Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Da har man fått lekt seg litt på Kristiansand Modellbilklubb sin bane, og blitt medlem.

Gøy å se folk som satser litt, ganske bra stor bane, med stort kjøretårn (2 kontainere stacked i høyden) og endel fine hopp.

Men alt i alt, beskriver dette bilde best hvordan jeg gjorde det på min første time på ukjent bane.

post-86587-0-78053100-1344868274_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har man fått lekt seg litt på Kristiansand Modellbilklubb sin bane, og blitt medlem.

Gøy å se folk som satser litt, ganske bra stor bane, med stort kjøretårn (2 kontainere stacked i høyden) og endel fine hopp.

Men alt i alt, beskriver dette bilde best hvordan jeg gjorde det på min første time på ukjent bane.

Har du kjøpt deg ny bil? Er den vrien å hoppe med?

Lenke til kommentar

Har kommet fram til en konklusjon at VXL motoren har behov for en form for kjøling når den skal skyve en 4kg tung bil med 27t pinion på 68t spur gir... :wee:

Er DETTE noe som kan fungere og som passer?

Det var en sinnsyk puslete kjøler i forhold til den jeg hadde på min forrige Novak.

http://global.ebay.com/NOVAK-5412-550-Sized-Brushless-Motor-Heat-Sink-for-110-RC-Car/320953902188/item

Lenke til kommentar

Har du kjøpt deg ny bil? Er den vrien å hoppe med?

En slash 4x4 for baneleking og litt annet.

Den er langt ifra den beste banebilen, men det blir uansett ikke aktuelt for meg å kjøre løp.

Et av problemene er at bodyen fungerer veldig som vind seil, så kan være litt vanskelig å ta seg inn igjen.

Men gøy er det.

Lenke til kommentar

En slash 4x4 for baneleking og litt annet.

Den er langt ifra den beste banebilen, men det blir uansett ikke aktuelt for meg å kjøre løp.

Et av problemene er at bodyen fungerer veldig som vind seil, så kan være litt vanskelig å ta seg inn igjen.

Men gøy er det.

Dette er et problem tohjulstrekk-varianten har også. Visstnok skal det hjelpe hvis du kutter en drøss med hull bak på karosseriet, eller fullstendig fjerner den delen imellom bakskjermene, og taket. På det viset skal vinden strømme igjennom bilen, og bilen vil bli lettere å kontrollere i luften.

Dette er ikke noe jeg har testet selv, men det er absolutt verdt et forøk hvis du har et karosseri du ikke bruker.

Lenke til kommentar

Jupp, om jeg blir mer seriøs i forhold til racing, er det ting jeg vurderer å teste.

Men per i dag, sikter jeg mer på å være der for det sosiale osv, også får jeg heller ta det litt mer med ro på ymse hopp enn å kjøre for gull.

Lenke til kommentar

Ah, kjenner jeg er gira på å ta opp hobbyen igjen nå :) Gleder meg til jeg kan fly et genuint fly! Modellfly da riktig nok...

Men noen som vet om denne kommer med lader til batteriet? Skjønte ikke helt det som stod der, men virket som om det gjorde det hvis man bestilte med radio, noe jeg selvsagt kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar

Har aldri flydd fly før, bare prøvd litt Heli som jeg fant utrolig vanskelig. Har nettopp lagt inn en ordre hos HobbyKing og lurer på hva dere mener. Jeg tror jeg fikk med alt jeg trenger i første omgang, men da en av delene er på backorder har jeg fremdeles tid til å kansellere/endre bestillingen.

Så hva tror dere?

bixler2-sub2.jpg

Fly:

9310000060 Hobbyking Bixler 2 EPO 1500mm w/ Brushless M

HKESC20A H-KING 20A Fixed Wing Brushless Speed Contro

T2200.3S.25 Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack

Klar over at flyet trenger 2 extra servoer for å bruke flaps, men det tar jeg heller sener om jeg føler jeg trenger det.

Tx/Rx:

TX-9X-M2 Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch R

9X-LCD-BL Turnigy 9X LCD Backlight Kit - Blue (DIY)

T2650.3S.1C Turnigy 2650mAh 3S 1C LLF Tx Pack (Futaba/JR

Div:

ACC6 Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/

HC-50-1100C HobbyKing Super Glue CA

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Har kommet fram til en konklusjon at VXL motoren har behov for en form for kjøling når den skal skyve en 4kg tung bil med 27t pinion på 68t spur gir... :wee:

Det var en sinnsyk puslete kjøler i forhold til den jeg hadde på min forrige Novak.

http://global.ebay.c...0953902188/item

Har du noen forslag til en en kjørler uten vifte til VXL motor?

Er fraktprisen inkludert når det gjelder den 200Kr import grensen?

Lenke til kommentar

http://global.ebay.c...0953902188/item

Har du noen forslag til en en kjørler uten vifte til VXL motor?

Er fraktprisen inkludert når det gjelder den 200Kr import grensen?

Du må nesten bare søke på ebay eller noe. Jeg fikk masse treff ved å søke på vxl heat sink. De aller fleste ligger godt under 200kr.

Edit: www.rcmart.com har også mange ser det ut til.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

En ting jeg umiddelbart ser du har glemt er 12-17VDC til laderen.

Den går ikke på 230V

Å bytte laderen med en 2-4 ports lader er heller ingen dum ting da man fort ender opp med flere batteri man ønsker å lade samtidig.

Har flere laptopladere og adaptere til forksjellig ting jeg ikke bruker lenger så den er sikra. :) Ellers prøver jeg å holde kostnaden nede selv om det er gøy å bruke penger så ville ta en billig lader/balancer. Men ser helt klart poenget ditt. Får heller ta stilling til det når jeg har så mye batteri å lade at det blir et problem :)

Men noen erfaringer/meninger om flyet og tx/rx?

En annen ting Mode 1 (høyregass) eller Mode 2 (venstregass)? Har brukt mode 2 det lille jeg har kjørt helikopter aldri prøvd mode 1. Er den ene mye bedre/enklere enn den andre eller er det hipp som happ?

update: Ser det er temmelig greit å bytte mellom modes på denne tx'n så det har ikke noe si for kjøpet.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Frista til å bare kjøpe denne her selv; http://www.hobbyking...ght_Radio_.html

Klør som faen i fingra etter å brenne noe penger! Noen som har vært borti den?

Vurderte samme settet selv, men det blussa igrunn opp når jeg skulle svi av no kroner så tok det ett steg videre. Ser for meg å kunne bruke tx/rx til mye annet også uten at jeg føler den må byttes ut med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...