha en ESC pr. motor og ledningene mellom ESC og motor bør være så korte som mulig for å hindre radiostøy fra disse. Det er ganske så høyfrekvent firkantpulser som går i de ledningene. Legg til noen ampere i strømtrekk på det hele så får man fine elektromagnetiske felt og jo lengere kabel jo værre blir det. Men jeg må vel ha noe til å styre ESC'en? VIl gjøre det heelt enkelt med på og av bryter Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 En bryter vil fungere dårlig for ESCen må ha et styresignal som fra mottakeren er et pulsbreddemodulert signal. ESCen må også se 0% throttle signal før den vil armere så her er litt som må arrangeres. Hvordan dette skal gå for seg uten et radiooppsett vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Har et Salvation33 helikopter som er like levende som en stein. den vil ikke lade. fikk et nytt i retur og har forsatt det samme problemet. noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Eneste måten å gjøre det på som jeg kan tenkte meg er om man enten lager seg en liten 555timer krets eller enda bedre, setter en arduino styrt via ethernet og foret med strøm via PoE. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Emmm...... Kan du oversette det til forstålig norsk? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Var mere en kommentar til Perpyro sin pwm uttalelse. La ikke merke til at du postet i mellom så quotet ikke, beklager! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 2 skvær nye helikoptere og INGEN av dem fungerer..... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Du får kontakte forhandler igjen. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Gjorde det akkurat. Da tar jeg pengene tilbake og så får jeg se om jeg finner noe annet... Som jeg har allerede gjort Micro Twister Ninja. Stusser fælt på dette: "Carbon fibre components for ultimate durability" Betyr vel at det tåler mer enn nok av knall og fall!? Endret 16. august 2012 av Deppss Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Micro Twister Ninja. Stusser fælt på dette: "Carbon fibre components for ultimate durability" Betyr vel at det tåler mer enn nok av knall og fall!? Det tåler en god del ja, vi drev en periode å kamikaze kolliderte to slike, og de flyr enda. (Riktignok har det ene utviklet litt slark i drivverket, men det fikser man lett med litt lim.) - Kolbjørn Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Noen som vet om noen gode Ni-Mh batterier? Noen med litt futt i siden de skal drive 2x 550 motorer. Også trenger jeg ett til en TT-01 drifter bil. Alle batteriene skal være 6cell og med de trøtte Tamiya pluggene... Endret 18. august 2012 av Deppss Lenke til kommentar
lain Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Du har ikke støtte for lipo? Og det er begrenset hvor mye futt det er i 6cell ni-mh, har et par av de liggende, blir nok aldri tatt frem igjen etter jeg fikk lipo. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Noen som vet om noen gode Ni-Mh batterier? Noen med litt futt i siden de skal drive 2x 550 motorer. Også trenger jeg ett til en TT-01 drifter bil. Alle batteriene skal være 6cell og med de trøtte Tamiya pluggene... Det der må du nok tilbake til slutten av 90 tallet for å få tak i. Noe spesiell grunn til at 2S LiPo ikke kan brukes i tillegg til bytte av plugger for moderne bruk? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Båten blir ikke altfor mye brukt, også tror jeg at det blir det et hellvete å ettermontere LVC ship i båten da det ikke er bare bare å hente den når den er tom for strøm, med mindre man får tak i LVC ship som kan regulere gassen. Drifting bilen er en kompis som har og der ser jeg ikke noe poeng å ha en power pakke når den slurer på alle hjula uansett. Ser heller ikke poenge med pluggbytte når de som står på fungerer fint. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Du Trenger ikke LVC for å kjøre LiPo batterier, kun en timer som du justerer opp mot laderen etter å ha kjørt. Starter du med relativt kort kjøretid har du noe å justere deg inn etter. Jeg har ikke benyttet LVC på flere år nå og timer duger fint for meg. Pluggbytte var for å slippe å få tak i steinalderbatterier med steinalderplugger til. Jeg handler batterier herfra: http://www.hobbyking.com Billige og dugelige batterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå